{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Undervisning - Fyn
  • #1   27. dec 2011 Jeg ville gerne hjælpe,men det bliver halv dyrt i benzin..

• #2   27. dec 2011 Maja Caspersen

• #3   27. dec 2011 .. Link? Priser? Hvor kører hun hen? Galleri?

• #4   27. dec 2011 Maja er dygtig, men det hun går mest op i er rytterens opstilling.. Er det, det du har brug for til at starte med?

• #5   27. dec 2011
    Opstilling ville der slet heller ikke være noget galt med, et eller andet sted skal man jo starte smiley

• #6   27. dec 2011 livsridekunst.dk

• #7   27. dec 2011
    Kan se hun ikke underviser med mindre der er 3 elever på stedet, at hun er ovre i det akademiske/klassiske samt hun koster spidsen af en jetjager...

• #8   27. dec 2011 Akademisk/klassisk er da bestemt læringsteori og anatomi baseret undervisning:)
    Spidsen af en jetjager er jo altid relativt smiley
    Ellers prøv kontakt Henrik Halle. 150kr pr lektion.
    Hvad er det du vil hjælpes i gang med? Hvilket niveau er du og hesten på?

• #9   27. dec 2011
    Lige pt. er vi vel på LC niveau, da han lige skal rides op igen, efter at have været brugt til skovture.

Vil sådan set bare igang med noget undervisning, har jeg aldrig fået. Hjælp til at se de fejl jeg ikke selv ser, hjælp til at tackle de problemer vi har også kræver ejer undervisning for at jeg kan starte stævner smiley

• #10   27. dec 2011 Hvilken slags undervisning kræver ejeren? Det samme som du efterspørger herinde? Undervisning er jo et vidt begreb:)

• #11   27. dec 2011
    Hun sagde bare undervisning smiley Og gætter på at undervisning kommer af at jeg bare skal have en til at rette mine fejl, se efter at jeg er klar til at starte stævner osv. så der ikke bare hoppes ud i det med hovedet først smiley

• #12   27. dec 2011 Hmm så er akademisk nok ikke helt perfekt:) Det er jo ikke de samme øvelser som dem du skal bruge til stævnerne:) Held og lykke med at finde en egnet underviser, nu må der være andre der kan guide dig:)

• #13   27. dec 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .

Maja lyder som en der vil opfylde præcis de ting du efterlyser smiley
    hvis du ikke har mulighed for at køre med hesten så kan du jo nøjes med undervisning af Maja hver 2. måned. Så kan du få et individuelt kursus hvor du betaler for 2x undervisning og 1x teori.

Men ring da og hør hende ad, andet ville da være dumt - det kan jo være at nogen i nærheden får undervisning af hende smiley

Og dyrt synes du? jeg kan så fortælle dig at efter skat+moms er ordnet så får hun knap 100 kr udbetalt for en undervisningstime smiley de fleste undervisere gør det sort og så betaler man jo ikke en sk*d.. men så er kvaliteten også derefter. Maja er ergo terapeut, instruktør i centreret ridning og bliver her i 2012 godkendt af Bent Branderup som instruktør i danmark. Det er altså kvalitet der vil noget, hun er meget ofte afsted til kurser for at holde sin praksis og teori opdateret. Det er der ikke mange undervisere der gør - de benytter sig af hjemmestrikkede lommeteorier.

Ring til hende, spørg hende hvad hun er for en, sig hvilke ting du ønsker af en underviser og sig evt. at du er afskrækket af det akademiske.. (sådan lyder det jo til smiley ). Maja er bestemt ikke en af de her rådne kar som der er indenfor alle grene. Indlæringsteori har hun styr på, EKSTREMT meget styr på biomekanisme og meget styr på rytterens sæde og opstilling.
    Under undervisningstimerne, ihvertfald hvis man også betaler for teori, laver hun forskellige øvelser uden hest hvor man aktivt finder ud af f.eks. : Hvad sker der i en traversade? Hvilken vej roterer brystkassen? Hvordan svinger hoften? osv. Hvis du nævner brystkasserotation overfor 98% af undervisere i DK vil de stille sig op på en bakketop og lege abekatte - de aner ikke hvad det er.

Maja ved det, og meget til, og er der noget hun ikke ved så finder hun ud af det.

Maja lærer sine elever at forstå; Hvordan føles dette - hvorfor føles det sådan? Du får altså ikke at vide: Nu skyder hesten skulder, ret skulderen ind og driv den ud til tøjlen. Istedet vil Maja starte en dialog og undersøgelse: Hvordan føles det som hesten gør NU? Beskriv det - hvilken side af rygsøjlen sidder du på, hvilken vej roterer brystkassen osv. Og når man har FORSTÅET hvad man FØLER så får man værktøjer til hvordan man KAN gøre for at det FØLES anderledes og der startes en ny dialog og undersøgelse: Hvordan FØLES det nye, beskriv det og HVORFOR føles det sådan?

På den måde lærer man at kommunikere med hesten via sin KROP. Man lærer at FORSTÅ hvordan det føles når hestens brystkasse roterer forkert f.eks. og hvordan man kan fortælle hesten, via sædet, at dens brystkasse skal rotere korrekt.
    Det er genialt når man forstår hvad man FØLER i sædet og ikke hvad man ser med øjnene.

Altså anbefaler jeg Maja.

• #14   27. dec 2011
    Jeg forlanger som sagt, til en pris, heller ikke at folk er uddannet det ene eller andet og har startet en GP :). Vil meget hellere deltage på kurser ind imellem, som jeg også har tænkt, hvis jeg får lov og får muligheden, hvor det jo koster mere. Vil freks. gerne vil Susan eller Andreas Chortzen, evt. Laura Schuman..
    Har ikke lige råd til at hive 675kr + evt. kørsels penge ud af budgettet så ofte. Der er jo en grund til jeg ikke har ejen hest smiley

Er ikke afskrækket af det akademiske, men er i tvivl om det går hånd i hånd med den dressurridning, signaler osv. jeg er vant til :o)

• #15   27. dec 2011 Hmmm..

prøv at kigge på www.dressageinharmony.dk/forum og ind under undervisere.. mener at der engang blev anbefalet nogle "anatomisk korrekt ridning" halløjsa smiley

• #16   28. dec 2011 Hvor på Fyn?

Ved ikke om hun kører ud, men ellers så er mit bud Mette Hald Rasmussen..

Jeg ved ikke om du har adgang til epona.tv?
    Men her er et klip med hende, taget for nogle år siden. Hun er nu BBH instruktør
    (link fjernet)

Og her er der noget info om hende som underviser
    (link fjernet)

• #17   28. dec 2011 Ps. og i følge det kører hun så ud på Fyn :o)

• #18   28. dec 2011
    Har læst lidt om hende og har snakket lidt med en anden om undervisning fra hende :o). Og venter på noget tilbage melding om hvordan hun er.
    Ud fra hvad jeg kan læse på BBH's hjemmeside henvender hun sig mest ud fra teksten, til børn på 13år hvis pony ikke gider stoppe, forældre der søger undervisning til hesten , hyggerytteren der har problemer på tur osv.
    Men man kan jo slf. tolke frit fra leveren smiley

Men dyr er hun ikke smiley

• #19   28. dec 2011 Krikken - Jeg tror nu, at hun også kan undervise ældre, har da set hende undervise.. Men det er primært børn hun har undervist tidligere, så vidt jeg ved. Men du kan da prøve.. :o) Det skader jo ikke at få ud og så konstatere at det måske alligevel ikke var det.. Kemien skal jo også være det, og det kan jo nogle gange være det sværeste af det hele :o)

• #20   28. dec 2011 Hov, havde lige overset noget i dit indlæg.. Men jeg tror du har ret I at hun ikke så meget henvender sig til den ambitiøse dressurrytter.. Men er du det? Eller vil du bare gerne have grundridningen og grundsignalerne til at fungere, eller? :o)

• #21   28. dec 2011 Well. Undervisningen er et krav fra ejers side, hvis jeg vil starte stævner.

Ambitøs ved jeg ikke om jeg vil kalde mig - er ikke det store konkurrence menneske. Vil bare gerne have ridningen til at fungere og tingene til at virke, men ville slet ikke have noget imod at starte LA eller mere, når hesten er klar til det :o) Og der skulle en underviser jo så hjælpe hen smiley

• #22   28. dec 2011 Krikken - Tjaeh, du kan jo ringe og tage en snak med hende? Mon ikke hun selv ved om hun vil være en hjælp der, eller om det er uden for hendes felt :o)

• #23   28. dec 2011
    Første time er ihvertfald gratis, undtagen kørsel, så vidt jeg har forstået smiley

• #24   28. dec 2011 Krikken - Ah, ja det er jo da ikke helt skidt.. Ikke som BBH hvor det knagme er dyrt for den der første time, haha

• #25   28. dec 2011
    Det er skismer dyrt jeps - men kunne super godt tænke mig at prøve! :o)
    Samme med Anders Chortzen.

Når, nu har jeg skrevet en mail til hende også må jeg se hvad der kommer retur.

• #26   28. dec 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .

Anders Chortzen bruger megen af de samme signaler som man gør i det akademiske smiley bare så du ikke bliver skuffet.

• #27   28. dec 2011
    Hvorfor skulle jeg blive skuffet? :o) Har set hans videoer på Epona og det er noget jeg kan forholde mig til.

Akademisk er ikke noget jeg er bange for eller har noget imod, jeg er bare i tvivl om hvordan det fungere sammen med ganske alm. dressur og de ting jeg kender.
    Altså når vi snakker en fuldt ud BB rytter fx.

• #28   28. dec 2011 Nå jamen netop af den grund at du ikke ved om det akademiske harmonerer med dressurfordringer smiley
    men det kan jeg så sige at det gør eftersom ham som skrev dressurfordringerne, dvs. steinbrehct, hans teorier fylder næsten 100% af det teoretiske og praktiske i akademisk ridekunst smiley

• #29   28. dec 2011 Krikken - Jeg var glad for det, og ville gerne have undervisning der igen, kan jeg fortælle. Fik undervisning af Susan på BBH, dengang jeg red på Thor :o)

• #30   28. dec 2011 Jeg ved også, at der er minimum 2 BBH-basisinstruktører på
    Fyn. Der får du jo både anatomi/biomekanik, læringsteori, opstilling og gode principper.

• #31   28. dec 2011 Krikken - Spurgte lige ind til det, og Mette underviser en del voksne nu.. (men måske stadig mere hyggerytterne) :o)

• #32   28. dec 2011
    Hvem er den anden BBH instruktør? Der står nemlig kun en inde å hjemmeside :o)

Har fået svar fra Mette.
    " Hej Maria

Jeg vedhæfter lidt materiale, der måske kan fortælle dig lidt mere om mig som underviser, men ganske kort, så henvender jeg mig til alle ryttere, der gerne vil vide mere om, hvordan de kan træne deres hest, så den er så motiveret som muligt og dermed så lidt stresset som muligt i træningssituationen. Den viden kan bruges i alle situationer og ridediscipliner.
    Jeg giver gerne en gratis prøvetime, så kan du vurdere, om jeg kan hjælpe dig den vej, du gerne vil med din hest.
    Jeg ta'r 150,- kr. for ½ enetime og 275,- kr. for en hel, samt 3,50 kr. pr. kørt km ud over de første 10 km hver vej (hvis du feks. bor 25 km fra mig, skal du betale for 25-10= 15 km hver vej, i alt 30 km.)
    Jeg kører gerne ud på hele Fyn.
    Jeg håber ovenstående giver dig nogle svar du kan bruge, og du er meget velkommen til at kontakte mig på tlf. 28121626, hvis du har flere spørgsmål.

Mvh

Mette "

Hvis andre er int. i at hører om det :o)
    Der er dog 30km hver vej fra hende og ud til mig, så det er liiiidt triggy når det i forvejen koster 150kr + 210 for kørslen :s. Og jeg syntes selv det ville være flabet at få hende ud til gratis, når jeg har det sådan med prisen.
    Men på den anden side, så kan det være at den gratis time gør at jeg syntes prisen er det værd.

Men er stadig i tvivl om hun henvender sig til mig men ja, man kan jo kun prøve smiley

• #33   29. dec 2011 Krikken - Altså, ud fra mit kendskab til hende, og udfra det du har skrevet herinde, så vil mit bud være at hun kunne hjælpe dig rigtig godt på vej! Også til at blive stævne rytter :o)

• #34   29. dec 2011 Du kan prøve at kontakte Susan Kjærgård - der er i hvert fald et par BBH-instruktører på Fyn - enten færdige eller under uddannelse smiley
    Mens vi er under uddannelse ligger vores oplysninger ikke på BBH's hjemmeside, men vi underviser en masse forskellige ekvipager - ofte til en fordelagtig pris smiley

• #35   3. jan 2012 Mette Hald Rasmussen rider jeg ved og jeg syntes det er Fantastisk godt hun køre ud til Dig og undeviser og giver gode råd omkring din hests´ temprament.

• #36   7. sep 2012
    Også står man igen i underviser "dilemmaet" nu med ny hest ;/
    En BBH underviser vil koste mig 200kr for en halv time af få ud også er jeg ikke helt så glad for deres "dreje" måde.

Har forsøgt mig med en anden, det var ikke helt noget.

IH hvor er det besværligt!

Kommentér på:
Undervisning - Fyn

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce