14. sep 2011 Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Han er så træls for tiden:( {{forumTopicSubject}}
Hej HG'ere.
Min pony har været halt on/off fra 6 August til 12 September hvor der kom dyrlæge og lavede bøjeprøve osv og det viste sig at han har gigt. Han har så været i behandling med sprøjter t.o.m. d. 6 Oktober og skal fortsat stå stille indtil på næste Onsdag hvor han så skal tjekkes igen og vi så (forhåbentlig) kan påbegynde genoptræning.
Han har i alt nu stået stille i ca. 2 måneder hvilket har gjort at han nu er blevet rigtig træls at omgås:(.
Ved de andre heste på folden, ligger han øre ad, bider og jagter. Ved mig ligger han ørene lidt ned, står uroligt, jeg må ikke røre ham så flytter han sig og så bider han. Han har altid haft en vane med at bide som så var gået væk, men nu bider han virkelig.
Min mor kan stå og nusse ham og så når jeg vil ae ham i panden, på mulen osv (hvilket han normalt ELSKER), så trækker han væk og bider.
Det er virkelig frustrende for han kommer mig i møde på folden og vil gerne med ind, men så ligeså snart jeg begynder at strigle, kommer der en masse unoder frem ;S.
Han er virkelig bare mit hjertebarn og derfor gør det mig ked af at det er som om han ikke gider mig mere;(.
I dag måtte min mor trøste mig fordi jeg jo begyndte at græde for alle mine veninder, min mor, underviser osv kan godt snakke med ham.
Normalt står jeg med ham i cordeo hvor jeg bare har et træktov i cordeoen, men det er simpelthen blevet for svært for ligeså snart der kommer en hest forbi, så sidder han i halsen på den;s så nu har vi været nødt til at give ham grime på og have ham bundet i begge sider.
Han har virkelig bare ændret adfærd;s når vi træner, er der intet.
Min mor, folk fra stalden, min underviser og veninder siger at det er fordi han har så meget krudt han brænder inde med og at det er fordi han vil prøve at se om han kan bestemme over mig?
I går bed han mig virkelig så jeg selvf. græd og så fik ejg et blåt/lilla kæmpe mærke;s.
Jeg har slet ikke lyst til at tage derud når det hele ender med at jeg bliver bidt, græder og så ender med at opgive og sætte ham ind i sin boks hvor han så bare får lov til at æde.
Der er ca. 1 uge til han skal tjekkes igen og jeg må ikke lave nogen form for motion med ham;s ikke engang trække en tur;/. Jeg ved bare ikke om jeg kan holde en hel uge ud når han opføre sig sådan;S
What to do?:(.
Håber i kan hjælpe!
Hilsen Nadja.
jul 2007
Følger: 57 Følgere: 121 Heste: 1 Emner: 302 Svar: 4.506
så tror bare du skal væbne dig med tålmodighed til du igen kan få lov at motionere din pony
sep 2011
Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Dog er han på fold hver dag da han gerne må dette for dyrlægen så det er ikke fordi han står i boks hele tiden.
jul 2007
sep 2011
jul 2007
sep 2011
Han er så træls for tiden:(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside