Burde jeg være bekymret? {{forumTopicSubject}}
Hej alle GOD SOMMER!
Nå, jeg har en plag på halv andet år. Han kan sådan noget grundlæggende (vil ikke ligge for meget pres på ham, da jeg fik ham som 9 måneders og han faktisk var rå) han kan blive striglet, men stadig nervøs når jeg strigler bagtil. Han kan rense ben og blive trukket med (han er en engel at trække med). Nu er han kommet på sommergræs og jeg har MEGET travlt. Jeg er ved at flytte med min kæreste, har gang i uddannelse og er ved at tage kørekort. Jeg har mange bolde i luften og det resultere faktisk at jeg glemmer lidt min lille guldklump burde jeg være bekymret for hans træning? Altså jeg er bange for han bliver umulig når jeg går igang igen. Mit spørgsmål er så; kan en plag i den alder overhovedet tåle at holde sommerferie??
dec 2007
Følger: 11 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 205
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 158
Men vi skal have gang i nogle træk ture, det har han aldrig prøvet før. Dog med flokken, hvor vi prøver at ride/trække bæk fra hans vante omgivelser
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.602
Men en hest der slet ikke bliver rørt ved over en lang periode vil self. blive mere tryg ved de andre heste..
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.060
Største delen af de avlere jeg kender og har redet lidt for, de håndtere kun deres føl lige op til føl kåringen - de lære at blive trukket med...
og så kommer de på mark med "familien" indtil de er 3-4 år gamle, og så kommer de i tilridning... Og der er intet der...
Lære en hest tingene ordentligt fra start, så glemmer de det ikke... Det er det samme med gamle dressur heste for eks.. De kan også stå "i flere år", og så kan man sætte sig op, og de gør bare tingene stadigvæk
korrekt indlæring - og så sker der intet ved pauser..
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 158
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
jan 2009
Følger: 74 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 89 Svar: 1.627
Burde jeg være bekymret?