Tager bidet.. {{forumTopicSubject}}
Hey folkens
- Jeg har et lille problem, og jeg synes det kunne være sjovt at høre hvad i gør ved sådan noget, hvis i har prøvet det.
Jeg rider en hest, som tager bidet i galop ude i skoven. Når vi rider trav og tölt så er der ikke noget. Jeg sætter ham først frem i galop når han er løs, men så tror han bare han skal løbe.. self. for jeg hold på ham, men synes ikke det er fedt alligevel, når han lægger sig på.
Og da han er pas hest, skal stop knappen gerne virke i den fart
- Jeg rider med normalt muffebid, og jeg vil ikke tage stangbid på, på grund af det her problem, jeg vil gerne have det løst, så man kan ride galop på ham med normal bid... Hvis i forstår (jeg mener ikke, at et stangbid skal bruges som en stop knap)
Har hørte om en metode der hedder "one rein stop" - Men hvad har i af erfaring?
Skal ned til min træner om en uges tid, 14 dage - og har tænkt mig at spørger ham. Men det kunne være i havde nogle gode forslag
Rebekka Hyldgaard
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 170
feb 2011
Følger: 49 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 15 Svar: 483
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 20 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 68
har selv en hest der er "super" god til at tage bidet
jeg går på efterskole så får undervisning 2 gange om ugen på min hest min ridelære siger at en god råde at få hesten til at lade vær med at tage bidet er at ha løse tøjler når man rider så hvis den prøver at lave noget så tager man ved den. så reger den meget hurtiger end hvis man har fat iden....
sep 2008
Følger: 76 Følgere: 76 Emner: 22 Svar: 131
- Men må prøve mig frem,
maj 2005
Følger: 67 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 12 Svar: 170
sep 2008
- Havde en til at prøve at ride ham ud i skoven idag, og hun kunne godt se problemet, hun mente jeg skulle til at være lidt mere efter ham,og bruge lidt kraftiger parader, så han for mere respekt for mig ude i skoven!
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.880
mar 2008
Følger: 108 Følgere: 114 Heste: 4 Emner: 194 Svar: 2.106
Men jeg plejer bare at holde imod med sædet og så driver på, det kan self være et problem med en hest med så stærk pasgen og har heller ik helt fundet vejen! Men synes ikke one-rein stop er en løsning på en hest som ham, tror bare han vil stresse! han skal bare lærer a man ikke ræser afsted fordi man skal galopere, så hvis jeg var dig ville jeg træne det på bane, måske lave en masse overgange til galop og så stoppe når han har taget et par skridt i galop, så han lærer at fordi du sætter i galop betyder det ikke at han skal løbe afsted . Måske tage ham ned i tølt efter et par skridt i galop, det vil også styrke tølten! Men ja kender problemet og det er svært med heste der har meget pas i sig
sep 2008
- Men tusinde tak, for jeres hjælp. Nu må jeg bare prøve mig lidt frem
Tager bidet..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside