{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Plejer at sparke? Men. {{forumTopicSubject}}

Yeps, jeg er i erhvervspraktik ude på min rideskole, og så kan det jo selvfølgeligt ikke undgås at man også kommer til at muge ud i at par bokse. Men nok om det, nu til det selve emnet skal handle om. Jeg muger ud ved en to årig traverhoppe, som ingen rigtigt har taget sig af, og i mandags ved jeg jo selvfølgeligt ikke rigtigt hvordan hestene opfører sig nå man muge ud hos dem, så jeg går jo bare ind og begynder. Da jeg så er halvvejs færdig hos hoppen kommer hende der står for rideskolen og siger at hun nok lige skal tage den, for den kan godt finde på at sparke. Så blev jeg sådan lidt "Nå, den har da overhovedet ikke vist noget tegn på at ville sparke indtil nu", og i går og i dag har der heller ikke været noget med den overhovedet. Den var meget sky i mandags og i går, men i dag begyndte den så småt at komme hen og ville nusse og snakke hvilket den heller ikke rigtigt har villet når de andre har muget ud hos den. Nu er mit spørgsmål så, hvorfor er det den ikke sparker ud efter mig? Er det fordi jeg egentligt bare har ladet den stå nede i det ene hjørne af boksen og ladet den passe sig selv?
Og nej, det er ikke fordi de behandler den dårligt på rideskolen, for jeg ved at hende der muger ud ikke gør en flue fortræd. Hun er simpelthen noget af det mest fredelige menneske jeg kender. Men om den har haft det skidt hvor den stod før skal jeg ikke kunne sige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Plejer at sparke? Men.
  • #1   23. nov 2011 Muger du ud, imens hesten er inde i boksen? o0

• #2   23. nov 2011 Yeps, det er jeg tvunget til. Nu står den heller ikke ved siden af nogen, så der er ikke rigtigt nogen at ære sur på.
    Men ja, jeg har også gået og tænkt over at det er lidt uansvarligt. Men nu går de fleste af dem jeg muger ud ved dog også på fold om morgnen. Det er kun den der og en hingst der er inde.

• #3   23. nov 2011 Hvorfor tager du den ikke bare ud på staldgangen? :).

• #4   23. nov 2011 Mystisk...

• #5   23. nov 2011 Jeg muger aldrig ud inde ved hesten når den står der?? men det kan være den bare bedre kan lide dig..?

• #6   23. nov 2011 Ganske enkelt: Fordi at du ikke forventer at den sparker smiley

Man skal fokusere på det man vil have. Hvis man traver på en volte og vil lave en parade men tænker (ååh nej den lægger sig garanteret på biddet og slår fra" jamen så er det lige PRÆCIS det hesten gør - slår fra!

Heste er hamrende dygtige til at læse ens kropssprog, og hvis folk tænker "hesten sparker" så puster de sig automatisk op og har, ubevidst, et mere eller mindre aggressivt kropssprog overfor hesten hvoraf hesten ganske enkelt føler sig truet og sparker eller hvad den har af reaktionsmønster smiley

• #7   23. nov 2011 Nu hvor du ved at hesten "plejer at sparke" så lad vær at lade dig påvirke af det næste gang du skal ind til den smiley lad hver og tænk på hvad hesten HAR gjordt engang, men bare opfør dig som du gjorde første gang du mødte den smiley

• #9   23. nov 2011 Melisa: Nejnej, jeg har også tænkt her de sidste dage at jeg ikke gad forvente den sparkede når nu den ikke har sparket efter mig. Havde faktisk tænkt mig at høre rideskolen om ikke jeg måtte se lidt efter den, og strigle den lidt. Er blevet helt forelsket i den, og jeg synes det er synd den bare står uden at få noget opmærksomhed fra nogen.

Angelika: Jeg tænkte nok det var noget i den retning jeg skulle lede efter.
    Jeg kan bare nikke genkendende til det du siger. Så sent som i dag tænkte jeg "narh, nu har jeg vidst travet nok af, jeg kan vidst godt smide tæppe på nu", og i det sekund jeg havde tænkt det faldt min hest i skridt. Det er fantastisk så dygtige de er til at læse vores kropssprog.

• #10   24. nov 2011 Jeg har selv oplevet det Angelika siger, bare med at rense hove på en hest som ellers aldrig ville lade folk rense dens hove - så tror hun har fat i det helt rigtige smiley

Kommentér på:
Plejer at sparke? Men.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce