Kan det være slinger/wobbler syndrom? {{forumTopicSubject}}
Halli halløj derude.
Jeg står i den situation at jeg har en hoppe som er rigtig skidt gående. Hun har været on and off siden november sidste år. Hun har en tendens med at gå ekstremt dybt, og så hun trækker bagbenene efter sig. Ærligtalt ligner hun mest af alt en der har skidt i buskerne når hun går. Hun snubler meget, men mest på forparten og især hvis bunden er ujævn - hård/dyb. Hun er ikke decideret halt, men går dårligt diagonalt dvs. dårligt på hf - vb, vf - hb.
Hun bliver gal og irriteret når man rør hende ved ørene (sommetider også i nakken).
Min underviser trykkede hende sidste uge på venstre side af halsen hvor hun mildelst talt bed sig fast i hendes arm, derudover virker hun øm og irriteret i bagparten.
Hun kan ikke galopere ordentligt på bagbenene, det ender altid i en grisset krydsgalop som er meget kort uden nogen form for fremaddrift.
Ved ikke meget om lidelsen desværre, og er meget nysgerrig for at høre om andre der kender til den. Ved det er rigtig skidt hvis det bliver konstateret. Dog vil jeg ikke male fanden på væggen, men blot høre omkring lidelsen.
Jeg skal have dyrlæge ud på onsdag og er meget spændt på hvad han har at sige, da jeg allerede har haft fysioterapeut på 3 gange uden den store bedring - faktisk nærmere en forværring. Hun fik på daværende tidspunkt konstateret "hovedpine" og har været igennem kranio sakral terapi.
Så hvis i ved noget så skriv endelig!
Hilsen Louise
Ps. Hun er en 7 års holstener hoppe, ved ikke om det kan have noget at sige i sagen?
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
jul 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 876
Jeg kender ikke den anden sygdom, men vil da lige lytte med Jeg er ikke sikker på at det slinger, men nu må vi se
feb 2008
Følger: 59 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 9 Svar: 127
Kan være en nerve i klemme i nakken.
jul 2005
Følger: 28 Følgere: 28 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 560
Grunden til at jeg siger dette er fordi jeg selv for mange år siden fik konstateret hovedpine af min læge(en længere historie, men..), og blev sendt til fysioterapeut, og det gjorde det hele MEGET, MEGET VÆRRE.
Så havde jeg en veninde som sagde jeg skulle prøve kiropraktor, og efter 1. behandling(!) var det allerede meget bedre
Tænkte bare når jeg slet ikke er til fysioterapi, så kunne det jo være at din hest heller ikke er?
maj 2007
Følger: 133 Følgere: 127 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 700
maj 2007
maj 2007
Havde 3 dyrlæger på hende da jeg købte hende for lidt over et år siden. Sælgers dyrlæge (ham havde jeg ikke meget tillid til), så havde jeg en uvildig dyrlæge fra Holstebro på og så min egen fra Hørsholm, hun gik igennem handelsundersøgelsen uden nogle anmærkninger. Dog gik hun også underligt med bagparten da jeg prøvede hende, kun i galop, men troede simpelthen bare det var hendes balance der skulle trænes. Så ingen tvivl om det er noget hun har haft med fra da jeg har købt hende.
Og mange tak, håber hun er frisk igen snart! :o)
sep 2006
Følger: 119 Følgere: 113 Heste: 3 Emner: 8 Svar: 29
Jeg står i samme situation, at min unghest måske lider af Wobblers/slinger, han skal have taget røngtenbilleder på onsdag, som måske gør os klogere på hvad han fejler, og derfor prøver jeg lidt på at researche mig frem til andre, som måske er i lignende situation. Deres symptomer ligner til forveksling meget hinanden, min er bare ikke øm nogle steder. Jeg har brugt kiropraktor på ham 4 gange de sidste 2½ mdr.
Håber du kan hjælpe mig.
Mvh. Jannike Borg
Kan det være slinger/wobbler syndrom?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside