482 visninger
|
Oprettet:
Nogle gode råd? - Genoptræning {{forumTopicSubject}}
Min hest har stået 'stille' i 7 måneder. Jeg har longeret hende så tit som overhoved mulig, så hun har ikke stået i boks
Men nu kan jeg endelig ride på hende igen, og jeg tænker lidt på, hvilke øvelser jeg kan lave på hende?
Hun mangler MANGE muskler, og at bruge sin krop rigtigt, men selv efter 7 måneders træning i "ned og fremaf" har det stadig ikke hjulpet på hende.
Hun har fået kiropraktor og massør på, så stiv kan hun ikke være længere!
(Hun har været skæv/stiv)
At ride udenfor kan ikke komme på tale lige nu.
nov 2008
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 27 Svar: 179
sep 2010
Følger: 111 Følgere: 94 Heste: 3 Emner: 82 Svar: 520
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Hvis man longerer "korrekt" frem og ned burde du ret hurtigt kunne se væsentlige forbedringer i hestens muskulatur - især på hals, over ryggen og på bagparten.
Måske der stadig er noget der ikke sidder som det skal?
Har du nogle nye billeder af hende? Så er det lidt nemmere at rådgive
feb 2008
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 1 Emner: 114 Svar: 716
Men jeg har haft alle mulige til at undervise mig og rådgive, og jeg har også set en lille smule forbedring, men i de første par måneder var hun stiv, så det er klart ingen ting skete der, men jeg regner med at træne lidt mere med hende, nu hvor jeg også kan ride på hende Det er lidt nemmere der
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
Umiddelbart vil jeg sige (ud fra hvad jeg kan aflæse på hendes muskulatur) at hun skal gå langsommere i traven, og at hun skal "vendes om" da det ligner at hun gerne vil stikke næsen i vejret og spænde op i underhalsen. Der ud over skal hun lære at bære sig selv bedre og løfte ryggen med de rette muskler.
Har du ikke mulighed for at få undervisning i korrekt longeteknik? Jeg kan se at du bruger pessoasystemet. Det er selvfølgelig lidt bedre end ingenting hvis hesten virkelig slet ikke kan finde ud af at sænke halsen og stikke næsen fremad i longen, men det er virkelig langt fra optimalt. Så mit råd til dig ville være først og fremmest at finde dig en underviser til longearbejdet, og når det er på plads, finde en instruktør der kan hjælpe dig fra sadlen.
Nogle gode råd? - Genoptræning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside