Springer over hegnet :-( {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min dv hingste plag på snart 2 å har fra han var 6 mdr sprunget over hegnet på folden, da han startede med det øgede vi hegnet højde fra 90 til 110 cm, det hjalp et par mdr, så øgedenvi højden til 140 cm, og han springer stadig over... Hvad fanden skal jeg gøre? Han løber ingen steder, og han springer tit selv ind igen. Jeg bor langt fra veje, så er ikke bekymret på den måde, men på et tidspunkt hopper han måske ind på hoppe folden, og det jonknapt så smart, eller han kommer til skade... Jeg har reb tråd med 3 tråde, træpæle og hvide plast pæle.
Det er kun inde på løsdriften han ikke hopper ud, fordi den er lille og han ikke kan få tilløb nok, samt at strømmen er meget stærk lige der.
Ved jo godt at det er fordi han ved at han kan og altbestemmende ikke er så stærk nede på græs foldene( og det er ikke fordi der mangler græs)
Nogle der har gode ideer?
sep 2012
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 291
Mangler han udfordringer eller?
sep 2010
Følger: 42 Følgere: 50 Heste: 5 Annoncer: 17 Emner: 1 Svar: 201
Men da jeg havde dyrlægen ude og efterfølgende, der snakkede han om at hun gjorde det fordi hun højst sandsynligt kedede sig, plus manglende respekt for hegnet...
Så han foreslog, hvis hun ikke stoppede at:
1: sætte antenne på hendes grime for at hun kunne få noget respekt for hegnet, og holde afstand.
2: sætte en træbom øverst på hegnet, så ser det mere voldsomt ud at skulle springe.
3. få noget legetøj, eller en legekamerat på folden som gerne vil lege.
Jeg satte Indi sammen med min 1 års, hun ville lege lidt end de gamle damer... heldigvis fik hun rigeligt respekt for hegnet ved at sætte fast, men det var så heldigt at det ikke var værer end det var... det kunne nemt være fået frygteligt galt.
sep 2008
Følger: 77 Følgere: 77 Heste: 9 Emner: 24 Svar: 366
Springer over hegnet :-(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside