{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.071 visninger | Oprettet:

Min søsters hest er strid men kun mod mig {{forumTopicSubject}}

HVER DAG!!! Når jeg skal give halm, hvis han står i boksen så bider han efter mig, uden at lægge ørene tilbage, når jeg skal give grime på skubber han mig alt wha han kan med hovedet, når jeg trækker med ham bider han mig i armen eller i håret/hovedet. Når jeg skal trække ham ind fra folden så når han kommer ud af lågen kan jeg ikk vende ham rundt for han går bare og i mange tilfælde så løber han sin vej og er ikk til at fange igen med mindre man lokker med mad.

En lille historie:
Der var en dag hvor jeg skulle lukke ham ind og min opstalders hest samtidig og det er lige meget om han bliver trukket selv eller sammen med andre så kan jeg ikk holde ham. Han drev så med min hest og begyndte at løbe og "tog min hest med" og de endte med at være løbet en kilometer væk hjemmefra og min søster og mig var rædselslagen for de var ikk til at finde nogle steder og det var fordi han løb fra mig.

Han tager mulen alt wha han kan ned mod bringen eller hovedet ned mellem benene så kan ikk er til at holde og jeg bliver nød til at slippe ham hver gang for ellers er det 4 heste løs for skal oss ha lukket lågen. Wha pokker gør jeg? Har prøvet ALT ligefra at ha en næserem på næsen og under hagen, en albue i bringen, et tov jeg svinger foran hovedet på ham for at dæmpe tempoet.
har engang da han bed mig i hovedet lavet en reaktion der ikk var så heldig, jeg daskede ham en i hovedet og det var simpelthen noget der skete inden jeg nåde at tænke.. :S nogle der ved wha jeg kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min søsters hest er strid men kun mod mig
  • #2   13. feb 2012 det er bare mærkeligt for det er noget han er begyndt på i denne vinter her... han gjorde det ikk sidste år eller nogen andre år...
    og vi har ikk nogen ridebane så tror ikk der er nogle der vil hjælpe mig og har ikk råd til sådan en smiley hehe men tak for rådet

• #4   13. feb 2012 jah det syns jeg...

når du siger ikk ret dyre wha er det så?

• #6   13. feb 2012 øvøv... hmm,, ved bare ikk wha pokker jeg skal gøre... det er SÅ irriterende...

• #7   13. feb 2012 Hun kan bare ta ham og han stikker aldrig af fra hende... jo en gang er det sket, men det var fordi han blev skræmt fra hvid og sans... jeg har prøvet at gå ved siden af med hesten mellem os. og han skubber mig bare stadigvæk

• #9   13. feb 2012 har prøvet hingstekæde... og plejer at sætte den under hagen på ham. så har jeg NOGENLUNDE styr på ham, men langt fra det jeg ønsker. og min søster bliver sur når jeg fortæller hende hvor dum han er at trække med og min opstalder sagde det samme til mig forleden dag at han oss syns Rocko var dum at trække med... og at min søster skulle træne lidt med ham for han VADER bare gennem alt... han har ingen hæmninger om der hænger en Per eller en Trine i den anden ende af torvet

• #10   13. feb 2012 må ikk ta bid på ham for min søster

• #12   13. feb 2012 fordi jeg skal lukke ham ind nogle gange... f.eks i dag hvor han stak af fra mig... og vi skiftes til det. har nemlig oss min hest der og vi lukker ikk kun vores egne ind. vi lukker alle ind hvis vi først er startet

• #13   13. feb 2012 Christina
    jeg kommer ALTID i stalden med et smil og starter dagen med at give dem en gulerød og et kys eller klap... og når jeg så vil gi min storesøsters hest et klap så viser den nærmest tænder af mig og bider efter mig uden at lægge ørene tilbage OG SÅ bliver jeg irriteret, for sådan er min egen aldrig og sådan har min søsters aldrig været, det er noget han er begyndt på

• #14   13. feb 2012 ja og så gør han ligesom det passer ham med vores opstalder, per, oss... han trækker bare afsted med per som om han ikk var der

• #15   14. feb 2012 hvor gammel er hesten ? der er jo nogen heste der for "ungheste unoder" og ja at han simpelthen bare har "for meget magt" hvis han altså er så ung.kan godt forstå du er frustreret - det er da træls med sådan en tur næsten hver gang du skal fra mark af..

har du måske prøvet omvendt psykologi, for hver gang han gør noget - så stop op og vent til han er færdig ikke skæld ham ud eller noget bare have en så rolig energi som overhovedet muligt, det kan godt være det tager en halv time om at komme ind fra mark af - og ved godt du har svært ved at holde ham, men hvis han bare vader ind, så kunne du prøve at tage samme tur igen indtil han har forstået at det er dig han skal vente på. måske gøre det en dag du har helt fri - bare et lille råd som måske kunne hjælpe

ellers vil jeg mene lige som de andre så må din søster øve lidt mere med ham - sammen med dig, så må hun "sige noget til ham"

• #16   14. feb 2012 Sådan var min gamle pony også. Jeg var den eneste der rigtigt kunne holde hende. Dem der lukkede hende på fold i hverdagen opgav at trække hende til sidst, og lod hende bare løbe ud på folden uden tov, for de kunne simpelthen ikke holde hende. Jeg fik altid skæld ud for at hun var uopdragen og jeg skulle skælde hende ud, men hvad fanden skulle jeg gøre? Hun stak jo ikke af med mig? Jeg kunne gå med hende i løs snor uden problemer.
    Når hun stak af med dem der lukkede hende ud var det på præcis samme måde som du beskriver det. Hun trak hovedet mellem benene så det simpelthen var umuligt at gøre noget som helst.
    Fik også tit af vide af dem der sadlede hende op til special ridning, som hun gik for at vi havde råd til at have hende stående, at hun bed dem når de spændte gjord, men det har hun ALDRIG gjort mod mig.

-Min teori er jo at det er manglende respekt, for min gamle pony gjorde det samme med mig lige da jeg havde fået hende, men som årerne gik fik jeg sat hende på plads, og hun holdt helt op med at gøre det.

• #17   14. feb 2012 Nu ved jeg ikke om det passer i dit tilfælde men min hest er begyndt at opføre sig dårligere her hvor er der frost smiley
    Han plejer at være helt fin med godbidder og har altid brugt dem i træningen. Men nu hvor han er så hyper af frosten, så er han begyndt at bide lidt ud hvis han bliver det mindste frustreret eller tror han måske skal have en guf smiley Han bider ikke og det forsvinder når han er krudtet af.

Hvor meget bliver hesten mon brugt?

• #18   14. feb 2012 Min søsters hest er tretten år smiley så det ikk fordi det er ungheste drillerier men godt bud. Han bliver aldrig redet eller motioneret for "det har hun ikk tid til" og igen i dag sagde jeg til hende at jeg snart nægter at trække hendes hest ind for det ender med bare at blive et surt job der bare skal overståes og sådan skal det ikk være

• #19   14. feb 2012 okay uden at være hestevisker eller noget andet smiley - så kan det jo være fordi han er en energi bombe som gerne vil lave noget, og han bliver ikke brugt så kan det måske have en lille betydning "frustreret - keder sig osv eller hvad hesten nu "føler" ved godt heste ikke har de samme følelser som mennesker, men lidt har de nok. når du nu skriver at hun ikke har "tid til at ride ham", nogen heste skal helst af med deres energi - hvor andre kan står i flere måneder uden nogen betydning, hvis det er fordi hun ikke har tid ? ja undskyld jeg siger det lige ud, men hvorfor har hun ham så ? måske skulle hun enten overveje en part eller skaffe sig af med ham hvis hun ikke længere har tid ?

• #20   15. feb 2012 Vil tro hesten keder sig og har for meget energi hvis den tidligere har været ridehest og nu bare står til pynt.

• #21   15. feb 2012 han har aldrig været disideret ridehest, han har været redet på i alt 100 gange i hans liv vil jeg tro. ikk mere end det...

altså jeg rider jo heller ikk på pelle for jeg er blevet for tyk men jeg vil ikk af med ham og det ved jeg min søster heller ikk vil med hendes... men jeg træner i det mindste med min smiley

• #22   16. feb 2012 selv 100 gange for en hest kan være nok til at få bare lidt energi, man kan ikke helt sammenligne det, igen som jeg skrev før nogen heste har mere energi end andre så er det næsten lige meget om de er ridehest eller ej, så på en eller anden måde må man aktivere dem/ham, når de er sådan, nu har du jo fortalt om diverse episoder, og det tyder ikke på at der er noget galt med den fysisk, kan selvfølgelig ikke vide noget med sikkerhed, men det lyder som om han mangler at blive aktiveret om han er ridehest eller ej smiley
    og hvis ikke det hjælper - så ville en dyrelæge/kiropraktor/massør være en sidste udvej for at være helt sikker på der ikke er noget galt med ham smiley

men holder stadig på indtil videre at han burde aktiveres noget mere - jeg mener man skal jo starte et sted for at det bliver bedre -

• #23   16. feb 2012 det da det man skal smiley men hun gider jo ikk motionerer den :S

• #24   16. feb 2012 jamen så er der ikke andet for at hvis hun ikke gider hjælpe med at gøre ham "bedre" så må hun selv komme og lukke ham ind og ud..

• #25   16. feb 2012 ja, men har bare ikk lyst til at være uvenner med min søster smiley jeg er i DILEMMA

• #26   16. feb 2012 nej kan jeg godt forstå, men din egen sikkerhed kommer vel i første række det må hun da kunne forstå ...

• #27   16. feb 2012 det ikk sikkert hun kan det :S

• #28   16. feb 2012 det ikk sikkert hun kan det :S

• #29   16. feb 2012 nej det er ikke altid folk har samme mening - men det er jo så der du selv skal tage en beslutning, om du skal gå og være nervøs hver gang du skal i stalden for at lukke ind eller ud - og uden tvivl tager hun det for ilde til sig skal hun nok blive god igen på et tidspunkt, du skal jo os sige det på en pæn måde - eller bedre endnu vis hende det - og spørg om hun selv havde lyst til at lukke sådan en ud - hvis hun vat bange for hendes sikkerhed ?! det tvivler jeg på hun ville smiley

• #30   16. feb 2012 et eller andet bliver i jo nød til at finde ud af - i sidste ende kan det jo ende med at jeres opstalder bliver træt af hesten og ber hende om at flytte den hvis ikke hun gør noget - så er det jo os synd for hesten at den skal gå og være frustreret overfor nogen og kun kan gå med hende

• #31   17. feb 2012 Enig! smiley

Kommentér på:
Min søsters hest er strid men kun mod mig

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce