{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tillidsøvelser med unghest!
  • #1   27. sep 2011
    Og hvad mener du med horsemanship? For det er jo i bund og grund al omgang med hesten fra at trække en tur til at sadle op..

Mener du tricks eller hvad mener du?

• #2   27. sep 2011 bm

• #3   27. sep 2011 jeg mener tillidsøvelser...
    ingen triks for det skal være en dressur hest smiley
    men nogle lege og sådan smiley
    tillidsøvelser smiley

• #4   27. sep 2011
    Tja.. Det er måske så den forkerte der svare hvis du vil have tillidsøvelser smiley

For.. Tillid - det er noget skørt noget. Tror ikke på at hesten kan have tillid til mennesker men tilgengæld kan den lære vores signaler og kende og vi kan lære dens. Samt vi kan lære dens reaktion i diverse situationer og kende og hvordan de håndteres.

Derfor ville jeg foreslå at du laver ting så i lære hinandens signaler og kende. Fx. basissignalerne stop, bak, frem fra jorden.
    Går på ture og øver signalerne også. Træner "anderledes" ting som plastic, paraply osv. for at se hestens reaktioner på det.
    Og i det hele taget oplever en masse ting så du lære dens reaktion på det og kende og hvad du skal gøre smiley

• #5   27. sep 2011 Berøringsøvelsen. smiley
    Tilvænning til div. ting. Fx. plastik osv.

• #6   27. sep 2011 okay smiley
    tak, tror jeg prøver mig lidt frem med kegler og bomme og sådan noget smiley

• #7   27. sep 2011 Uha ungheste er simpelthen bare super skønne at arbejde med fra jorden når det gælder tillidslege. Træn med nogle paraplyer, plastikposer, bolde, pressening osv smiley

• #8   27. sep 2011 det er en livlig 4 års så har ikke så meget for at lege med paraplyer smiley

• #9   27. sep 2011 Så er det da især dette du skal smiley

• #10   27. sep 2011
    Så skal du især lege med paraplyer smiley Ellers kommer en tur ud i det blå jo til at vældig anstrengende, så kan du ikke sidde og sms'e, slippe tøjlerne osv. da hesten vil have let ved at blive skræmt.

• #11   27. sep 2011 Krikken ( nu som fuldendt hippie ) .
    jeg mener så altid at man ikke bør skrive sms'er osv når man sidder på en hest, for det kan godt være at den er super sikker.. men en hest er aldrig 100% sikker, for de bedste af de bedste heste kan selv blive forskrækket:) men jeg forstår hvad du mener:D

• #12   27. sep 2011
    Michelle L - Tja, jeg skriver nu sms'er når jeg rider smiley
    Helt optimal så skulle man aldrig slappe af og altid have kontakt til hestens hoved. Meeeeen, jeg vil gerne have en afslappet tur.

Kender jeg hesten som jeg kender Maja så ved jeg at hun i løbet af 5år ikke er blevet synderligt bange, når hun bliver 1-2 gange om året giver det et sæt i hende også traver hun 5 meter frem.
    Når hun en gang hvert andet år seriøst bliver skræmt fra vid og sans, så kan jeg alligevel ikke stoppe hende. Men sjov nok løber hun altid lige ud, så ingen fare for at ryge af.

Så når man kender hesten og har kendt den længe, så ved man hvordan den reagere og hvad man kan tillade sig.

• #13   27. sep 2011 har selv sådan en hest, og gør det da også selv nogle gange, men det er bare forkert:)

• #14   28. sep 2011 Synes overhovedet ikke man skal skrive sms, ringe, høre musik eller andet når man er sammen med sin hest. Så skal man være til stede. Vi forlanger at hesten skal reagere promte på vores mindste signal, så kan vi ikke tillade os at være fraværende i tankerne når vi er sammen med dem.

• #15   28. sep 2011
    Beklager - men jeg er fraværende ind imellem når jeg skridter af eller til.
    Hesten er rolig og skridter roligt frem ad, kræver ikke rigtigt noget af den.

Skal jeg hoppe af hesten og stå på jorden hvis min kæreste ringer og vil sige noget vigtigt eller jeg er kommet i tanke om noget vigtig jeg skal sige til ham?

• #16   28. sep 2011 Efter min mening så har man sin Tlf på lydløs hvis man rider tur og man har den slet ikke på sig når man rider på bane eller i hal.
    Og hvis det er supervigtigt så skal du nok alligevel hjem fra hesten. Ellers kan det sikkert vente den time du rider.
    Og jo vi kan alle blive afledt, men synes faktisk vi skylder hesten at være nærværende den time eller to som vi er sammen med den.
    Men det har jo intet med emnet at gøre....
    Så mit råd er at du strigler og rør din unghest, lærer ham at vige for tryk, lærer ham at flytte et ben af gangen, synes det er meget hjælpsomt i mange situationer at man har styr på hestens ben og kan flytte et ben et skridt af gangen. Mange ungheste bliver ivrige og gør alt for meget, så at få den ro på ham er guld værd. Ligeledes lærer ham at sænke hovedet, det er rigtig skønt når man skal have trense på smiley men givet også ro. Og så ellers bare være sammen med din hest, klø og gnubbe ham :-). Lær ham at gå frem på kommando, det er skønt når man kan longere uden longe. Men ellers er der mange gode sider på nettet med mange gode tillidsøvelser.
    Prøv evt www.kapriole.dk den er god fordi den er fyldt med videoer som viser tingene ret godt.

• #17   28. sep 2011 vi lavede lidt horsemanchip idag..
    hvor vi trænede spejl og løbe efter mig og stoppe og bagge! smiley smiley
    så satte jeg mig ned i hjørnet af ridehuset også gik hun ned i den anden ende for at snuse... også kaldte jeg på hende også kom hun travende hen til mig smiley
    er helt forelsket i hende! smiley

Kommentér på:
tillidsøvelser med unghest!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce