{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Rigtig ked af det - Gymnasiet :'( {{forumTopicSubject}}

Hej alle hg'er..
Ja, jeg er så heldig at ligge syg med halsbetændelse/hævede kirtler idag.
Jeg går på gymnasiet i høje taastrup, og det er sådan at vi har matematik to timer mandag morgen og to timer fredag morgen. og vi skal aflevere blækregning/matematikaflevering hver mandag morgen. her de to sidste mandage er det sådan at jeg har været syg. helt tilfældigt! :'s

forrige mandag afleverede jeg to blækregninger i et plastic chetec(?) og det viste sig at der kun lå en i? JEG FATTER DET BARE IKKE. min matematik gik fuldstendig AMOK på mig og stod og råbte og skreg af mig overfor hele klassen. jeg kunne have tudet, det var så ubehageligt. det skal lige siges at jeg er en meget følsom pige og jeg synes bare ikke at det er okay, at en lære ståe og skriger af mig foran en hel klasse. hun kunne da i det mindste have taget mig udenfor eller snakket med mig, personligt, bagefter. og så påstod hun at jeg ikke skulle lyve overfor læreren, i det hun sagde! :(( og det var virkelig ikke meningen, for er sikker på jeg lagde den ned i? det skal lige siges at jeg ikke er den bedste til matematik.

nå men så idag skulle vi jo også aflevere en, men er jo syg, så det er min mening af lægge det i hendes "dueslag" imorgen.

problemet er så bare at jeg her for en halv time siden fik en sms fra min veninde af hvor der stod; at læreren var mega sur på mig og havde stået VIRKELIG og bagtalt mig foran HELE klassen og sagt at så måtte hun jo få fat i uddannelsesvejlederen, så jeg kunne komme til samtale, og han ville med sikkerhed smide mig ud af gymnasiet med det samme smiley

Er bare så ked a det lige nu. begyndte virkelig at græde da jeg læste det. ved slet ikke hvad jeg skal gøre!!
har bare lyst til at droppe ud med det samme og starte et andet sted, kan bare ikke klare at have sådan en matematik lære smiley

årrrh,.. og med sikkerhed, når jeg skal fortælle det til mine forældre, begynder jeg igen :'/
har slet ikke lyst til at møde op nu, fordi jeg har fået en så dårlig omtale foran HELE klassen :'/

hvad synes i jeg skal gøre og hvordan ville i reagere?

HJÆÆÆÆLP HG - er helt ude af den! smiley
undskyld det blev langt, måtte bare ud med det :((.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rigtig ked af det - Gymnasiet :'(
  • #1   24. okt 2011
    Snak med studievejlederen - selvom jeg dog bare tror de vil tage en snak med læreren der så vil benægte eller sige det er fortjent.

Jeg havde nok givet læreren en skideballe tilbage og efterfølgende klaget.

Som klassekammerat havde jeg ikke fundet mig i at læreren var dybt uproffessionel og snakkede om elever imens de ikke var der - det havde jeg også sagt til læreren.

• #2   24. okt 2011 problemet er bare at når jeg står i selve situationen, er jeg ikke den person der "tør" stille mig op og skændtes med læreren.
    bliver bare helt mut, og efterfølgende ked af det når jeg så kommer hjem.

inderst inde ville jeg VIRKELIG gerne have stilt mig op og så bare skældt ud tilbage, men kan ikke foran en hel klasse. bliver bare helt mundlam, fordi jeg synes det er så uretfærdigt og får bare endnu dårligere selvtillid til faget, når jeg er så dårlig til det i forvejen smiley

Er på kanten til virkelig bare opgive det hele, kender du ikke det? :'s

• #3   24. okt 2011
    Har gået i gymnasiet - droppede ud i midten af 2g pga. meget fravær både fysisk og skrifltigt.
    Gad ikke være der, lærte ingenting jeg kunne bruge til noget og lavede ikke noget som helst. Mødte bare op og sad på face.

Om du er ved at opgive fordi selve gymnasiet ikke siger dig noget - dvs. fagene, indlæringsmetoden, undervisningen osv. eller pga. læreren -d et er to forskellige ting.

• #4   24. okt 2011 det skal så også siges at det er bægge tingene, der er overvejende.
    fagene ligge på så forskellige niveau. det ene på 2.klasses -folkeskole niveau og det andet går bare så hurtigt at man ikke kan følge med. ;s

Hvad laver du så nu/da du droppede ud? smiley

• #5   24. okt 2011
    Jeg fik fuldtid på det job jeg havde haft ved siden af gym ( droppede ud i januar ) og startede på HG efter sommerferien da jeg vil være blomsterdekoratør smiley

Savner dog at arbejde, skole siger mig ikke meget.

Du kan min. have ting på C niveau på gymnasiet - det er en del højere end folkeskole og det højest er så A, hvilket jeg syntes tager tingene op på et ulideligt niveau.
    Dvs. det er en del højere end folkeskole - selv det laveste ( folke skole er E-F ).

• #6   24. okt 2011 Ja, det har du ret i.
    Men det fag der er så lavt, er på A-niveau.. det er bare læren der er så ung, at hun lære os det hele, HELT fra bunden - og det siger mig ikke meget nogle af fagene smiley blev allerede skoletræt i det år før, da jeg gik på efterskole, så måske var det bare dumt at starte i gymnasiet..
    - Har matematik på B, og man skulle tro det er på A, for det er bare overdrevet svært :s..

Men hvis jeg droppede nu, så ville jeg ikke ane, hvad jeg så skulle gøre, andet end at få fuldtids og så starte på noget hf, eller noget.. ville det være dumt?

• #7   24. okt 2011 Jeg droppede du i starten af 2.g og tog et års arbejde hvor jeg ellers startede på samme gymnasium, bare på hf. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort! Fik huen på i sommers smiley
    Vil dog sige der ikke er den store forskel på niveauet( havde endda nogle af de samme lærere som på gym) og mange af fagene var på samme niveau, dog er der mindre fag på hf og du skal op i det hele. Men det eneste som betyder noget er de store opgaver og eksamenerne smiley

• #8   24. okt 2011 Og jeg havde givet læren en ordentlig sviner og derefter gået til rektor smiley du har jo en masse vidner på hvad der er sket idet matematiklæren gjorde det foran hele klassen smiley

• #9   24. okt 2011 * Maria Sørensen *:
    Der er ikke Hf, på det gymnasium jeg går på nu, så det ville blive et andet sted, hvis det er. og ja, det har du fuldstendig ret i.

- Får man lige så mange afleveringer for og hvad er mulighederne efter en hf, i forhold til et normalt gymnasie? smiley

• #11   24. okt 2011 Pernille F:

Jeg har taget 10. klasse på efterskole, inden jeg startede her i gymnasiet smiley

• #12   24. okt 2011 Nej okay, ja altså du får selvfølgelig afleveringer for, det jeg synes der var mest af var matematik da vi havde en aflevering hver uge, vores matematiklære var også rimelig hård i det. Men det hele gavnede sig i sidste ende smiley i dansk havde vi meget lidt afleveringer for i forhold til gymnasiet. Men det er jo op til læren hvor meget de vil have i skal have udover de obligatoriske. smiley
    Hf har for mig åbnet det samme som gym ville have gjort. Du kan komme ind på næsten alt så længe du har en gymnasiel uddannelse smiley jeg var også heldig at kunne få engelsk a på hf, det plejer man kun at kunne få på gym, da der skal 3 år til. Men mit gymnasium/hf er virkelig også det bedste sted man kan gå smiley savner det virkelig, hehe smiley

• #13   24. okt 2011 Hf er det samme som gym. bortset fra at man skal op i alle fag og ikke skrive sro og srp men man skriver så andre ting.
    Er man ikke god til eksamner er det nok ikke det man skal. Hvorfor går du på gym? hvad skal du bruge det til? hvad vil du være?

• #16   24. okt 2011 Jeg går på gymnasiet fordi jeg gerne ville videre og få mig en gymnasiel uddannelse. jeg ved endnu ikke hvad jeg vil være, hvilket også er en af grundene til at jeg valgte det.

jeg kan bare lige nu, og har i lang tid, ikke kunne se nogen ende på de her år. ved godt jeg lige er startet, skal igang og give det en chance osv. men synes allerede der er gået lang tid, men der er alligevel kun gået et par måneder og ved ikke om jeg kan holde ud. synes ikke rigtig det er mig, det siger mig ikke så meget og det meste af det vi lære, fiser lige igennem. så nu, vil jeg snakke med mine forældre og se hvad de siger, fordi tror ikke jeg kan klare alle de 3 år, der er i vente. det er vel bedre at stoppe "nu" end at droppe ud i 2'år, hvis man allerede nu ved at det ikke lige er én.. smiley

Maria:
    Det lyder som et godt sted. hvorhenne var det du gik? smiley

• #18   24. okt 2011 Jeg gik på rosborg gymnasium og hf smiley

• #19   24. okt 2011 I Vejle smiley

• #20   24. okt 2011 ja, tak Pernille smiley forresten, hende vores matematiklære sad og sagde her forrige fredag foran hele klassen, at hun, udover det, ville udvælge en ny hun holder øje med til hver matematiktime, fordi der er nogle som nogle gange sidder og snakker, bare for at være irreterende og derefter grinte hun - mega provokerende :S

• #21   24. okt 2011 Maria:
    Ja, okay smiley har hørt om det før, det er bare rimelig langt væk fra hvor jeg bor smiley

• #23   24. okt 2011 Pernille:
    Nej, det er virkelig ikke særlig respektløst. og ja, igen.. bare det at hun åbenbart ikke kan finde ud af lige at hive eleven til siden, men i stedet stå og skråle det op foran hele klassen - og så ISÆR når man ikke er der. det er godt nok, som sagt, uprofessionelt gjort, og så af en gymnasielære! smiley

• #24   24. okt 2011 Nej, det er virkelig respektløst*

• #26   24. okt 2011 Ja smiley

• #28   24. okt 2011 Tak for det Pernille :')

• #29   24. okt 2011 gemmer lige og læser i morgen smiley

Kommentér på:
Rigtig ked af det - Gymnasiet :'(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce