7. dec 2011 Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Hvad ville I gøre? Røntgen eller dyrehospital? {{forumTopicSubject}}
Jeg har været ekstrem uheldig med indkøb af ny hest, som jeg fik hjem til Danmark (fra USA) d. 27/10 2011.
Da jeg fik hende hjem var hun halt kort tid efter. Hun havde ekstrem sur stråle da hun ankom, så vi gav det skylden for hendes halthed, og det hjalp da også at få hende på sko.
Desværre har hun været halt on'n'off siden. Vi har haft dyrlæge til hende et par gange, og igår havde vi så kiropraktor til hende. Kiropraktoren lokaliserede problemerne til at være i begge bagben, hofte og ryg. Vi aftalte så at jeg skulle få hende røntgen fotograferet og så ville hun komme igen om 14 dage.
Nu står jeg så og overvejer om hun skal køres på dyrhospital, så de kan tjekke hende helt og aldeles igennem, eller om jeg skal "nøjes" med at få hende i røntgen og håbe på at vi via dét kan finde udad mere?
Mit dilemma ligger i økonomien. Bare at få hende i røntgen er mange penge for os, så det vil jo naturligvis komme til at koste endnu dyrere hvis hun skal på dyrehospitalet, og så specielt fordi det skal være dét på Fyn (jeg er fra Nordjylland).
Samtidig så er der chance for at jeg bliver sendt til Fyn efter røntgen, alt efter hvad der bliver fundet?
Jeg synes simpelthen det er så svært et valg. Vil allerhelst bare, hvis jeg kunne nøjes med røntgen, for så slipper hun også for en lang køretur på ømme ben. Det er alligevel hårdt at stå i en trailer i 3 timer og 3 timer hjem igen, plus jeg er ikke glad for at sende hende så langt væk, selvom jeg self. ved at hun er i gode hænder. Jeg vil bare gerne kunne være hos hende på en halv time (max), hvis noget skulle ske.
Hvad ville I gøre?
okt 2004
Følger: 146 Følgere: 149 Heste: 2 Emner: 225 Svar: 2.448
aug 2004
Følger: 80 Følgere: 77 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 93
Har fulgt med inde på heste-nettet og synes det er super ærgeligt med din Pearl.
Jeg tænker at hvis du får taget røngten billeder af hende derhjemme kan de også bruges af hospitalet efterfølgende og vil altså ikke være spildte selvom hun evt. skal undersøges grundigere bagefter, så derfor tror jeg at jeg ville håbe på det bedste og vente med at sende hende helt til Fyn.
Derudover kan jeg anbefale Nørlund Hestehospital i Silkeborg hvis du synes køreturen er lang til Fyn. De har redet min fjordhoppe et par gange.
Held og lykke med hende
dec 2011
Følger: 188 Følgere: 257 Heste: 7 Emner: 763 Svar: 2.246
Det er self. rigtigt, at billederne ikke vil være spildt. Det er klart et plus.
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 391
Himmerlandshestehospital men har ingen erfaring med dem.
Paul fra Gistrup hestepraksis skulle også være rigtig dygtig.
dec 2011
dec 2011
Hun har boksro idag og imorgen, og så må vi se hvordan det går. Vi er blevet advaret om, at det godt kan komme til at se værre ud de kommende dage, men det er fordi hun nu skal begynde at bruge nogle nye muskler, som hun ikke får har brugt pga. smerter.
Jeg har siddet på hende to gange. D. 1/1 og for en uge siden - Begge gange kun omkring 1 minut, for at se hvor halt hun var med rytter. Og hun viser meget store halthedstegn med rytter på, hvor hun på daværende tidspunkt var rentgående fra jorden. Men det er der jo ikke noget at sige til.
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 113 Svar: 1.086
Åh, jeg tror jeg ville få hende røgtenfotograferet.
Måske er det intet at se... Måske er det tydeligt at se! Måske er billederne nok for at kiroprktoren kan målrette sit arbejde.
Det er jo kun hvis der er et eller andet at se, som man alligevel ikke kan forklare at hun skal afsted til den store undersøgelse. Og så er billederne jo taget.
Jeg tror jeg ville nøjes ... i første omgang.
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 944
www.pk-b.de
De kan nogle ting som de danske dyrlæger ikke kender til endnu eller har erfaring med.
Og jeg ville få hele hesten tjekket igennem- jeg har hørt for mange rygter om de amerikanske dyrlæger der godtager heste til salg derovre som de aldrig ville godkende hvis de skulle indkøbes derovertil.... Beklageligvis :o(
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Dyrlægen havde et stativ med røngtenapparatet på. Tror du ikke din dyrlæge har sådan et?
Jeg brugte Peter Hjuler som ihvertfald kører i Århus
Hvad ville I gøre? Røntgen eller dyrehospital?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside