{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
887 visninger | Oprettet:

Springer over hegnet :S {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er så heldig eller uheldig at min hoppe er begyndt at springe over hegnet smiley

De første 3gange ramte hun hegnet og vi har så siden hævet hegnet der hvor hun springer over..
Men det hjalp intet, for nu springer hun bar fejlfrit over i stedet for :S
Ved simpelthen ikk hvad jeg skal gøre smiley hegnet kan ikk blive højere, der er masser af stød i, der er altid hø på folden i bunkevis, og hun for foder oveni :S

Jeg har på fornemmelsen at vores shetter jager hende, men hun virker altid helt afslappet når vi henter hende smiley

Har virkelig brug for hjælp, for en eller anden dag går hun på vejen, hvilket jeg allerede tror hun har været, og billerne kører så elendigt herude smiley

Sidste udvej er at sælge hende, og så ville min verden gå under, hun betyder alt for mig smiley

Hun er en hoppe på 2,5år, og det er først her de sidste 2 uger hun er begyndt på det, og har snart haft hende 1år :S

PLEASE HJÆLP smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Springer over hegnet :S
  • #1   16. dec 2011 Jeg har selv det samme problem. Min har dog kun hoppet over hegnet en gang (i lørdags)

Der hvor min går, er der en pony som jagter hende, og i lørdags så hun ingen anden udvej end at hoppe over hegnet. Og jeg må da indrømme at jeg bliver meget bekymret, for hvad nu hvis hun ikke kommer hent over, hun er trods alt kun 1,5 år, og hvad nu hvis hun hopper over, og løber ud foran en bil. Har en masse hvad nu hvis'er i mit hoved, så jeg forstår godt din bekymring.

Nu ved jeg jo så at min hoppede over fordi hun blev jagtet, så jeg overvejer at sætte hende ind på en anden fold, sammen med min anden hest, som jeg ved ikke jagter hende.

Du nævnte selv at du tror at din shetter muligvis jagter din hoppe plag, måske det er det der får hende til at springe over hegnet?

• #2   16. dec 2011 Alisa K
    Der er græs, men bestemt ikk grønnere, og slet ikk der hvor hun for det meste er sprunget over :S

Ved bar ikk hvordan jeg skal afskrække hende, for hun har 2 af gangene været i hegnet, men så springer hun bar højere i stedet :S smiley

Hanne D
    Det er mit gæt ja og er det rigtigt har jeg et kæmpe problem smiley hestene står på løsdrift og har kun 3 heste så kan på ingen måde skille dem ad smiley er virkelig noget pis..

Men hun ligger og springer omkring 150cm pt :S en 2,5år på 150cm :S det er bar ikk genialt smiley

Og er den eneste måde vi kan se hun er kommet ud på desværre smiley

• #3   16. dec 2011 Alisa, de kan sagtens være sammen alene os selvom der er mad, nogen gange slår det bar klik for ham og så jagter han eller jagter og jagter er så meget sagt, beder hende bestemt om at gå væk..

Vi kan ikk skille dem ad, det er umuligt, for ingen af dem skal stå uden læ

• #4   16. dec 2011 Ja det kan jeg godt se, det er viskelig noget pis smiley Og, nej det er da bestemt ikke godt til hendes led, at hun springer så højt.

Jeg ved godt at der altid er det rareste at have sine hest enten hjemme, eller samlet på et sted, men måske det kunne hjælpe på dit problem hvis du enten flytter din shetter et andet sted hen, eller flytter din plag, måske bare vinteren over, og når hun så kommer tilbage, er hun måske blevet så modig at hun tør at give din shetter lidt igen.

• #5   16. dec 2011 Hanne, det er desværre ikk muligt, shetteren er min brors og ingen af os har råd til at flytte dem desværre smiley
    Det er mærkeligt for da shetteren kom var det Payback som var modbydelig ved ham, nu er det bar vendt fuldstændig smiley

Vi overvejer at prøve at fodre kun i løsdriften, og så lave hegnet højere på en eller anden måde, og så håbe det hjælper smiley

Er bar utrolig træls, for man går og tænker på hver dag, hvornår står hun på vejen og bliver kørt ned, hvornår rammer hun hegnet og brækker benet osv smiley

• #6   16. dec 2011 Alisa, tror du har misforstået, først var min plag modbydelig, nu er shetteren blevet det..

• #7   16. dec 2011 ja gør det, men han har været sådan snart 6måneder, hun går heldigvis bar væk, hun er gennerelt rolig så det jeg nu ikk bange for, er mere at hun springer over hegnet smiley

• #8   16. dec 2011 Er det i et hjørne eller på et lige stykke hun springer ud? Vi havde en traver der var sådan en kylling over for andre, at hvis de lagde ørerne ned og kiggede på ham, gik han længere og længere over i hjørnet, for til sidst at vende rundt og hoppe over... Efter vi spærrede hjørnerne, så folden blev mere 8-kantet, hoppede han ikke længere over...

• #9   16. dec 2011 Det er meget forskelligt, men fælles alle steder er at hun ikk kan blive spærret inde fordi der er så åbent hele vejen rundt :S

• #10   16. dec 2011 Min hoppe blev ved med at gøre det, og vi prøvede alt. Til sidst gav jeg hende stød. Jeg satte hegns tråd i grimen af hende og lagde tråden på hegnet, så hun fik stød. Det var ikke sjovt at give sin egen hest stød, men nødvendigt. Hun er ikke sprunget over siden, så det må have hjulpet ...

• #11   16. dec 2011 sofie, problemet er bar at hun har fået stød det har blot fået hende til at springe højere over så det tør jeg da slet ikk at gøre

• #12   16. dec 2011 Det kan jeg godt se. Vi havde en snor med en halv meters længde på, så den altid ramte når hun sprang over i et par dage, det hjalp smiley

• #13   16. dec 2011 Håber det kan hjælpe med at flytte spise stedet, og ellers må det blive noget alla det jeg må prøve

• #15   16. dec 2011 Lea har desværre ikk råd til at flytte hende smiley og vil jeg heller ikk, problemet skal løses herhjemme smiley

Men vi prøver med kun at give hø i løsdriften, og har hævet hegnet op til 130-150cm hele det stykke hun springer på..

Er desværre bange for Robin jager hende lidt, men ja håber det går, for ingen af hestene skal væk herfra, der skal findes en løsning smiley

• #17   17. dec 2011 Det gør han meget endda, men lige så ofte han kan jage hende væk, lige så ofte står de og hygger sammen helt alene..
    De er sku som nogen der har været gift i 30 år :S

• #19   17. dec 2011 Er træls hvis det er det der fører til at payback springer over hegnet :S

• #21   17. dec 2011 Det tør jeg slet ikk smiley tænk hvis hun falder i mellem det :S

Nå ser dagene an, hun er ikk hoppet over siden jeg skrev indlægget så håber det hjælper med at fodre i løsdriften

• #22   18. dec 2011 du kunne evt. købe sådan nogle dimser der laver hegnet bredere på toppen, de ligner en Y som man sætter øverst..... det mest til at skille heste der står over hegn og spiser i hinanden, men det kan også hjelpe når de springer over, fordi det kan virke mere uovervindelig når det ser sådan ud...
    -TR

Kommentér på:
Springer over hegnet :S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce