846 visninger
|
Oprettet:
Han er virkelig ved at blive strid {{forumTopicSubject}}
Cargo(Den hest jeg rider & passer) er virkelig ved at blive strid.. Er der nogle der har et godt råd, til hvordan jeg ka få ham til at opføre sig ordentligt..
Han er sur næsten hele tiden inde i stalden, og truer mere med at bide end han plejer.. og nu er han fandme ogs begyndt at true med at sparke, når han får sit dækken på..
Det ka ikk passe at det er ved at blive så slemt..
Please! kom med nogle råd til hvordan jeg ka få ham til at la være.. og ogs være lidt gladere..
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 149
Det er bare hvordan jeg ska sætte ham på plads..?
jul 2008
Det er lettere sagt end gjort.. Sys selv jeg blir godt sur på ham.. Jeg ka nok godt være mere sur, men jeg har ikk lyst til at tæve løs på ham..
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
jul 2008
jul 2008
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 786
ellers så synes jeg du skal prøve at ligge det på ham stille og roligt, bare lidt af gangen og vær glad og klø ham og læg lidt mere på og klø osv. (: så når han begynder at true så klø ham og når han stopper så tag dækkenet helt af igen
jul 2008
Nej.. Han ka ikk lide at få det på.. Men når det er på og spændt, så er han ligeglad..
jul 2008
I dag da han løftede bagbenet. Havde jeg lige spændt en af bagbenstropperne, så jeg fik et chok og reagerede lidt langsomt med at slå.. Så det med reflekserne.. Dem har jeg ikk rigtig..
jan 2007
Følger: 88 Følgere: 80 Heste: 3 Svar: 786
han truer dig fordi han prøver at fortælle at han ikke bryder sig om dækkenet, men han er kun "ligeglad" når det er kommet på fordi han ikke rigtig kan gøre noget ved det
synes bare du skal prøve at give ham en god oplevelse med det, og tjække om det sidder helt fint, dækner har en tendens til at trykke ved manken
nov 2003
Følger: 22 Følgere: 177 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.393
jul 2008
Han bider heller ikk.. Han truer kun
jul 2008
Jeg prøver..
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
Nu har hun også en passer, og det går ikke på samme måde. Når jeg ligger dækkendet på er det intet, ingen sure miner eller noget kun ørene fremme. Når hendes passer ligger dækkent på ser sweety sur ud og truer gerne med og bide. Så Sweety har ikke ondt da det vil gøre hun ville gøre det samme koncekvent for hver gang hun skulle have dækkenet på. Jeg tror som Sweety siger så måske også din part hest siger eller syntes, at du ikke har lov til det. Det er et spørgsmål om dominans. Jeg har som sagt kendt sweety længe med vores passer til hende er forholdsvis ny, og Sweety reagere ikke ens på hvem af os der passer hende.
Jeg tror måske klikkertræning og faste rammer vil gøre underværker.
Jeg ville ligge noget af dækkenet roligt op på hestens ryg, og ros den hvis den ikke sagde noget til det. Så ret lidt på dækkendet og ros igen hvis den igen intet sagde til det. Ros = sig dygtig og giv den en lille godbid. Hvis hesten ligger øre og truer ved det første skridt skal du ikke gå videre, men tage dækkendet af igen og prøve igen og igen indtil du får den ønskede effect.
Med boksen og være sur, så prøv og gå ind til hesten, når du når der hen siger du dygtig og giver den en godbid (lille) vend om og gå ud igen og luk lågen.( du skal gå et par skridt væk fra boksen når du kommer ud) 2 minutter efter gør du det samme igen, og sådan fortsætter du ca 10 gange. Og det gør du hver gang du er ude ved den til den ikke ser sur ud mere. Når du har gjort det 10ende gang tager du hesten med ud hvis du skal ride den, men ikke før.
jan 2009
Følger: 23 Følgere: 20 Emner: 2 Svar: 39
du skal vise ham at det er dig der bestemmer, ellers får han ikke respekt for diq. det vil sige. bliv sur på ham, og ved godt du har prøvet, men det er det bedste.
okt 2007
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 187
jul 2008
Han er virkelig ved at blive strid
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside