Så blev det sku min tur :'( {{forumTopicSubject}}
Ja nu blev det sku min tur til og miste min smukke Naomi. For og fortælle det fra starten af så folk bedre kan følge med.
Naomi fik Mandag d.19/9 2011 spiserørsforstoppelse kl.11.30. Dyrelægen blev tilkaldt og vi fik Naomi op i stalden (hun gik på døgnfold). Dyrelægen kommer og skal lægge sonden ned gennem hendes næse og ned i spiserøret. Men fordi Naomi er stærkere end det bedøvelse hun fik var hun stadig alt for vågen. Så efter en kamp med og få slangen ned i halsen på hende så de ku få skyllet den "prop" ud fik Naomi noget mere bedøvelse. Og derefter får dyrelægen slangen ned i luftrøret og begynder og pumpe vand derned. Efter 2 eller 3 pump tager hun slangen ud og får den så ned i spiserøret hvor hun får proppen ud. Så efter det er overstået kører dyrelægen. Uden at give Naomi antibiotika. Jeg tager hjem fordi jeg skal på arbejde fra kl.15-22 og afteler så med min far at han skal gå over og se til hende mange gange indtil jeg får fri. Da jeg kommer derover da jeg får fri kan jeg med det samme se der er noget galt. Hun står og hiver efter vejret og ser virkelig dårlig ud. Så jeg ringer til dyrelægen igen. Og dyrelægen kommer 10 min efter. Han undersøger hende og lytter på hendes lunger og konstantere at hun har vand i lungerne og lungebetændelse. Så hun bliver sat i pencillin behandling med sprøjte som jeg skal give hende i 5 dage. Og heldigvis begyndte det hurtigt og gå bedre. Men Lørdag d. 24/9 2011 da jeg kommer derover efter arbejde kan jeg med det samme se der er noget galt. Så jeg ringer til dyrelægen igen kl.14.30. Hun hænger og kan ikke få vejret. Dyrelægen kommer og lytter på hende og tager hendes temperatur og konstantere at hendes ene lunge er klappet sammen og kun har 39 i feber Hun får 4 sprøjter med noget meget stærkt antibiotika i og noget smertestillende som vi skal se tiden an med i 2 timer hvor hun gerne sku blive bedre ellers så var den eneste udvej en aflivning. Efter 2 timer er hendes tempratur faldet til 38 og hun trækker vejret helt normalt igen. Jubiiii tønker jeg. Og ringer til dyrelægen igen kl.18.00 som kommer ned og gir hende lidt mere medicin. Og siger der er gode chancer for hun overlever. Så hun ville komme igen den efterfølgende morgen. kl.10. Da kl. var 20.15 besluttede vi os for og køre hjem for hun så helt frisk ud. Havde så aftalt med min far at han sku gå derover og kigge til hende mellem 21.00 og 21.30. Kl.21.15 får jeg den opringning jeg havde frygtet..... Naomi er død, siger min far grædende i telefonen. Vi skynder os alt hvad vi kan derover igen og der ligger Naomi i sin boks. Død. Far fortalte at hun havde vrinsket af han da han kom ind i stalden og de havde snakket i 5 min da han gir hende en håndfuld mad. Pludselig slår Naomi med hovedet 2 gange og vælter omkuld. Også er hun død.
Dyrelægen mente at det måske kunne være pga lungebetændelsen/vandet i lungerne og måske en blodprop af alt det medicin hun havde fået. Dog blev jeg forsikret om at hun ikke havde mærket noget. Heldigvis.
Undskyld hvis det blev lidt langt men vil hellere fortælle det fra starten af så folk ikke spørger hvorfor det ene og hvorfor det andet.
Det var nok den væreste dag i hele mit liv. Naomi var min kommende ridehest og dressur stjerne. Og mit første føl
Jeg vil savne dig min skat Du var mit et og alt.
okt 2007
Følger: 102 Følgere: 94 Heste: 10 Emner: 53 Svar: 438
mar 2007
Følger: 244 Følgere: 139 Heste: 7 Annoncer: 1 Emner: 35 Svar: 38
apr 2009
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 190 Svar: 546
mar 2007
Følger: 244 Følgere: 139 Heste: 7 Annoncer: 1 Emner: 35 Svar: 38
jan 2007
Følger: 127 Følgere: 108 Heste: 10 Emner: 150 Svar: 1.457
Varme føleser og tanker herfra.
feb 2009
Følger: 37 Følgere: 42 Heste: 9 Emner: 65 Svar: 379
R.I.P Naomi!<3
Så blev det sku min tur :'(
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside