1.032 visninger
|
Oprettet:
Tilskud til unghest der er lidt bagud {{forumTopicSubject}}
Da min vallak på 5 år har haft lidt svært ved at følge med i træningen og derfor ikke kan komme ind og bære sig endnu, mangler jeg et godt tilskud til at hjælpe ham lidt på vej med musklerne og styrke, da stedet hvor han står fodrer med et bestemt slags foder og det er da ikke sikkert at han får dækket sit proteinbehov, da han er så stor og kraftig en hest, endda ung og i vækst. Han er 172 cm i stg. og vejer nok 700 kg.
Så hvis I kender et godt tilskud der kan give lidt energi og protein; altså hjælper ham lidt på vej, og har gode oplevelser med det, så skriv endelig! Det må meget gerne være billigt
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
Linamix har jeg ikke erfaring med, men mange andre er glade for det.
aug 2008
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 79 Svar: 187
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.504
apr 2010
Følger: 22 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 40 Svar: 252
Det er rigt på protein og i mængder under 300 g er det ikke et problem. Protein tilfører energi og giver stoffer til opbygning af muskler v samtidig træning.
Trap ned når han ser fin ud. Og giv ham evt blot tilskud de dage han "laver noget".
Hvis det mest er fordi han ikke vejer nok, kan du blande 3dl rapsolie i hans foder dagligt - der er endnu flere kalorier i ('men ikke protein til muskelopbygning). Vær dog opmærksom på at der går ca 3-4 uger før hestens krop har lært at udnytte olien.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
mar 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 335
Tilskud til unghest der er lidt bagud
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside