{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration
  • #1   21. nov 2015 Når begge sten er nede
    Og vores dyrlæge ville ikke gøre det før det blev varmer i vejr (til forår? ved vores hingsteføl
    Men vi får det gjort ved en anden efter Jul
    VH
    Annette

• #2   21. nov 2015 jeg ville vente hvis jeg var dig til han er omkring 1 1/2 så får han en flottere hals

• #3   21. nov 2015 Vent indtil den vil springe på hopperne. Jeg har en 3 års avlshingst som går med hopper og han viser ingen intraresse med mindre de stå og pisser ham i hoved. Så hvis den ikke er ikke er hingstet så lad ham beholde hans kugler. Så længe han har hans kugler danner testosteron hvilket gør hans muskel vækst bliver større og du får en flottet ride hest senere hen. Jo længer han stadig er hingst jo pænere bliver han. Og giver ham måske også lidt mere liv som ridehest

• #4   21. nov 2015 Min Bacardi blev kastreret da han var 1 år. Han begyndte at blive mere aggressiv(som i at han ville bide, og vende røven til), samt han begyndte at hoppe på hopperne, dog uden den lange ude smiley evt. Få dyrlægen til at mærke efter næste gang han er ude.
    Men ved min var det tydeligt hvornår det var tid smiley

• #5   21. nov 2015 Man kan kastrere så snart begge sten er nede. Men jeg synes personligt, at det er smartest at gøre om foråret, inden der er for mange insekter, men hvor det er nemmere at få dem ud at motionere smiley

• #6   21. nov 2015 Du har vidst fået svar på hvornår.. Men som Lea også siger, gør det INDEN det bliver for varmt, men langt nok henne på foråret til at han kan komme en masse ud..

Ved at gøre det tidligt undgår du insekterne og såret får mere ro til at hele sammen.. Og ved at gøre det så han kan komme en masse ud, gør også at det ikke kommer til at hæve lige så voldsomt, som hvis han skulle stå en del inde..

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #8   21. nov 2015 Man venter selvføkgelig ikke til at den først begynder på det.. for så er det for sent, også kan det være sket.

• #9   21. nov 2015 Jeg mener at det der med muskelmassen er tilbagevist videnskabeligt. Muskler skal vedligeholdes- når testosteronen ikke er der, mindskes de- uanset hestens alder på tidspunktet. Min var 7 mdr, da han blev kastreret, men har alligevel en "flot" hals- det vil sige med fin bue på, som jeg kæmper med at få væk, for det er ikke muskler- det er fedt!
    7 måneder var egentlig lige tidligt nok for min. Begge sten var i pungen, men kunne dog trækkes helt op endnu, så de endte med at lægge ham ned, for at kunne få fat på dem. Men ud over det, ville jeg gøre det så tidligt som muligt, for at det bliver så lille et indgreb om muligt. Ca. 1 års tid smiley

• #10   21. nov 2015 Begge sten nede, så er det bare at få ham lagt ned til en lukket kastration... Den kastration der giver bedste odds for at få gjort arbejdet ordentligt og undgå sædstrengsadherance... Husk at motionere/gå med ham hver dag, gerne flere gange om dagen, og går ud fra han er i løsdrift med hans alder, ellers bør han smiley
    Det er en skrøne at de bibeholder hingstepræg ved at kastrere sent og du risikerer at den ikke vokser i højden som den ville som vallak... Så jo tidligere jo bedre, da de heler langt hurtigere/bedre jo yngre de er....

• #11   22. nov 2015 Han går i løsdrift. smiley han skal helst kastereres inden han springer på min hoppe, da han er med grønne papir og hun med røde ( vil ikke have et ups føl) smiley han skal ikke bruges som ridehest da han ikke er større end en shetlænder smiley

• #12   22. nov 2015 Nu spørg jeg måske dumt, ville han overholder kunne nå hopperne når han er så lille?

• #13   22. nov 2015 FanFiction: Der er sket tilfælde hvor hopperne lægger sig ned.. Så man bør ikke tage chancen, bare fordi man har en lille hingst og høje hopper..

• #14   22. nov 2015 Du kastere den nå begge sten er nede.

Nogle kan allerede have det nu.. og nogle kan få det sent..
    Jeg ville aldrig lade en plag gå med hopper hvis den er hingst for du ved aldrig hvornår den få smag for det. Min ene dreng begyndte pludslig som lige over 6 måneders og hoppe på en af mine hopper med svaberen ud og det hele. heldigvis kunne han ikke helt finde ud af det der men skillte dem også ad lige med det samme. (han gik med sin mor og en masse andre hopper ) han var KUN interesseret i den ene hoppe. Nu han så blevet ældre og han har igen midstet interessen for hopperne er 1,5 nu. stadig hingst men går med drenge.

Men nogle heste falder kuglerne først ned nå de er 2 år

• #15   22. nov 2015 Hoppen er shetlænder så ja smiley

• #16   22. nov 2015 Jeg har dog også den mulighed at jeg kan lukke ham på en anden fold sammen med min vallak Tobias smiley ( en inderfold) smiley

• #18   22. nov 2015 Det er meget forskelligt, hvor hingstet de bliver, men det er for så vidt ikke en chance, der er særlig smart at tage. Hvis du har muligheden for at lade den gå vinteren over med en vallak på en anden fold, ville jeg helt klart vælge den mulighed. Det er et træls tidspunkt at kasterere på nu smiley

Kommentér på:
Kasteration

Annonce