"undskyld, jeg tabte dig" {{forumTopicSubject}}
Ja, så skete det uundgåelige, min unghest smed mig af for første gang igår Er øm og træt i dag, men ingen alvorlige skader. Jeg er heldigvis klog nok til at bruge hjelm
Nå men jeg kom til at tænke på. Mange heste løber hen til rytteren efter rytteren er faldet af og nusser/puffer til dem. Hvorfor?
Jeg trænede på folden igår, da jeg var for træt til at skulle hen til ridehuset. Da min hest så verdens farligste busk, fløj jeg af og min hest løb 10 meter uden mig. Så luntede han tilbage til mig, som jo lå på jorden og tænkte over verdenssituationen, og så puffede han til mig med mulen og så meget sød og uskyldig ud.
Min hest er vant til at jeg ligger/sidder på folden, det bruger jeg timevis på om ugen, så det ikke usædvaneligt at jeg ligger der.
Nå, men min hest er jo ikke unik i dette henseende, man ser tit heste, der har "tabt sin rytter" løbe tilbage til rytteren og puffe til dem. Hvorfor tror I de gør det?
jun 2007
Følger: 143 Følgere: 139 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.182
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.280
Jeg røg også af Coda for et lille stykke tid siden og lå lidt og rasede, men Coda kom ikke hen til mig. Jeg tror så det skyldes at jeg var landet i noget højt græs, men primært var det nok fordi at han gik sammen med sin foldbuddy (som var sprunget over hegnet til ridebanen og var skyld i at jeg faldt af)..
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 432
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Er glad for han ikk bar smutter af helveds til
jul 2007
Følger: 209 Følgere: 213 Heste: 11 Emner: 669 Svar: 2.239
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Forstå mig ret - det tænker de self ikke... men synes især det er den type sensitive heste som vender tilbage til rytteren. Jeg tror godt de på sin vis kan føle at det var deres fejl at man faldt.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
- Ikke ligefrem, at de tænker i situationer som os ... men at de er klar over at der er sket noget... :-)) hvis du forstår...
maj 2009
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 12 Svar: 61
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.252
Zorro, som efterhånden er mere og mere veldresseret, kan også finde på at blive bange og så må man jo være forberedt eller ej
Da han var ret rå, gik jeg med ham i skoven, hvor han blev bange - han fik desværre revet sig løs og løb virkelig ad helvedes til...Da jeg ikke kunne se ham mere, løb jeg i den retning han var løbet og kunne så se ham ca. 50 meter væk - da jeg kaldte, kom han travende tilbage, som om det hele tiden havde været planen :0)
På ryggen af ham, red vi en tur i skoven i foråret, hvor jeg lige skridtede for løse tøjler - et øjebliks uopmærksomhed, et lille hopla, og så lå jeg på jorden. Zorro var blevet forskrækket - jeg tror ikke hans oprindelige tanke var at løbe væk, men fordi at der både var noget der havde skræmt ham, og at jeg også faldt af, begynde han altså at løbe væk. Da jeg ligesom fik svubbet mit ansigt frit for mudder, måtte jeg jo kalde ham til mig igen :0) Jeg glemmer aldrig det udtryk i hans øjne :0)
Han er jo som regel sød og rar i skoven, men så er der alligevel noget, der indimellem gør at han gør et lille hop
Jeg tror at Zorros reaktion på den første hændelse bundede i at han ikke kendte skoven så godt (utrygge/uvante omgivelser) og at det eneste han ligesom vidste hvordan han skulle forholde sig til var mig. Flugtreaktionen - den naturlige reaktion - slog til først, og da den overlevelsesmekanisme ligesom slog fejl, efter som at han pludselig var helt alene og bange, måtte han jo komme tilbage
I den anden hændelse tror jeg at han ret hurtigt fangede at noget var galt - han kunne nok hurtigt mærke at jeg ikke var helt som jeg plejede og derfor blev han nok bekymret - om det så er for mit velbefindende, hans eget eller en blanding, som han blev bekymret for, kan jeg ikke sige :0)
sep 2008
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.727
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
dec 2007
Følger: 222 Følgere: 215 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 735
"undskyld, jeg tabte dig"
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside