Lidt stolt over min brogede part! :D {{forumTopicSubject}}
Jeg har været til springundervisning med min part, Junique, i dag..
Bare så folk bedre kan følge med, mangler han venstre øje, og har været virkelig hunderæd for alting på en springbane.
Da jeg startede med ham i Januar kunne han springe kryds og SMÅ lodrette, og kun fra trav. Ind i mellem ville han kun gå over dem.
Nu er han simpelthen så begejstret for springningen, at han helst vil galopere rundt. Trav kender han næsten ikke til mere, så længe han er på springbanen o:
Men i dag har han da for alvor overgået sig selv
Han har
- Ladet mig hjælpe ham med afstande, så han rent faktisk kan springe i galop, uden at vælte hele springet ned.
- Dobbeltspring (dog kun med kryds, da han først lige skal lære det med afstanden liiidt mere)
- Lodretter over 50 cm
- Oxere (han har været ekstremt bange for oxere.. Don't ask why, han har aldrig pillet en ned eller noget som helst)
- Stor vandgrav! :D
Min træners kommentar til det med vandgraven: "Det stod i hvert fald ikke på min liste over de ting han kunne!"
Hold da helt op
Han har en helt utrolig teknik, hans tilstand taget i betragtning
Og nej, det er ikke mishandling at springe med ham, selvom han mangler et øje. Han bliver ikke tvunget, og han hygger sig gevaldigt. Desuden hjælper jeg ham MEGET med afstande, og stiller ham så han kan se springene. Han springer ikke højere en 80, og han er 165+ cm høj. Ofte springer han kun 60, og han kan GÅ over dem, da han er en langbenet, smal hest (:
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.903
dec 2009
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 30
- Har selv været der med kryds og små lodrette, starten er altid det sværeste
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Har lagt billeder ind (:
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=325367
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
jun 2008
Følger: 115 Følgere: 102 Heste: 7 Emner: 176 Svar: 3.499
Lidt stolt over min brogede part! :D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside