{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.912 visninger | Oprettet:

Ridning af ifolet hoppe ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen (:

Hvor meget må man ride på en ifolet hoppe ? og i hvilke perioder af graviteten skal man halst lade hoppen have fri ?
Overvejer nemlig at importere en skøn hoppe fra Island og kunne rigtig godt tænke mig at bruge en hingst her oppe fra på hende, hun er ung så vil gerne holde hendes træning lidt ved lige, men kan man ride på en ifolet hoppe eller mår jeg nøjes med træning fra jorden indtil føllet er født ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridning af ifolet hoppe ?
  • #1   2. mar 2012 Kan du bruge det her til noget?

(Jeg har ingen erfaring, jeg vil bare gerne være med)

http://www.hestegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=578017

• #2   2. mar 2012 Man siger a man må ride den op til en måned før den skal fole . Men du må self ikke ride og træne hårdt . Jeg har redet DM to gange på min hoppe mens hun var ifolet og det skadede intet på fosteret, så man kan en del , men det giver helt sig selv, for på et tidspunkt bliver den så stor at den knap orker a gå selv, så der skal den også slippe for rytter smiley

• #3   2. mar 2012 Edall

Havde du behov for en anden sadel da hun blev rundere, eller gik det med den hun plejer at bruge?

• #4   2. mar 2012 Min hoppe Hetta er ifol, og min underviser råder mig til at stoppe ridningen 8 uger inden foling, dvs. 2 måneder inden. smiley

Men allerede et godt stykke tid inden skal man tænke på at holde lidt igen, og ikke ride hoppen for hårdt. smiley

• #6   2. mar 2012 Tak for svar allesammen (:

Selvfølgelig skal hun have tid til at falde til og lære de nye omgivelser at kende, og vil ikke ride hende før hun har fundet sig til rette i sine nye omgivelser.

• #7   2. mar 2012 Jeg brugte den samme sadel

og som Emilie siger, så har de rigtig godt af det . Jeg havde fornemmelsen af at min hoppes første foling hos os, var nemmere fordi hun var i god form end d. 2.
    Det tog heller ik lang tid at træne hende op igen efter folingen fordi jeg havde holdt hende i form indtil en måned før folingen.
    Faktisk kan det være rigtig farligt hvis hoppen bliver for tyk, da det kan være hårdere for den at fole, så man gør faktisk sin hoppe en tjeneste ved at ride en masse hyggeture på den smiley

• #8   2. mar 2012 Ja ved nemlig godt at det kan være rigtig skidt hvis hoppen er overvægtig når den skal fole. Men var bare ikke helt sikker på om det var godt at sætte sig op på hoppen når den havde føl i maven.

Eðall Hestar !
    Når du har redet DM på din hoppe tror du så at det ville være ok også at ride undervisning på en i folet hoppe ca 1 gang i ugen og så selvfølgelig stoppe inden hesten bliver alt for udmattet ?

Men gælder det egentlig ikke bare om at mærke efter hvornår hoppen så begynder at sige, blive træt eller irreteret under ridning ?

• #9   3. mar 2012 Jaaa kunne du godt, men du skal nok ikke gøre det for lang tid ad gangen , jrg var på junior cup med min hoppe inden DM så der blev hun også brugt meget men der har hun også kun været halvanden månede henne.
    2. Gang red jeg kun hyggeture, holdt hende lidt i form men da hun allerede var kvalificeret til DM og jeg alligevel skulle ha min anden hoppe med, tænkte jeg a jeg lige så godt kunne tage hende med også, der var hun 3-4 måneder henne . Efter det fik hun fred . Så jo det kan lade sig gøre, men man skal
    Virkelig tænke sig over . Hoppen må heller ikk blive for tynd for så risikerer du a den kaster . Så ville nok måske ikke få undervisning en gang om ugen, måske hver 14. Dag og så ikke træne for hårdt i mellemtiden

Kommentér på:
Ridning af ifolet hoppe ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce