ifolet hoppe sjattissede én gang {{forumTopicSubject}}
jeg har en fantastisk hoppe som blev insemineret 1. gang d. 13/6-10 og scannet drægtig 16 dage efter.
hun har i forbindelse med drægtigheden ændret sig en del. huner blevet lidt mut og virker ikke så glad som hun ellers plejer. det var slemt i starten, hvor hun nogle gange ikke ville have noget med mig at gøre, andre gange var det kun mig der duede og hendes flok skulle bare holde sig væk. Andre gange ville hun kun være alene. men hun er mere stabil nu, dog stadig mut.
nå men til sagen: idag står jeg så og strigler inden den planlagte ridning. da jeg skal stille hende på staldgangen bliver hun ret opkørt pga. en af de andre heste galloperede rundt ude på folden. nå men hun falder nogenlunde til ro igen og imens jeg strigler kommer der et lille strint bagfra. det var meget lidt, og først ovevejde jeg om det kunne være væske fra afføringen. normalt har hun en smule væske når hun gøder. hun gødede dog ikke før hun blev sluppet fri på folden (jeg droppede at ride) og kunne ikke se hvad det var på gulvet da jeg lige havde skyllet hendes ben.
det skal siges at hun absolut ingen tegn viser på brunst, hvilket jeg normalt ret nemt kan se/mærke på hende,hun slimer heller ikke og hun er stadig mut.
nu blev jeg ret forskrækket og er ret bekymret for om hun er ved at kaste. kunne ikke få fat på dyrlægen for at spørge.
er der nogen der har oplevet noget lignende?nogen der ved om det bør bekymre mig?
på forhånd tak for svar
OBS: vil sætte pris på hvis folk der ikke ved noget om det, men bare gætter, holder deres svar tilbage, da jeg ikke vil unødigt bekymres. det er ikke for at lyde strid, jeg ved bare at der ofte er en del på disse fora, der kommer med kommentarer uden at have noget at have det i, hvis i forstår hvad jeg mener.
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.807
min anden ifolede hoppe slatpisser også jævnligt, hovedsageligt for at fortælle hingsten at hun er i fol, men også af og til under opsadling...
mar 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Emner: 23 Svar: 60
apr 2008
Følger: 164 Følgere: 157 Heste: 7 Emner: 49 Svar: 475
Jeg aner ikke om hun er med føl eller ej men hun får lov at gå med hingst til november for at være sikker
mar 2009
mar 2009
ifolet hoppe sjattissede én gang