{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration
  • #1   14. jan 2012 Spørg dyrlægen.... Men det er bedst hvis de står.... nogle lægger sig ned a sig selv smiley

• #3   14. jan 2012 Stående helt klar og du skal gøre det inden forår og sommer så undgår du fluer:)

• #4   14. jan 2012 Ja som de andre siger.. stående smiley har heldigvis kun fået dem kastereret stående..

At de skal ligge ned er der større risiko for hestens "liv"

• #5   14. jan 2012 jeg er helt klart til at det bliver gjort stående hvis de skal lægges ned bliver de faktisk lagt i nakose og der er væsenlig støre risisi ved dette
    og jeg plejer at få det gjort i slut marts

• #6   14. jan 2012 Vi fik det gjort stående og det var sidst i April. Men han blev lige pludselig meget hingstet. Der var ingen komplikationer smiley

• #8   14. jan 2012 Det er fint at gøre det stående med de yngste. Som de andre skriver inden fluene kommer. Det er også bedst om du kan motionere den efter kastrationen (f.eks longere den eller få den til at løbe løs) så såret heler fra indsiden...Har du ridehus eller en bane du kan bruge om vinteren til at få den motioneret så er det bare at få det gjort nu, men hvis du ikke har så ville jeg vænte (f.eks hvis i har frost så du ik får motioneret den). Snak med din veterinær, han kan give dig de bedste svar når det gælder din hest.
    -TR

• #9   14. jan 2012 Få det gjort inden der begynder at komme fluer. Spørg dyrlægen om han/hun syntes den skal ligge ned et det skal ske stående. Min blev kastreret i Marts sidste år. Det blev gjort stående inde i boksen. Og så er det vigtig han får en masse motion så det ikke hæver voldsomt op.

• #10   16. jan 2012 Hej alle

Tak for svar.

Jeg vil selvfølgelig kontakte min dyrlæge og ved også jeg kan få svar på alt der - men det jeg ville høre var om jeres erfaringer.

Har i fået det gjort stående - hvordan har jeres hest taget det efterfølgende - hvor lang tid tog det før den var god igen osv...

Og har i fået det gjort liggende - hvordan har jeres erfaringer så været med jeres hest....

Ja, selvfølgelig skal det gøres inden fluerne kommer :o) kunne jeg jo sige mig selv....Tak

• #12   27. jan 2012 Vores blev meget hævet, men der var ingen komplikasjoner. Han fik det lavet herhjemme på staldgangen stående. Vi longerede ham mindst en gang om dagen de første dage. (det var første gang han prøvede at blive longeret da han kun var 1,5 år).
    -TR

Kommentér på:
Kasteration

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce