{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.027 visninger | Oprettet:

burde jeg være bekymret {{forumTopicSubject}}

hej kloge hger
min fjordvallak er begyndt at snuple rigtig meget og enda falde helt ned på maven med mig på rygget sket 2 gange også i dag faldt han ude på folden da han ville blande i noget tomult da han gerne vil bestemme men da han ville trække sig igen faldt han på forbene igen jeg ved ikke hvad der er galt smeden er bestilt har fået ny smed her sidste gang fordi den tidligere har lavet lort i det og den nye her har skoet ham lidt anderledes så han ikke skulle snuple sådan det skal lige siges han plejer ikke at snuple ret meget det er sjælent han gør det så der for er jeg bekymret om der er noget galt med ham siden han falde på forbene han er ikke langtået er kun 5 uger siden han fik smed sidst

det skal lige siges han var syg og halt i sommeres halt på det ene forben og bag efter halt på det andet som dog skyldes en uopdaget hovbyld men i sommers slingerede han med hans ben og kik ikke ordelig på dem det kom han i behandling for og det forsvandt men kan være bekymret for om det hele har en sammen hæng kontakter dyrlægen vis ikke smeden kan se noget bare for at sikre mig at han er okej det er kun på tur han falder påbanen i ridehuset går han fint uden problemer uden at snuple
har i hørt elelr har oplevet noget linene høre jeg gerne fra jer så jeg kan blive lidt klogere på ham

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  burde jeg være bekymret
  • #1   23. okt 2011 Har ikke hørt noget lignende. Men held og lykke med ham

• #3   23. okt 2011 Vi havde en på rideskolen. den havde smidt ryggen altså igen muskler at bære sig med, så er den jo tungere fortil, hvis du siger den har været halt, kan den sagtens have mistet en masse muskler. denne her var så også 100-200kg overvægtig smiley

Så kiropraktor på obs på smed ud med sadlen han gik med genoptræning uden rytter så derefter kun med små ikke tunge ryttere så han kunne få ryggen op.
    og ikke mindst slankekur. hesten er som ny idag.

Håber i finder ud af hvad der var galt. på rideskolen stod den inden kiropraktoren kom og sagde hun da godt kunne hvorfor hesten snublede rundt. Og ja var jo næsten farlig at ride. stod den næsten til slagtning, for det var virkeligt skidt.

Held og lykke med din. Min gamle hest snublede pga gigt i begge forben også øv han kom ikke gennem, men fjorhesten går idag rideskole igen, og er en super pony.

• #4   23. okt 2011 hæler også mest til han falder i staver og er uopmærksom jeg vil holde øje med ham og forsøge at lægge mærke til hvornår det sker kan dog stadig ikke li at det skete på folden i dag det er sku kke helt normalt vil jeg mene

• #5   23. okt 2011 tina han har smidt ryggen syntes jeg han mangler ryg muskler det kom faktisk efter han tabte sig rigtig meget da han var syg han blev direkte undervægtig pga sygdommen som vi aldrig helt fandt ud af hvad var han er siden kommet i normal vægt igen han er en meget slant fjordhest men ved ikke hvordan jeg får ham til at samle ryggen igen det erbejder jeg på
    har også overvejet kiropraktor men vil se tiden an og se hvad der sker

• #6   23. okt 2011 Ok som sagt var kiropraktoren redningen ved vores. hvis der sidder noget i klemme, så kan du ikke genoptræne ryggen om du så træner 6 måneder fra jorden med de korrekte øvelser, vil den ikke bruge ryggen, hvis der sidder noget i klemme. så hvis det ikke lysner, håber jeg i givet den en chance med det.

Held og lykke så trist når ens ven er syg smiley

• #7   23. okt 2011 ja det ikke sjovt når en bedste ven bliver syg

• #8   24. okt 2011 prøv at lægge din sadel 10cm længere bagud, at dømme ud fra dine billeder ligger den for langt fremme og du får alt for meget vægt på hans forpart.

hvis han har stået halt i sommers og ikke har været brugt, mistet muskler kan han have svært at at holde balancen når der er for meget vægt fortil

• #9   24. okt 2011 jeg er begyndt at lægge den 10 cm tilbage gjorde jeg i går for og se om det skulle hjælpe men det hjælper jo ikke på folden der sidder der jo ikke nogen på ham og han falder afligevel det syntes jeg ikke er normalt men vil i gang med at træne bum øvelser med ham og se om et kan hjælpe på balancen
    men elers tak for tippet

• #10   24. okt 2011 nej hvis den også snubler på folden ja så ville jeg være bekymret.....

• #11   24. okt 2011 det er det han gør han faldte på folden i går da han vil blande sig i noget tomult smeden kommer i morgen og kikek på ham så må vi se elers må jeg høre dyrlægen

Kommentér på:
burde jeg være bekymret

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce