{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

hjælp til fede kur {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

jeg har en fjordhest som er meget tynd og vil gerne have han får noget mere fedt på kroppen da vi er ved og gå en kold tid i møde
han er forfangen og må ikke få noget med for meget sukker og stivelse i
lige nu får han 1500 gram heste musli light fra tjørnehøj mølle og to store håndfulde lucerne

hvad kan man ellers give af tilskuds foder som feder ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til fede kur
  • #1   15. okt 2011 okay mange tak smiley

• #2   15. okt 2011 ved du hvor man kan købe det og hvor mange kg er der i en sæk ?

• #3   15. okt 2011 Steohanie: Hvorhenne? For jeg kører til Fredericia og det er lidt træls...

• #4   15. okt 2011 Olie feder ikke ! Heste har ingen galdeblære og kan derfor ikke optage olie .. Det kommer bare ud af den anden ende .. hvis jeg var dig ville jeg ringe til en foder konsulent .. De ved hvad de snakker om.. Det ville jeg gøre med en hest som din da jeg ikke ville sætte helbredet på spil

• #5   15. okt 2011 Bergers smedie har dem også, og så en forhandler i nærheden af Jordløse

• #6   15. okt 2011 Jeaanet H
    Hvor har du dog fra at olie ikke feder? Hvad tror du ,der er masser af i eks. linamix som feder helt vildt? Der er masser af olie med omega3
    Olie feder rigtigt meget : )

Lise der er kun 2-3% stivelse i Horselux fibrepiller, du kan også bruge dem fra NAG med 3-4% stivelse, jeg synes begge produkter er gode. Bruger dem fra Nag fordi de er nemmere at få fat i .

• #7   15. okt 2011 Kan en hest (ox araber på 19år) fedes op på dette foder?
    Hun får pt:
    10 -13kg hø (går over til wrap når temperaturen bliver stabilt under 8 grader)
    1- 2kg Spillers senior mix
    2 kg TM heste müsli special
    130g Travo Proformance vitaminer og mineraler
    2 - 3 dl Koldpresset raps olie
    60 ml Blue hors feed support (hørfrøolie)
    50g Travo e-vital (naturlig e-vitamin og selen)

Hun må gerne tage 50 - 100kg på smiley Hun må så at sige gerne blive FED smiley

• #8   15. okt 2011 Nicoline Rosbak J Det lyder som vildt meget foder, det er mere fuldfoder end min 1 tons shire får.
    Hvad vejer din Araber? Bliver en reddet? Hvis hvor meget og hvor hårdt? Er en svær at holde huld på?

Dit hø, hvor godt er dette? Er det blødt og grønt? Eller høstet sent, og gået let i frø?

• #9   15. okt 2011 hun vejer de 300kg, altså det samme som en kat II pony (hun har bare længere ben). Hun bliver redet på konkurrenceplan, så hun bliver redet hver dag og i middel til hård træning. Hun springer 1-2 gange om ugen, 3-4 gange dressur og 2 skovture. Hun er MEGET svær at holde huld på... Jeg har prøvet alt det som min dyrlæge har anbefalet, men der er ikke noget som har virket endnu. Jeg har haft hende i fem år og i de år har jeg døjet med at holde huld på hende. Høet er blødt, meget grønt, rigtig kvalitetshø (er selv ud af den mening at godt hø er godt grønt, har ingen ukrudtsplanter i sig eller andet). Høet er høstet i slutningen af juli, jeg ved ikke havd du mener med gået let i frø?

• #11   16. okt 2011 Den seneste udsendelse der har været om det var for omkring en uge siden i TV2 Fyn .. Så hesten optager kun under halvdelen .. Det kan være at nogen heste kan optage den smule godt men det ikke alle.. Jeg har selv brugt olie, linamix osv osv på min fuldblod og Intet virkede .. Det kom ud af den anden ende .. De heste der har nemt ved at tage på kan muligvis godt optage den smule man giver i olie.. Men det hele er kombineret med større potion mad og mindre stivelse osv .. Olie gør ikk det store man skal bare give det rigtige kraft foder .. smiley

• #13   16. okt 2011 TAK smiley

• #14   16. okt 2011 Carina N. E. A: hvad har du fodret din hest Galant med? Fik lige læst hans profil og syntes at det var relevant at spørge dig smiley Flot stykke arbejde!
    200kg er meget!

• #16   16. okt 2011 Jeg prøver din kur smiley SÅ må vi se om det hjælper på min gamle dame.
    Det er klart at man fortjener ros, når man gør et godt stykke arbejde! smiley
    Byggen, er det varmebehandlet eller valset.

• #18   17. okt 2011 Havre går bare ikke smiley Min hest reagerer rimelig på havre, for hun får et kæmpe overskud af energi, så hun kan slet ikke rides ordenligt..
    Jeg tænkte også at jeg kunne bruge det valset byg som et slags tilskud. Jeg napper lige den der Dangrøn gold power lucerne ;)!

Kommentér på:
hjælp til fede kur

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce