Håbløst? {{forumTopicSubject}}
Hej. I skal forberede jer på det bliver ret så langt, men jeg håber I vil læse og forstå, og jeg er ked af, hvis der er stavefejl, men mine øjne, og mine hænder svigter mig lige nu /:
Det handler om Basil. Basil er en unghest på 2 år, som jeg har haft i et år nu, 2 til sommer (:
Da vi fik ham, havde han aldrig været i hænder, men vi reddede ham fra døden.
Han blev ved med at sparke ud efter mig, og var meget meget håbløs, men vi kæmpede videre, og nu står vi med et fint resultat, iforhold til det vi har været igennem.
Men i dag, viftede jeg ham lidt væk, da jeg stod med Hugo, og så sparkede han ud efter mig 3 gange i ét rap, så jeg begyndte at løbe væk fra den fold vi stod på(vi har 3) og han kom truende, med ørerne tilbage, og hver gang jeg stoppede for at vifte ham væk, så vendte han røven til, og sparkede ud efter mig. Jeg begyndte at græde helt vildt meget, fordi jeg var så bange for ham, jeg tror aldrig jeg har været så bange for ham, jeg rystede vildt, og kunne ikke se noget af bare tårre, der strømmede ud. Det skal siges han har sparket mig 6 gange før, hvor han rent faktisk ramte. /:
Så løb jeg hen til vores campingvogn, og jeg fik ham bort. Så gik jeg ned og hentede en spand med strigler, og opdagede at han stod og tog pressingen af høet, og stod og gumlede i det. Så gik jeg hen til ham, og sagde "Nej Basil!" bestemt, men hvad tror I han gjorde? Han vendte røven til mig og sparkede ud efter mig. Så gik jeg om bag høballen, og han blev ved med at løbe efter mig, så jeg løb simpelthen UD af folden, og løb skrækslagen hjem. Jeg tror aldrig.. nogensinde jeg har været bange for en hest, på den måde som jeg var i dag. Og det værste var, hvis han ramte mig, var det i hovedet. Og da jeg så løb hjem, stod han og kiggede glad efter mig, som om han var tilfreds, for da han løb efter mig, havde han ørerne helt nede, og virkeligt sur.
Hvad ville I gøre? Jeg har kæmpet med ham i et år nu.. Med bidløst, med bid, med tillids øvelser, og det hele. Har prøvet alt.
aug 2009
Følger: 41 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.108
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 64 Emner: 91 Svar: 454
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 427
mar 2009
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 427
men stædig som jeg selv er var jeg blevet stående... de skal vige for mig og ikke omvendt... men ok lige på det punkt bliver jeg også virkelig stædig....
Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.163
mar 2009
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.070
Det jeg gjorde, var at bide tænderne sammen og konfrontere hesten med det. Hver gang den løb sådan mod mig, stod jeg stille og viftede den væk, og det virkede. Jeg arbejde så lidt med den ude på folden, hvor den følte sig tryg.
Jeg kan ikke give dig et andet råd end at holde op med at være usikker og bange, når du er i nærheden af den hest. I starten skal du måske lige tage en pause eller lignende. Du kan begynde at arbejde med den, når du føler, at du ikke er bange længere, for som sagt kan hesten mærke det og udnytte det.
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
Jeg ville sælge ham med det samme!
mar 2009
mar 2009
nov 2010
Følger: 26 Følgere: 26 Heste: 7 Emner: 75 Svar: 612
Men du skriver du løber grædene væk, syntes bare ikke man skal være så bange for sin pony.... Det er muligt du kan træne vildheste, og du er god til at træne. Men nogen dyr er altså bare utilregnelige, og det skulle jo nødigt ende galt..
mar 2009
apr 2004
Følger: 87 Følgere: 105 Heste: 13 Emner: 21 Svar: 435
Mit gæt er at får du ikke hjælp, så sker der noget alvorligt inden længe enten for dig eller også så ender denne hest i en fryser.
Mvh
dec 2007
Følger: 205 Følgere: 193 Heste: 10 Emner: 421 Svar: 4.643
Men som mange andre siger, vil jeg anbefale dig at få noget hjælp.
Enten af en erfaren voksen, eller er HMS-udøver, som kan hjælpe dig med at vinde hans tillid og respekt igen..
mar 2009
Jeg gik ned til ham efter skolen, var meget bestemt og intet fjol, og han var bare så dygtig, og lærenem. Gjorde som jeg sagde, lige med det samme, og var dybt alvorlig med vores træning, og jeg fik ham sat på plads igen! Wuhu, so happy! Og helt uden hjælp endda 8D Vi kan jo godt!!
Håbløst?