Bomløs

Bomløs

Medlemmer: 61
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.895 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Hvilken sadel har I? Hvilken sadel har I?

Jeg sad lige og tænkte på, hvilken sadel har I till jeres heste?
Jeg har en Trekker Rock'n Roll springsadel, det er med læderbom. Og så har jeg en Contact Supreme dressursadel, som er bomløs.
Jeg er super glad for dem begge, men har først lige fået min Contact.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken sadel har I?
  • #1   31. aug 2011 Jeg har lige købt mig en Barefoot Stella bomløs saddel! smiley Har lige fået engelske stigremme hjem fra Naturhesten og venter nu kun på at prøve den i næste uge! smiley Men lækker det er det eneste jeg har hørt om den!
    smiley

• #2   31. aug 2011 Okay smiley jeg har prøvet et par barefoot sadler, men de er ikke lige mig smiley

• #3   31. aug 2011 Jeg har en Contact Supreme. Og er på udkigg efter en sadel til min arbejshest. Det bliver nok en bomløs fra Barefoot da hun kun bliver brugt et par gange om året og syns det er for dyrt og indvistere i en der koster flere tusen.

• #4   31. aug 2011 Mailen: Hvad synes du om din contact supreme? smiley

• #5   1. sep 2011 Jeg er godt tilfreds. Jeg har desværre ikke fået redet så meget i den endnu men jeg sider utrolig meget bedre og betydelig i galop og jeg har nemmere ved at komme ind i balance igen hvis jeg falder forover da jeg har den store støtte ved knæerne.

Jeg var ude og ride på min vallaks søn og han er ikke så gammel endnu og lidt uerfaren og der brugte jeg min egen sadel da vi red tur. Jeg sad som en drøm og når han lavet et lille hopp sad jeg som støbt i sadelen. Meget imponererende efter jeg ikke har redet ret meget de sidste par år.

Jeg satser og få brugt den på min vallak men han har været ude for meget siden jeg købte ham så han ikke fået redet så meget men håber og komme igang nu.

Hvad syns du om sadelen?

• #6   1. sep 2011 Det lyder godt smiley
    Jeg er også ret tilfreds. På nær at den falder lidt tilbage, men håber et antiskrid underlag kan hjælpe. Men hold da op man kan mærke hestens bevægelser. Kan bare føle når han kommer ned og bruger ryggen, samtidig med at støtten er super god.

• #7   1. sep 2011 Glider den tilbage? Jeg bruger kun alcapads og jeg har ingen problemer med at sadelen glider. Jeg hader alm underlag med remme.

• #8   1. sep 2011 Jeg har en spansk Hidalgo sadel med læderbom, - altså ikke bomløs, men dog ret fleksibel og god for hestens ryg smiley Den er både hesten og jeg rigtig glad for..

• #9   1. sep 2011 Ja lidt gør den..

• #10   2. sep 2011 Jeg har en Sensation G4, som jeg bruger til begge mine arabere smiley ELSKER DEN!! Skal bare have fundet nogle andre stigremme, da dem der hører med bliver fæstnet nede ved gjorden og har derfor ikke så meget bevægelsesfrihed.. Har prøvet at sætte et par alm. stigremme i, men de gnaver mig på inderlårene..

• #11   2. sep 2011 Anni H
    Jeg vil anbefale webbere. Jeg kan ikke bruge alm stigremme da de gnaver på inderlårene og de hvor fæstet er nede ved ankelen får jeg ondt af da de presser på skindbenet. Så jeg kan kun bruge webbere hvor stigremmen kun består af rem uden spænder. Og webbere har kun huller og et T stykke smiley

• #12   2. sep 2011 - Mailen smiley Sælli & Matti smiley -
    Har du evt. et link? smiley Lyder som en god løsning smiley

• #13   3. sep 2011 http://shop.avderod-ridesport.dk/pl/HEST_Stigremme_stigbøjler_Webbers_478.aspx

Jeg kan bedst lide Wimtecs da de er bedre i kvalitet end de andre efterligninger. Men de er i kunstlæder og de fungerer fint og jeg har haft mine i 4 år og ser ud som nye. Havde wintec sadel tidligere. Nu har jeg fået en lædersadel så nu larmer stigremmene da de knirker mod sadelkappen som er i læder. Så jeg vurderer og skifte over til Bates webbere som også er i læder smiley

• #14   5. sep 2011 Mange tak! smiley Købte et par Wintec i går på Store Hestedag i Roskilde smiley
    Har prøvet dem i dag og elsker dem smiley Bortset fra at jeg næsten har købt dem for korte.. De passer dog fint i næst-nederste hul. Købte dem på 60 cm da manden der havde standen sagde at 70 cm normalt var mande str..

• #15   5. sep 2011 Har forresten også lædersadel, men de gnirker ikke? Nu red jeg godt nok i regnvejr, så måske hjalp det på det? smiley Ellers sætter jeg bare de der "læderskeder" (eller hvad man nu skal kalde dem) på dem, det gør også at sadlen ikke bliver slidt så meget smiley De sad på de medfølgende stigremme.. smiley

• #16   5. sep 2011 Altså de stigremme der fulgte med da jeg købte sadlen smiley

• #17   5. sep 2011 Ja jeg kan ikke bruge andet end webbere. Min sadel er helt ny så det kan måske være derfor at det knirker men ved det ikke. Jeg har også smurt min godt ind i fedt så den bliver lækker blød smiley

Nu er min sadel lavet i kun læder så den har ikke en træbom eller stift copjern og det kan nogle gange knirke men det er stigremmene og sadelklappen der støder mod hinanden.

Det er ikke rigtig at 70 er mandestr.
    60 er junior, 70 dame og 80 mand.
    Jeg bruger 60 da jeg kun er 154 cm høj og jeg har den i tredje øverste. Og når nogen skal prøve og ride min hest er altid stigremmene for kort da de fleste er over 165 cm og derover.

• #18   11. sep 2011 Okay, de er begyndt at knirke nu, men det hjalp at sætte lederet udenom smiley

Kommentér på:
Hvilken sadel har I?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce