{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.643 visninger | Oprettet:

Stok halt.. Boksro eller? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Min hest er blevet halt og det er faktisk første gang i al den tid jeg har haft ham, så ved ikke helt hvad der er bedst at gøre. Sagen er den at der kun står 2 heste på stedet og de er ret afhængige af hinanden.. Så skal jeg lade min få boksro mens den anden er ude? Eller skal jeg lade begge stå inde? Eller begge ude? Hvad ville I gøre? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stok halt.. Boksro eller?
  • #1   25. feb 2012 Kommer an på hvor eget det er og om der er en "god" grund til haltheden.. Ville lade dem stå inde i morgen og så lukke dem ud fra på mandag igen.. Måske begrænset tid..

• #2   25. feb 2012 Jeg ville for alt i verden ikke lukke den på fold hvis den er "stok halt"..
    så ville jeg ringe til doktor dyr og spørge mig til råds.. det koster jo intet smiley - med mindre han/hun bliver nød til at komme ud og se det..

• #4   25. feb 2012 Nu heler heste ikke af at stå stille. Men netop ved at gå rundt. Så sålænge den selv bestemmer tempoet på folden ville jeg lade den komme ud. Medmindre der en seriøs grund til boksro. En hest der står inde en hel dag og mosler rundt, frem for at stå ude og gå lidt lidt rundt! Ja jeg er klart til ude. Og har også altid lært hold ikke en hest stille hvis den skal blive rask. Men ja den skal naturligvis have ro, altså evt. Sygefold. Eller ud med en rolig ven. Gib evt. Ekstra stråfoder ud, så der er helt ro på. God bedring håber ikke det er alvorligt.

• #5   26. feb 2012 Jeg mener selv at det er bedst han kommer ud og bruger benet. Jeg undersøgte det nærmere i dag, og han har i hvert fald ikke forsuvet noget og reagere ikke når jeg trykker smiley Han har det bedre end i går i hvert fald, så valgte at lukke dem ud da der alligevel er ro over dem. Bliver det slemt igen ringer jeg til dyrlægen smiley
    Tak for hjælpen!

• #6   26. feb 2012 tina: Tak for tippet med stråfoder! Gav dem lidt ekstra i dag smiley

• #7   28. feb 2012 Så lidt, har fundet løsningen på min kiropraktor. Han var låst og skæv i bækken ryg, og kunne derfor ikke bruge bagene. Håber det går bedre med din.

• #8   29. jan 2013 ~ Astrid & Mr. Charlie ~
    Hvordan gik det?

Jeg står i præcis samme situation, med 2 heste, som jeg skal lukke på fold i denne uge. Den ene er stok halt på det ene forben og forbenet ryster. Den er ikke varm og jeg har renset hoven uden problemer. Ejer har kontaktet dyrlægen der kommer kl. 11.15, så jeg er blot nysgerri på, hvad det kan være.

• #9   29. jan 2013 tænkt hvor de står roligst.. det er bedre at de går roligt og græsser på en stor fold end de jerner rundt inde i boksen da det belaster benet endnu mere.

• #10   29. jan 2013 btw. jeg har ladet mine 2 stå inde, men kun fordi han ikke KUNNE gå ud på den lille fold, der var lavet i dagens anledning.

Dyrlægen siger dog at:

"En halt hest skal have boksro, indtil en dyrlæge har kigget på den og set årsagen"

• #11   29. jan 2013 Jeg lod ham komme på fold - det blev bedre dag for dag og han var rengående en uge efter smiley Men nu er han også en stille og rolig hest som ikke spæner rundt hele dagen, så hvis det er tilfældet er boksro nok bedre. Men min kiropraktor/tandlæge/dyrlæge sagde at det var godt for hesten at bruge benet lidt smiley

Kommentér på:
Stok halt.. Boksro eller?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce