{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.771 visninger | Oprettet:

Bid stop virker ikke... gode råd søges??? {{forumTopicSubject}}

Ja i år er der kommet nye heste i flokken og jeg mister det ene dækken efter det andet...for et godt ord.. hver dag er der nye bidhuller.. og jeg er ærlig talt møg træt af det... jeg har sprøjtet bid stop på fra blue horse i jeg ved ikke hvor mange lag og gange og næsten dagligt.. men lige lidt hjælper det..... har i nogle godt råd til hvad man kan gøre... jeg har i forevejen pillet skoende af fordi hun får jokket sko af konstant osse ca 1 til 2 gange om ugen og det blev mig og smeden enige om at det ikke var sundt. når gentog sig i så lang en periode. og nu det dækkenerne, aj hvor er jeg træt af det.. de går ca 11 hopper sammen 2 af dem er 2 små shetlændere og hva jeg kan finde ud af er min 3ér i hierakiet. men hun er ikke slem til at lave skader hun markere sig bare (ikke for at gøre min uskyldig) og løber efter, hun går ikke efter og bide i sulet eller sparke de andre om kuld... så har i gode råd med dækkener og hvad der virker eller bare erfaringer.. så kom glad med et indlæg smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid stop virker ikke... gode råd søges???
  • #1   21. jan 2012 Hmm måske du kan prøve med eddike i stedet for

• #2   21. jan 2012 ja det ku da egentlig godt være.. blev foreslået insektspray, men det er jeg da lidt i tvivl om hvor sundt det er for hestene

• #3   21. jan 2012 hjortaks olie, men husk at stå ude når du sprøjter det på det stinker..

• #4   21. jan 2012 er det effektivt?? hvor køber man det henne??

• #5   21. jan 2012 Ja det er effektivt, men stinker så det basker...
    Jeg købte mit i DLG det er noget man bruger til an undgå kanabalisme ved grise og høns...
    Husk at undgå og få det på finger og tøj da det er svært og få af igen og smager virkeligt grimt..
    Det er lidt pest eller kolera om man vil have et helt bækken eller leve med stanken..

• #6   21. jan 2012 eneste minus ved hjortetak olie er at det kan give misfarvninger på dækkenet:-(

hvad med at finde et billigt regndækken og ligge ud over så det tager skaderne

• #7   21. jan 2012 diesel olie, tjære, eddike, hjorttaks salt, alt der "stinker"

• #8   21. jan 2012 jeg ku godt smide et regndækken udover men den hest der bider dækkenerne i stykker biderså hårdt at den bider igennem og tager som regel et tot pels osse eller lige laver et tandsæt i pelsen.... det er virkelig surt. og man kan jo bare intet stille op for det foregår på folden.. men virkelig surt og være den der har hesten det går ud over konstant smiley og tak.. hmmm jeg ville gerne være villig til at prøve stanken hvis bare det hjælper så dækkenerne holder jeg har haft min hoppe i 4 år og hun har ALDRIG fået ødelagt dækkener før, hvis det så har været har det været et spænde eller sådan en ting der er røget... men tak for alle rådende.... nogen der har erfaring med tea tree olie (tror jeg det hedder) det er der osse nogen der siger sku virke godt, men aner heller ikke hvor dette fås henne

• #9   21. jan 2012 Evt dele flokken op....

• #10   22. jan 2012 hvilke dækkener er det?

De eneste dækner der har overlevet mere end 14 dage (!) og nu kører på 3. vinter er rambo.

de koster en hel pelikan, men ET dyrt dækken der holder i flere år, er bedre end 10 billige dækner på en vinter...

• #11   22. jan 2012 jammen der er et dækken jeg har haft i 3 år fra hooks med fleece indvendigt der ellers er temmelig holdbart. (kan ikk lige huske mærket) og så er det et meget tykt montar yderstoffet er vikelig tykt og ellers rivstærkt men ikke lige i det her tilfælde. det har hun ellers haft i 2 år.. og så er der et ny indkøbt, weatherbeeta fra i år... hendes dækkener har aldrig haft en skramme før medmindre det er et sspænde der er røget men aldrig haft huller osv. i dem.. weatherbeetaen brugte jeg et underdækken under og der var bidt hul helt ind i det.. så det er ikke små nap hun får... + hun nok har de første 5 steder hvor hun mangler en tot hår efterhånden efter bidning med dækken på endda smiley weatherbeetaén er jo bestemt heller ikke et billigt dækken smiley det havde hun på under 24 timer og så var det 1 hul bidt i det..

• #12   22. jan 2012 jeg har hende opstaldet ude så kan desværre ikke dele flokken... men havde personligt nok ikke ville have så mange heste sammen på en fold.. venterfoldene er nemlig ikke særlig store... og slet ikke når der er så dominerende hopper imellem

• #13   22. jan 2012 så skal du overveje om det bedre kan svare sig at flytte hesten til et sted med færre heste pr fold??

du skal både tænke på din økonomi med aftrådte sko, og ødelagte dækner...

men også om din hest trives i en flok på 11 hopper, når den sådan blir bidt i??

• #14   22. jan 2012 ja det selvf. rigtigt men hun virker nu glad nok og har ikke tabt humør eller andet... det nok mest min økonomi det kommer an på... skoende har jeg jo så godt nok fået taget af og det går okey med det.. men altså. øv.... smiley

• #15   23. jan 2012 Man kan lave en opblanding af hestemøg og vand, og pensle det på. Det virker på træværk i boksen. Og så vil jeg mene at det er en meget stor flok, hvilket giver ekstra påstyr. Masser af grovfoder på fold kunne måske også hjælpe. Det giver også en roligere flok.

Kommentér på:
Bid stop virker ikke... gode råd søges???

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce