{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Tilskud til unghest der er lidt bagud {{forumTopicSubject}}

Da min vallak på 5 år har haft lidt svært ved at følge med i træningen og derfor ikke kan komme ind og bære sig endnu, mangler jeg et godt tilskud til at hjælpe ham lidt på vej med musklerne og styrke, da stedet hvor han står fodrer med et bestemt slags foder og det er da ikke sikkert at han får dækket sit proteinbehov, da han er så stor og kraftig en hest, endda ung og i vækst. Han er 172 cm i stg. og vejer nok 700 kg.

Så hvis I kender et godt tilskud der kan give lidt energi og protein; altså hjælper ham lidt på vej, og har gode oplevelser med det, så skriv endelig! Det må meget gerne være billigt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til unghest der er lidt bagud
  • #1   7. aug 2011 Kan varmt anbefale soyaskrå! Billigt og godt med kalorier i, samt protein.
    Linamix har jeg ikke erfaring med, men mange andre er glade for det.

• #2   7. aug 2011 Under hvilket mærke kan man købe soyaskrå? Og er Linamix billigt?

• #3   7. aug 2011 Jeg giver min noget der hedder Aminoral fra eggersmann, min har fået det en månedstid nu og jeg kan tydeligt se forskel. Hun har sat rigtig godt med muskler og bliver ikke øm. Det koster 248kr for 5 kg. Men det holder længe da de ikke skal have ret meget af det om dagen. Der er en lille kop med og der skal de have en kop morgen og aften.

• #4   7. aug 2011 Linamix er lidt dyrt synes jeg; 220 kr pr 20 kg - din hest skal nok have ca 300 g i tilskud dgl - hvis ikke mere. Soyaskrå er et rå-produkt som foderstof-forretninger fører i forskellige mærker. Min har det mærke der hedder Møllerens. Koster ca 85 kr pr 15 kg. Min vallak havde svært ved at holde huld/muskelopbygning og efetr blot 14 dage med 1½ dl dgl(ca 150g) i tilskud kunne jeg se forskel. Han havde fået Hippolyt Musli m lucerne hidtil.
    Det er rigt på protein og i mængder under 300 g er det ikke et problem. Protein tilfører energi og giver stoffer til opbygning af muskler v samtidig træning.
    Trap ned når han ser fin ud. Og giv ham evt blot tilskud de dage han "laver noget".
    Hvis det mest er fordi han ikke vejer nok, kan du blande 3dl rapsolie i hans foder dagligt - der er endnu flere kalorier i ('men ikke protein til muskelopbygning). Vær dog opmærksom på at der går ca 3-4 uger før hestens krop har lært at udnytte olien.

• #5   7. aug 2011 Jeg vil anbefale majsflager masser proteiner og ikke vildt dyre. fik det anbefalet af dyrlæge til min gamle og det virkede super for os.

• #6   9. aug 2011 Jeg vil helt sikkert anbefale Brogårdens Build Up. Det er netop lavet til heste der skal have noget muskelopbyggende foder. Foderet har et højt indhold af fordøjelige proteiner og et højt energiindhold.Du kan prøve at supplere med Build Up i det øvrige foder.

Kommentér på:
Tilskud til unghest der er lidt bagud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce