hjælp, aldrig haft pony med sko. :O {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Nu er det sådan at min pony skal have forsko på, da hun har en revne i hoven. - Det er dog kun sommeren over.
Men har en hel del spørgsmål omkring det da jeg aldrig har haft en hest med sko på før og på vores rideskole er det ligeså mange meninger om hvad man skal/må og ikke skal/må. Så håber i kan hjælp mig lidt påvej.
* Kan man ride ponyen den dag den får sko på?
* Er det en fordel med klokker på folden?
* Er der noget man specielt skal holde øje med?
Nogle vil nok sige at det forklarer min smed mig når han kommer og ordner hende, men det kan han ikke da han har sagt han kommer og gør det onsdag, når han har tid, vi kender ham ret godt og han mener han godt kan klarer hende selv.
Håber i kan hjælpe mig - Kuns Line
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.623
- Jeg red en rolig skridttur. Hesten kan godt være lidt ømtået bagefter.
* Er det en fordel med klokker på folden?
- Det er det helt klart. bare på forhovene, for at beskytte skoene. Min smed rådede mig til det, selvom min ikke træder op. Så ja, det er en klar fordel.
* Er der noget man specielt skal holde øje med?
- Om skoen bliver løs.
-Katrine
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 135 Heste: 4 Svar: 486
Min pony har klokker på, på fold og under ridning, ellers træder han dem af. Men jeg kender mange heste som har sko på som ikke træder dem af. Syntes du skal ligge klokker på :-).
Bare husk at rense hove, og at det er "glat" når du rider på asetfaldt og våd græs
dec 2008
Følger: 73 Følgere: 75 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 1.348
Og det med astfald og vådt græs havde jeg ikke tænkt på så mange tak
maj 2008
Følger: 35 Følgere: 135 Heste: 4 Svar: 486
så lidt da :-D. . Man kan også mærke på deres gang, de går meget bedre med sko på, det er bare lækkert
hjælp, aldrig haft pony med sko. :O
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside