{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.434 visninger | Oprettet:

Tager bidet.. {{forumTopicSubject}}

Hey folkens smiley

- Jeg har et lille problem, og jeg synes det kunne være sjovt at høre hvad i gør ved sådan noget, hvis i har prøvet det. smiley

Jeg rider en hest, som tager bidet i galop ude i skoven. Når vi rider trav og tölt så er der ikke noget. Jeg sætter ham først frem i galop når han er løs, men så tror han bare han skal løbe.. self. for jeg hold på ham, men synes ikke det er fedt alligevel, når han lægger sig på. smiley
Og da han er pas hest, skal stop knappen gerne virke i den fart smiley
- Jeg rider med normalt muffebid, og jeg vil ikke tage stangbid på, på grund af det her problem, jeg vil gerne have det løst, så man kan ride galop på ham med normal bid... Hvis i forstår smiley (jeg mener ikke, at et stangbid skal bruges som en stop knap)

Har hørte om en metode der hedder "one rein stop" - Men hvad har i af erfaring? smiley

Skal ned til min træner om en uges tid, 14 dage - og har tænkt mig at spørger ham. smiley Men det kunne være i havde nogle gode forslag smiley

Rebekka Hyldgaard smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tager bidet..
  • #1   18. feb 2012 Rebekka: Sørg for at han er lidt stillet til den ene side smiley Så kan han ikke bryde igennem, og hvis han gør, så ville jeg tage i den ene tøjle så han blir nød til at dreje hovedet og dermed sænke farten smiley Har selv haft det samme problem med Frekjur smiley .. Ellers så bare prøv at stoppe ham eller nogle kraftige parader smiley ..

• #2   18. feb 2012 Run ring stop er en metode man bruger hvis hesten løber det går ud på at hesten løber altså "run" så tager man i den ene tøjle, så hesten drejer og dermed ikke kan løbe altså "ring" så vil hesten stoppe, fordi den ikke har andre muligheder når hovedet er drejet om til stigebøjlen altså "stop" man kan for at hesten hurtigere drejer indøve det du kan når du sidder op dreje hovedet til hver side om til stigebøjlen så lærer hesten det lynhurtig og ved at når du gør det skal den slappe af og til sidst behøver man ikke dreje hesten helt rundt før den stopper smiley

• #3   18. feb 2012 hej..
    har selv en hest der er "super" god til at tage bidet

jeg går på efterskole så får undervisning 2 gange om ugen på min hest min ridelære siger at en god råde at få hesten til at lade vær med at tage bidet er at ha løse tøjler når man rider så hvis den prøver at lave noget så tager man ved den. så reger den meget hurtiger end hvis man har fat iden....

• #4   19. feb 2012 Hm.. Tusinde tak for jeres idéer! Men er lidt bange for han mister balance eller falder når jeg skal dreje ham i den fart.. For det går MEGET hurtigt! smiley
    - Men må prøve mig frem, smiley

• #6   19. feb 2012 Det sidste som Signe skrev, har min far gjort for et par år siden, da frekjur løb af med ham ude på vejen smiley men den metode virker smiley til sidst fik han hold på frekjur smiley

• #7   19. feb 2012 Hm.. synes det lyder lidt vildt.. men må prøve mig frem! - tak for svarende! smiley
    - Havde en til at prøve at ride ham ud i skoven idag, og hun kunne godt se problemet, hun mente jeg skulle til at være lidt mere efter ham,og bruge lidt kraftiger parader, så han for mere respekt for mig ude i skoven! smiley

• #8   20. feb 2012 Jeg vil mene at det hedder "one reign stop" -Altså én tøjle, fordi man nærmest kun har ved i den ene side.. Men ja, det er en super god øvelse, hvis du træner den grundigt nok ender det med at blive sådan at hesten slipper bare du stiller den en smule.

• #9   20. feb 2012 Gjola kan godt finde på det samme (går ud fra det er Skyggnir der gør det)
    Men jeg plejer bare at holde imod med sædet og så driver på, det kan self være et problem med en hest med så stærk pasgen og har heller ik helt fundet vejen! Men synes ikke one-rein stop er en løsning på en hest som ham, tror bare han vil stresse! han skal bare lærer a man ikke ræser afsted fordi man skal galopere, så hvis jeg var dig ville jeg træne det på bane, måske lave en masse overgange til galop og så stoppe når han har taget et par skridt i galop, så han lærer at fordi du sætter i galop betyder det ikke at han skal løbe afsted . Måske tage ham ned i tølt efter et par skridt i galop, det vil også styrke tølten! Men ja kender problemet og det er svært med heste der har meget pas i sig

• #10   21. feb 2012 Ja.. det er Skyggnir. Jeg har fundet ud af, at jeg skal være lidt mere efter ham. smiley
    - Men tusinde tak, for jeres hjælp. Nu må jeg bare prøve mig lidt frem smiley

Kommentér på:
Tager bidet..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce