{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
951 visninger | Oprettet:

Hvordan gør I, hvordan gør man? :-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har fundet et par heste, som jeg ekstremt gerne vil gøre ALT for, at få lov til at prøve.. Der er bare dét problem, at mine forældre ikke vil have det, på grund af økonomi.

Jeg har sagt, at jeg gerne selv vil betale, men så kommer alle deres "men'er" "men hvad nu hvis den bliver syg? men hvad nu hvis, hvad nu hvis, hvad nu hvis"

I august 2010, blev min højtelskede part solgt, og mit hjerte blev knust, fuldstændig knust! Mine forældre så det ikke så slemt for dem (de er ikke de største hesteelskere, men kan godt se, at de er søde! de tænker bare på alt hvad der kan ske, det er jo ikke en helt nem og let sport).. Jeg græd mig selv i søvn hver dag i 2 måneder cirka, og jeg var slet ikke mig selv. Jeg begyndte så, at kigge på lånepony.. Jeg fandt nogle stykker som jeg gerne vil prøve.. Jeg blev ved med, at overtale mine forældre, vi regnede sammen hvad det vil koste mig hver måned, og regnede egentlig alt ting sammen.. Til sidst fandt jeg en perfekt en! Og jeg VILLE prøve ham!! Jeg skrev med ejeren, frem og tilbage, og fortalte det så til min far.. Jeg spurgte min far, om vi ikke kunne tage ud og prøve ham, men han var sådan lidt "aaaarh" - ejeren af den her pony, skrev så til mig dagen efter, at der var nogle der kom og prøvede ham den dag.. Jeg var nervøs, for jeg ville jo også prøve ham! Senere på dagen, skrev ejeren til mig at nu var han lånt ud..

Jeg gik grædende ind på mit værelse.. Min far kom ind og sagde "skal vi tage op og prøve den?" men hvad hjalp det, nu var den jo udlånt! Der blev jeg ret sur, og fortalte at nu var den udlånt..

Siden dén dag, har jeg aldrig rigtig "plaget" om en lånehest, nu rider jeg en 3'er pony A-pony i spring, og det går godt.. Jeg rider den dog kun 3 gange om ugen.. Jeg søger noget mere udfordring, og noget hvor jeg kan starte stævner, hvilket jeg ikke kan længere, da mine ponyår er udløbet, desværre..

Men NU er jeg klar, jeg har tænkt LÆNGE over det sidste år, og sidder og regner for mig selv mht udgifter, konsekvenser osv. Og nu skal det altså være NU. Jeg er startet videre på Handelsskolen, og jeg har det fint med lektierne og jeg kan godt passe både skole og hest.. Jeg har det sådan, at jeg har længe vil ofre alt, på at få lov til denne chance - og jeg håber snart, at den bliver grebet, for nu er det på tide, hvis jeg gerne vil blive til noget! smiley

Men jeg vil gerne spørger, hvad gjorde I, for at i "fik" eller hvad man nu kan sige, jeres pony/hest? smiley

UNDSKYLD DET BLEV SÅ LANGT!! OG UNDSKYLD HVIS I MISFORSTÅR MIN HOLDNING, JEG ER ABSOLUT IKKE FORKÆLET, DA JEG BETALER ALTING SELV, AF DET JEG FÅR! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan gør I, hvordan gør man? :-(
  • #2   27. aug 2011 Ja putte. Lys er fantastisk, men jeg vil jo gerne ud og starte stævner ligesom jer! smiley smiley

• #6   27. aug 2011 Den første pony jeg købte og det var mine egne penge, var jeg hysterisk med. Hun var ridekolehest og de ville have hende slagtet. Mine forældre vidste godt, jeg elskede det kræ, så da slagterygtet gik igang, gav de mig opbakning.

De to følgende ponyer (der i blandt Luna), købte jeg selv uden at fortælle det. Men havde styr på økonomi og opstaldning. Det skal dog siges, at dine forældre muligvis vil blive lidt mopsede, meeeeen, hvis du er tæt på 18, så burde det kunne gå.
    (men vil ikke opfordre til selvtægt, havde andre hestekyndige omkring mig, som jeg kunne støtte mig til. Kender ikke din situation).

Men jo, jeg købte bare en pony og "glemte" at nævne det....

• #7   28. aug 2011 Min far lovede mig en hest dengang jeg var 4år. Jeg skulle bare lige blive lidt ældre. 10år efter, fik jeg min hest smiley
    Jeg havde også plaget utrolig længe, og tit blevet rigtig sur og ked af det da jeg var mindre. Men tilsidst, troede jeg bare ikke på det mere. Men så skete der noget smiley

Håber for dig du får lov smiley

Kommentér på:
Hvordan gør I, hvordan gør man? :-(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce