{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
386 visninger | Oprettet:

Nogle gode råd? - Genoptræning {{forumTopicSubject}}

Min hest har stået 'stille' i 7 måneder. Jeg har longeret hende så tit som overhoved mulig, så hun har ikke stået i boks smiley

Men nu kan jeg endelig ride på hende igen, og jeg tænker lidt på, hvilke øvelser jeg kan lave på hende?
Hun mangler MANGE muskler, og at bruge sin krop rigtigt, men selv efter 7 måneders træning i "ned og fremaf" har det stadig ikke hjulpet på hende.

Hun har fået kiropraktor og massør på, så stiv kan hun ikke være længere! smiley
(Hun har været skæv/stiv)

At ride udenfor kan ikke komme på tale lige nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle gode råd? - Genoptræning
  • #2   5. mar 2012 En hel masse bøjnings øvelser, hvor du både bøjer ind og ud af volten? smiley

• #3   5. mar 2012 Det skal måske også lige siges, at hun har FORFÆRDELIG meget underhals! smiley

• #4   5. mar 2012 (link fjernet) her er en hjemme side med mange godt genoptrænings øvelser:-)

• #5   5. mar 2012 Mange tak! smiley

• #6   5. mar 2012 Nu er der MEGET stor forskel på at have været skæv og stiv!!

Men selv er jeg i gang med genoptræningen af min egen som jeg ikke har redet i halvandet år grundet forskellige årsager, men senest fordi hun i sommers kom til skade på fold, hvor hun slog sit kryds skævt. For tiden har jeg kiropraktor ude, da hun var låst i de sidste lændehvivler, hvilken så også havde sat sig i både den øverste og nederste del af halsen og som gjorde, at hun gerne kiggede til venstre, men havde svært til højre.

Den første uge vi var i gang skridtede vi kun (dette dog mest fordi jeg var blevet lidt utryk ved at trave på hende), men vi startede med at skridte langs hovslaget og så få hende bøjet godt rundt i hjørnerne og så ind i mellem lave små volter på ca 7 m i diameter (KUN i skridt!), hvor det væsentlige var og stadig er, at hun ikke vælter i volten og at hun bliver stillet rigtigt og søger ned. Nu hvor hun er blevet mere løs rider vi halve otte-taller hele vejen ned i gennem ridehuset - dette dog først når hun er blevet varmet godt op i skridt efter som det er små otte-taller. Dette er for at få hende løsnet i lænden.
    Der udover traver vi også nu.. en masse volter min 15 m i diameter og overgange og så er vi lige begyndt at galloppere, hvilket foregår i let sæde, da hun stadig trykker sig en del.
    Ellers er vi også begyndt at ride i del tur i skoven, hvor der er godt med bakker smiley

• #7   5. mar 2012 tusind tak for dit råd! smiley
    - Ruby selv er også skæv i bækkenet, så kan sagtens bruge dit råd dér smiley

Kommentér på:
Nogle gode råd? - Genoptræning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce