{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genoptrænings program?
  • #1   11. nov 2011 Jeg kigger lige med smiley

• #2   11. nov 2011 Der er ikke andet for end at starte op igen stille og rolig.
    Ikke kræve mere end hesten kan klare og glem alt om holdning.
    Det er en skam du bor så langt væk, ellers kunne jeg have hjulpet dig smiley

• #3   11. nov 2011 der ligger en rigtig god trænings skitse på netdyrlægen eller sådan... brugte jeg til tania

• #4   11. nov 2011 (link fjernet)

• #6   11. nov 2011 Tak (-:

• #7   12. nov 2011 Jeg vil nok starte med at trække den en halv time, hvor du skridter 12 min, traver med den et par min, og skridter med den 12 min igen, så den ikke er under rytter eller skal gå rundt som i longe, det vil jeg nok gøre den første uge, men ligge mere og mere trav ind, så den traver 10 min i alt sidst på ugen. Dernæst vil jeg longere den bare i grime/kapsun i 15 min om dagen i en uge, og så vil jeg begynde at ride den stille og roligt... Normalt hvor heste har stået stille har de jo alligevel motioneret på marken, men hvis den INTET har lavet, vil jeg starte den op så stille... Men hvis den er begyndt at komme på fold så den selv kan motionere vil jeg den 3 uge begynde at starte noget hurtigere op, så efter en uge med rytter vil jeg sagtens mene den kan gå 45 min i blande tempo - ingen samling, måske lidt ned og frem for lange tøjler (som når man traver af). Giv den gerne en fri dag, så en "hård" dag, og derefter en dag hvor det ikke er så hårdt. Hesten må meget gerne komme til at svede på den "hårde" dag, bare den virker frisk stadigvæk.

• #8   12. nov 2011 Start med at ride kun i skridt i to uger. Først 15 min tre/fire dage. Så øg til 20 min. Så 30 min 45 min og de sidste to dage en time. Sørg for at hesten arbejder når den går ikke bare hænger. Start så med at trave i to min intervaller start kun med to min de første dage og øg som i skrit. Sørg også for at trave og skridte i bakker. Så gå over til galop efter en mnd eller når du føler hesten er klar. Husk at altid mærke på din hest hvor mange trav intervaller den kan magte. Den skal gerne blive sved men ikke udkørt. Og altid give den en fridag om ugen:-D

• #9   12. nov 2011 Du siger din hest har været syg ikke skadet vel? For det er ikke samme genoptræningen på en hest der er i dårlig form og uden muskler som en der har været skadet. Hvis din hest har været skadet skal genoptræningen i skrit være alt fra 2-8 uger alt efter skadens omfang. Mens genoptræningen for en hest i dårlig form ikke trænger at være mere end to uger i skrit.:-) lykke til.

• #10   12. nov 2011 Han tabte alle sine muskler plus meget vægt så man næsten kunne tælle hans riben, på ca en til to uge(r) (-: & vi fik undersøgt ham, Men han have næsten ikke noget bendelorm så dyrelæge siger at det burde ikke være det, for det var ikke nok til at han skulle tabe sig, Så fik vi undersøgt en sygdom som ville gøre at vi skulle aflive ham fordi vi ikke havde penge til at beholde ham fordi han skulle have speciel foder, hø, wrap osv & ikke kunne være sammen med andre heste næsten. Men havde han så heldigvis ikke, Så fik han noget mod bendelorm, men han havde taget på inden vi gav ham den, Men det var ikke så meget af gangen, & så fortsatte han bare med at tage på, Så han havde ikke nogle som helst muskler. Men har haft arbejdet med han i longe & sådan men så har han fået en for lang pause nu. Så ville starte forfra (-:

• #11   12. nov 2011 Ok. Så starter du med skrit i to uger som beskrevet ovenfor, gerne på asfalt da det styrker leddene.:-) lykke til. Du var heldig det ikke var som med mig for tre år siden, da jeg havde otte uger med skrit på asfalt:-(

• #12   12. nov 2011 Ja (-: & tak har lavet et skema nu (-:

Kommentér på:
Genoptrænings program?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce