{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Beskæring, hvor ofte?
  • #1   18. jul 2011 Når de trænger..
    Det er meget forskelligt fra hest til hest.. Men som en tommelfinger-regel hver 12. uge..

Dog kender jeg til heste, som bliver nødt til at kigges på hver 5.-6. uge (specielt ved forfangenhed).. Modsat har jeg selv haft en pony, som blev beskåret 3 gange på 11 år.. Hun sled bare sine hove perfekt..

• #2   18. jul 2011 Mine får beskåret hver 3. måned smiley

• #3   19. jul 2011 Jeg hjælper selv til med at beskære og gør det hver 2-3. uge, specielt om sommeren, hvor de vokser så hurtigt pga græsset. Bare fordi hesten ikk har sko på, så skal de stadig have hovene "slidt" ned. Eftersom vi nok ikk giver dem nok motion til det... så skal hovene beskæres ofte.
    Derudover så er der ikk mange, der slider eller ligger vægten lige på hovene, så det skal vi også hjælpe med. Nogen er man self heldige at de slider lige, fordi de går perfekt med benene, men det er bare sjældent smiley
    Tænk i hvert fald på, at hvis smeden skal bruge en "tang" og ikke bare file, så kunne det være han skulle komme noget oftere næste gang, for det er ikke sundt at ændre benstillingen så meget frem og tilbage hver12-14 uge smiley

• #5   19. jul 2011 Hver 3.-4. uge her om sommeren. Om vinteren hver hver 4.-6. uge.

• #6   20. jul 2011 6-8 uge uden sko.

Kommentér på:
Beskæring, hvor ofte?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce