{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

"sjov" adfærd hos hund {{forumTopicSubject}}

Mine forældres hund har nogle ting den gør, jeg aldrig har set ved andre hunde:

Sidder man på en stol så sætter han sig ved siden af og ligger forbenene op på ens lår og se noget ynkelig ud.
Nogle gange står han også bare normalt, for forbenene op på lårene, så han står op også vil han gerne "kravle" op og sidde på skødet, men kan ikke uden hjælp.

Leger man med ham og er han overgearet vil han meget gerne "bide" om ens arm også gå afsted med den. Han bider ikke hårdt, tager bare lige "fat" også går han eller holder fast og logre løs med halen.

Ligeledes kan han hvis man leget og han er oppe og kører tage fat i tøj e.l andet og trække afsted med det.

Hvis han får et "flip" når han er overgearet kan han finde på at sponse rundt i haven for fulde hammer uden det giver nogen mening hvad han har gang i, han fiser bare rundt med ingen kontakt til omverdenen.

Løber han for fuld fart ud imod en vej og man så råber af ham e.l andet for at få ham til at stoppe, så vender han om på en tallerken, løber den anden vej og ligger sig så ned. Herefter går han så stille og roligt ved siden af en og sørger for ikke at komme for langt foran.

Det er nok ikke noget de fleste hundefolk vil finde "sjovt" eller okay - nok vil de nærmere mene han er uopdragen og adfærd de ikke vil syntes om.
Men det kommer vel an på hvordan man holder hund smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "sjov" adfærd hos hund
  • #1   3. feb 2012 Hm... jeg synes faktisk, jeg kan genkende lidt af den adfærd, du beskriver, i min egen hund... det med at ville snappe lidt, at spæne rundt osv. Men min hund er så også kun en 15 uger gammel hvalp. smiley

Hvor gammel er dine forældres hund?

• #2   3. feb 2012
    Uhm.. Han må være 1½ år vil jeg mene smiley
    Og golden retriver - de skulle vist have et "apport" gen i dem der gør de gerne vil gå rundt med tingen i munden, samler ting op osv.

Det gør han iøvrigt også når han er overgearet, taget en ting op og render rundt med den.

• #4   3. feb 2012
    Har får masser af kontakt - sover ikke uden for, sover i sengen eller hvor han nu føler for det..

Bliver leget med, gået tur med, nusset med, er med ude i garagen eller med ude når far kløver brænde, er med på camping osv.

Men nej, mine forældre aktiveret ham ikke ved snuse osv. øvelser - det går de ikke meget op i, men kontakt og motion får han.

• #5   3. feb 2012 vores hund på 6 år gør mange af de samme ting. tonser rundt i haven, tager fat i en.

Sponer: Når hun bliver overglad, og slet ikke ved hvad hun skal gøre af sig selv.

Tager fat i en: det er f.eks hvis hun skal ud og tisse, vil ud af en dør, eller have vi leger/slåsser smiley

• #7   4. feb 2012 Min hanhund gør det samme. Han er to år. Min gamle adfærdsbehandler sagde dog at det at man leger hive leger (at hunden trækker i en ting og man trækker i den anden ende) gør at hunden får frigivet stresshormoner så den kan blive meget stresset. Og det med at hunden smider sig er enten som Gypsi Beskriver ovenfor eller fordi den er trænet til det. Ellers er det meget normal adfærd.

• #8   4. feb 2012 Det er ganske normalt smiley

Vores Dalmatiner vil meget gerne op at side når vi spiller computer, så lægger hun poterne op og prøver at kravle op.. Ja det er også meget sødt, men nu er hun altså lidt stor at have siddende der smiley
    Hun kan blive helt febrilsk og nærmest prøve at "gå" med stolen fordi hun så gerne vil op og hiver sig op med forpoterne.. Skøre dyr....

Det med at gå tur med nogen og bide sig fast, det er der mange hunde der gør.. de kan gøre det i snoren, med en gummi kylling eller ja i ærmet.. Det er også normalt, men en lidt dårlig vane smiley
    Vores labrador har en rød bold, hun gerne vil "vise frem" hvis hun kan herhjemme - hvis de bliver lidt vilde.. "ja den er vel nok flot - og smut så"

Det med at løbe, det gør vores dalle også.. Tager sig lige en ordentlig spurt rundt i haven, mens vores labrador står og kigger på og så lige prøver at bide lidt ud efter hende, når hun lige kommer spænene forbi..
    Vi havde også en gravhund engang, hjemme ved mine forældre der gjorde det samme...

Kommentér på:
"sjov" adfærd hos hund

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce