{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Håbløst? {{forumTopicSubject}}

Hej. I skal forberede jer på det bliver ret så langt, men jeg håber I vil læse og forstå, og jeg er ked af, hvis der er stavefejl, men mine øjne, og mine hænder svigter mig lige nu /:

Det handler om Basil. Basil er en unghest på 2 år, som jeg har haft i et år nu, 2 til sommer (:
Da vi fik ham, havde han aldrig været i hænder, men vi reddede ham fra døden.
Han blev ved med at sparke ud efter mig, og var meget meget håbløs, men vi kæmpede videre, og nu står vi med et fint resultat, iforhold til det vi har været igennem.

Men i dag, viftede jeg ham lidt væk, da jeg stod med Hugo, og så sparkede han ud efter mig 3 gange i ét rap, så jeg begyndte at løbe væk fra den fold vi stod på(vi har 3) og han kom truende, med ørerne tilbage, og hver gang jeg stoppede for at vifte ham væk, så vendte han røven til, og sparkede ud efter mig. Jeg begyndte at græde helt vildt meget, fordi jeg var så bange for ham, jeg tror aldrig jeg har været så bange for ham, jeg rystede vildt, og kunne ikke se noget af bare tårre, der strømmede ud. Det skal siges han har sparket mig 6 gange før, hvor han rent faktisk ramte. /:
Så løb jeg hen til vores campingvogn, og jeg fik ham bort. Så gik jeg ned og hentede en spand med strigler, og opdagede at han stod og tog pressingen af høet, og stod og gumlede i det. Så gik jeg hen til ham, og sagde "Nej Basil!" bestemt, men hvad tror I han gjorde? Han vendte røven til mig og sparkede ud efter mig. Så gik jeg om bag høballen, og han blev ved med at løbe efter mig, så jeg løb simpelthen UD af folden, og løb skrækslagen hjem. Jeg tror aldrig.. nogensinde jeg har været bange for en hest, på den måde som jeg var i dag. Og det værste var, hvis han ramte mig, var det i hovedet. Og da jeg så løb hjem, stod han og kiggede glad efter mig, som om han var tilfreds, for da han løb efter mig, havde han ørerne helt nede, og virkeligt sur.
Hvad ville I gøre? Jeg har kæmpet med ham i et år nu.. Med bidløst, med bid, med tillids øvelser, og det hele. Har prøvet alt. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Håbløst?
  • #1   15. jan 2012 Jamen, jeg sagde også højt og bestemt til ham, NEJ! Men jeg kunne ikke engang nærme mig ham, før han gik fuldkommen amok, som om jeg ville mishandle ham, eller sådan noget. Og jeg har virkeligt været sød i mod ham(når han er sød i mod mig)

• #3   15. jan 2012 Det har jeg gjort. jeg tog en stor pisk, og løb på et tidspunkt hen i mod ham, nede ved slutningen af folden, men han bliver ved med at gå efter mig, jeg slog ham endda også med den i røven, og dér begyndte han at galopere i mod mig, selvom jeg stod og flagrede med pisken.

• #4   15. jan 2012 Dap: Det hjælper ikke, det prøvede jeg også at ramme, men han blev ved med at løbe.

• #5   15. jan 2012 Ja, det har jeg. Men han var totalt kold. Fjerne ham fra de andre? Hvad skal det dog hjælpe?

• #6   15. jan 2012 God idé!

• #7   15. jan 2012 Dap: Selvfølgelig (: Tak for råddet, mange tak smiley

• #8   15. jan 2012 Jeg mener som mange af de andre der skriver herinde at han er i teenage alderen og skal sættes på plads nu ellers yager han magten over dig!! Tag en pis med næste gang du skal derud og så bliver du nød til at knalde ham èn hvis han opføre sig truende overfor dig igen- ellers bliver det simpelthen for farligt.. Du er nød til at tage på problemet nu.. Nu ved jeg ikke om der kommer andre mennesker i hegnet og det ville jo være forfærdeligt hvis andre kom til skade pga din hest!! Kan godt forstå det er hårdt at den opfører sig sådan, når nu du har forsøgt så meget med ham og jo faktisk reddet ham fra døden, men det er nu det skal gøres, så i kan få et ordenligt forhold igen- han skal jo vide hvem der bestemmer, så er hesten os mest tryk... Held og lykke med det, håber i finder takten igen smiley

• #9   15. jan 2012 tag en longe pisk med.... jeg er selv rimelig rap med sådan en og man kan ramme rimelig præcis uden a kom hel ind til hesten... også er der ikk andet end a gøre, end a vise ham a det er DIG der bestemmer... husk og ros ham hel vildt meget hvis han bar tænker på a trække sig væk.... rosen er så vigtig smiley

• #10   15. jan 2012 og husk a heste er noget mere tyk hudet end vi er (dermed ikke sagt a man ska slå dem i tide og utide, men nogle gang er det nødvedig) Tænk på hvordan de er overfor hinanden på marken smiley

Kommentér på:
Håbløst?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce