806 visninger
|
Oprettet:
hesten som er umulig at holde {{forumTopicSubject}}
jeg rider på en dejlig frieser som tænder helt af når vi skal springe og som sagt er han jo en frieser så han er ikke umildbart en spring hest men vi har brug for noget andet en dressur. Jeg er næsten lige startet på et spring hold men er hoppet fra igen da han kørte mere op af alle de andre som også sprang rundt, men nu hvor vi er stoppet kan jeg stadig ikke holde ham, han tager bidet og løber afsted. Jeg har ikke mulighed for at give ham et stækkere bid da vi ikke rider på den måde!
det skal lige siges at han er næsten helt ny som ridehest (ikke helt men næsten)
håber i kan hjælpe mig!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Træn dressur i spring :o)
Hesten skal først kunne stoppes i alle gangarter på dressurbanen.
Så ind på springbanen hvor der er spring, her skridter du rundt imellem springene og øver stop. Så videre til trav når du kan i skridt, så galop osv.
Stadig ikke direkte imod nogen spring, imellem dem.
Når hesten kan stoppe perfekt i alle gangarter så sæt et lille spring op - latterligt lille gerne. Skridt hesten hen imod, den skal kunne stoppes lige meget hvor om det er 20 meter før eller efter springet ( derfor start med et der kan skridtes over ).
Så trav hen og hesten skal stadig kunne stoppes.
sep 2010
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 78 Svar: 506
Hvis jeg løfter hånden ca. 10-20 cm højere end normalt, og så tager i tøjlen, skal han stoppe på det. Han tager godt nok hovedet op af det, men han stopper. Han har lært det da han blev tilredet, så ved ikke hvordan han har lært det. Men du kunne måske prøve med din
mar 2009
Følger: 123 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 31 Svar: 145
men tak for rådene alle!(:
mar 2008
Følger: 109 Følgere: 106 Heste: 6 Emner: 29 Svar: 107
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
jo blødere hænder og fine signaler og eftergivenhed, jo nemmere stopper du hesten.
Hesten er sådan indrettet, at den vil forsøge hvad som helst for at undgå det pres vi lægger på den.
så når du tager i tøjlerne, mærker hesten presset, og den har måske forsøgt sig med at stoppe, men du har ikke lige mærket temposkiftet, så forsøger dennoget andet, for at få dig til at slippe.
så når du giver signal til stop, lige så snart den bare overvejer at stoppe, så skal du give efter, for at fortælle den at det var det du ønskede, når du har givet efter, tager du igen, for den ksla jo ikke bare overveje, den skal rent faktisk stoppe op. men hele tiden med den blideste indvirkning, og huske at give efter
mar 2009
jan 2007
Følger: 93 Følgere: 99 Heste: 6 Emner: 14 Svar: 59
Men som de andre også siger, stop den op hele tiden, både før og efter springet. For det er sjælden en hest er ens på springbanen, i skoven og på dressur banen.
- Held og lykke
mar 2009
mar 2009
hesten som er umulig at holde
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside