Plejer at sparke? Men. {{forumTopicSubject}}
Yeps, jeg er i erhvervspraktik ude på min rideskole, og så kan det jo selvfølgeligt ikke undgås at man også kommer til at muge ud i at par bokse. Men nok om det, nu til det selve emnet skal handle om. Jeg muger ud ved en to årig traverhoppe, som ingen rigtigt har taget sig af, og i mandags ved jeg jo selvfølgeligt ikke rigtigt hvordan hestene opfører sig nå man muge ud hos dem, så jeg går jo bare ind og begynder. Da jeg så er halvvejs færdig hos hoppen kommer hende der står for rideskolen og siger at hun nok lige skal tage den, for den kan godt finde på at sparke. Så blev jeg sådan lidt "Nå, den har da overhovedet ikke vist noget tegn på at ville sparke indtil nu", og i går og i dag har der heller ikke været noget med den overhovedet. Den var meget sky i mandags og i går, men i dag begyndte den så småt at komme hen og ville nusse og snakke hvilket den heller ikke rigtigt har villet når de andre har muget ud hos den. Nu er mit spørgsmål så, hvorfor er det den ikke sparker ud efter mig? Er det fordi jeg egentligt bare har ladet den stå nede i det ene hjørne af boksen og ladet den passe sig selv?
Og nej, det er ikke fordi de behandler den dårligt på rideskolen, for jeg ved at hende der muger ud ikke gør en flue fortræd. Hun er simpelthen noget af det mest fredelige menneske jeg kender. Men om den har haft det skidt hvor den stod før skal jeg ikke kunne sige.
maj 2008
Følger: 137 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 3.038
jan 2009
Følger: 82 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 222
Men ja, jeg har også gået og tænkt over at det er lidt uansvarligt. Men nu går de fleste af dem jeg muger ud ved dog også på fold om morgnen. Det er kun den der og en hingst der er inde.
maj 2008
Følger: 137 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 259 Svar: 3.038
jan 2011
Følger: 24 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 35
okt 2007
Følger: 221 Følgere: 178 Heste: 11 Emner: 80 Svar: 546
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
Man skal fokusere på det man vil have. Hvis man traver på en volte og vil lave en parade men tænker (ååh nej den lægger sig garanteret på biddet og slår fra" jamen så er det lige PRÆCIS det hesten gør - slår fra!
Heste er hamrende dygtige til at læse ens kropssprog, og hvis folk tænker "hesten sparker" så puster de sig automatisk op og har, ubevidst, et mere eller mindre aggressivt kropssprog overfor hesten hvoraf hesten ganske enkelt føler sig truet og sparker eller hvad den har af reaktionsmønster
maj 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 118 Svar: 1.043
jan 2009
Følger: 82 Følgere: 78 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 222
Angelika: Jeg tænkte nok det var noget i den retning jeg skulle lede efter.
Jeg kan bare nikke genkendende til det du siger. Så sent som i dag tænkte jeg "narh, nu har jeg vidst travet nok af, jeg kan vidst godt smide tæppe på nu", og i det sekund jeg havde tænkt det faldt min hest i skridt. Det er fantastisk så dygtige de er til at læse vores kropssprog.
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 1 Emner: 97 Svar: 893
Plejer at sparke? Men.
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside