{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Forbedringer efter overgang til bidløs? {{forumTopicSubject}}

Hej bidløse ryttere.

Da jeg red med bid på Baloo: Utrolig doven, reagerede overhovedet ikke på benene, jeg brugte heste-sporer og pisk, og han var stadig umulig at få frem. Når jeg samlede tøjlen op slog han med hovedet, og han kunne nærmest ikke bøjes til højre.

Nu i sidepull: En selvgående hest, der selv ligger sig i en naturlig holdning, jeg rider uden sporer og pisk, han slår ALDRIG med hovedet, og er blød som smør til både højre og venstre side.

Har i også oplevet store ændringer i ridningen efter overgangen til bidløs? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forbedringer efter overgang til bidløs?
  • #1   25. okt 2011 Jeg kunne bare ikke dreje Dialekt ;o)

Men ja, jeg har lavet forsøg med at tilride bidløst og med bid - og det skal da næves at jeg rider med løse tøjler og ikke ligefrem hiver i hestens mund!

Jeg startede Hans Christian med bid, for lige netop at se forskellen på hans adfærd, når han blev redet med bid og når han så blev redet uden. Forinden dette red jeg en pony til helt bidløst, uden problemer.

Hans Christian ville ikke ind, han var tydeligt irriteret under ridning og begyndte at protestere når jeg pressede på ham.

Jeg skiftede til bidløs og han kommer løbende på folden nu - er nem at styre - der er stadig lidt styringsfejl, men de bliver rettet op - træner det meget for tiden. ;o)

Han blev simpelthen en gladere hest af det - ikke kun under ridning men også i det daglige.

• #2   25. okt 2011 Det er helt det samme jeg har oplevet! smiley
    Balo9o knækkede en hingstekæde midt over, en dag jeg træk med ham og han vendte røven til mig og gik sik vej, når jeg skulle hente ham på folden. Nu kommer han mig i møde, og noglegange brummer han også lidt. :-))

• #3   25. okt 2011 Netop - det er sgu dejligt og gid man kunne vise andre det. :o)

• #4   25. okt 2011 Ja, jeg håber i hvert fald at jeg kan inspirere mine veninder lidt (o: Der er dog flere af dem der regelmæssigt låner min sidepull :-))

• #5   25. okt 2011 Nu ved jeg ikke om du er fra fyn? Men jeg åbner efter jul en horsemanship-rideskole på fyn. :o) Mon ikke det trækker nogle til.

• #6   25. okt 2011 Jeg er fra Vejle (østjylland) desværre, ellers så havde jeg ret hurtigt fået flyttet Baloo smiley Men super intiativ!

• #7   25. okt 2011 Hehe - en rideskole skal der være og jeg gider ikke lære folk om 3timers ridning er ok og hestene må gerne svede vildt og åbne munden når du hiver ;o) Nej tak! Så bliver det da med ground-work, bidløs ridning og adfærds håndtering :o)

• #9   25. okt 2011 chico protesterede ved at åbne munden, skære tænder og hovedkast lidt alla head shaker, ikke til at styre og gik med hoved i sky.. efter det bidløse en rolig hest, der kan rides afslappet på tur og på banen, han har fået en mere naturlig holdning, og han går ikke længere med åben mund..

• #10   25. okt 2011 Jeg har også oplevet at min ene pony blev bange, hver gang jeg tog lidt ved i den - hvorfor, det ved jeg ikke ;o)

• #11   25. okt 2011 Frøja er fin både med og unden bid MEN hun kan ikke finde ud af at bakke tilbage med bid hun kan heller ikke slappe helt af og kan være mere oppe på dupperne med bid! hun slår også med hovede en gang imellem med bid:-)
    Men uden er hun som en drøm! hun er lettere at stoppe unden bid og hun bakker fint tilbage og det hele:-)

• #13   25. okt 2011 bid: en meget anspændt hest der løb i 40 km/t + hovedet fløj i skyerne. kunne IKKE arbejdes med!

uden bid: en hest der bærer sig nogenlunde, kan ride tölt uden at have trænet det, hovedet er afslappet og man kan følge med i tempoet. smiley

• #14   25. okt 2011 Jeg rider en fuldblods araber og han er meget temperamentsfuld i skoven. Efter vi blev bidløs slappede han pludselig mere af og han bliver trænet op i bidløs til distanceløb. Hvor han er utrolig rolig i forhold til en araber at være! smiley Super lækkert. Helt vildt en forskel der sker på at bare lade være med at skade hesten ( :

• #16   26. okt 2011 Bid - En doven krikke der ikke gad en disse - han 'tog biddet fra rytteren' og var meget hård at ride - næsten umulig.
    Bidløst - En frisk - glad hest der kommer en i møde på folden samt var han 110% styrbar og meget let at ride.

Kommentér på:
Forbedringer efter overgang til bidløs?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce