5. jun 2007 Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.252
Min lille musse i pessoa:D {{forumTopicSubject}}
Først vil jeg lige sige undskyld, da det nok bliver lidt langt, men håber i vil læse det alligevel, da jeg virkelig bare er glad, og det for alvor er gået op for mig at man godt kan have nogle VIRKELIG positive oplevelser oven i en meget negativ oplevelse :D:i
Ja det startede jo helt tilbage fra da jeg fik min lille tøs næsten og hun var så fin, hun er en 4 års efter De Noir altså halv hannoveraner og så er hendes mor araber, hun har et meget roligt sind og der skal en del til at slå hende ud af fatning:D så det var bare drømmehesten at skulle til at ride op selv, men med nogle ting såsom ALT hvad der sker bag hende, faktisk fra skulderen og bagud, er hun MEGET nervøs for, hvilket vil sige at de forste MANGE måneder jeg havde hende kunne jeg næsten hverken ligge underlag, sadel, eller dækken på hende og sådan noget som en bagbum i en trailer er hun næsten panisk over Men efterhånden begyndte hun at virke til at være øm et sted, ved at hun nermest "holdt vejret" og så pludselig pustede hårdt ud:( Men vi tænkte ikke rigtig mere over det da det hurtigt gik i sig selv igen, men kom så igen i nogle små perioder engang imellem
Så her den 1. juli skulle jeg som sædvanlig ride hende, og self. ude da jeg skulle ride stævne derude dagen efter, men hun spændte RIGTIG MEGET op og var MEGET bange for det telt der stod ovre ved siden af banen (ville hun normalt ikke sige noget til, men 3 dage inden, altså om tirsdagen, var det oprindelige telt desværre blæst væk, over på en af vores folde, imens jeg red ude på banen, lige ved siden af:( ) så vi tog det stille og roligt og det endte også med jeg kunne ride rundt derude uden problemer:D
Så om lørdagen, skulle vi jo starte stævne og hun var bare så fin på opvarmning, men da vi kom på banen spændte hun en smule op, da der lige i det vi var kommet op af midterlinien kom en bil med trailer kørende ud fra pladsen (banen ligger lige ud til vejen) og hesten i traileren står og hopper og danser som en sindssyg:( Men vi kommer igennem, og vinder klassen, den næste er hun endnu finere på opvarmning, men self. mere spændt på banen men igen kommer vi igennem og denne gang bliver det til en 2. plads Så jeg var jo rigtig glad:D
MEN MEN MEN da jeg dagen efter ville op og bare skridte hende en lille smule, for at hun ikke blev helt stiv, ville hun ikke stå stille til at lade mig komme op, hvilket jeg ikke kunne forstå, da hun altid står bum stille når jeg skal op og da jeg så endelig kommer op vil hun SLET ikke stå stille, hvilket hun altid gør når jeg ber hende om det, og da jeg så fik hende til at stå, begyndte hun at stå og ville små stejle med mig, så tænkte jeg der VIRKELIG var noget HELT galt for det ville hun ALDRIG gøre!!!!! Så jeg kom af og fik sadlen af, og da jeg mærkede hen over ryggen, var hun rimlig øm hen under bagsvidslen
Vi havde så kiopraktor i tirsdags og hun sagde at hun godt kunne se og mærke at den var øm, men den havde ingen spændinger på den måde Men jeg skulle de næste 14 dage bare longere hende, og bare med indspændinger på da vi jo ikke troede hun ville finde sig i en pessoa (vi har erfaringer med at have prøvet at have en snor HELT LØS om røven af hende, hvor hun var ved at ville kaste sig bagover) Og så over travbumme, men hesten er bange for bumme, så det vil vi lige øve igen i morgen ;P
Men idag da jeg skulle longere hende (ude, da vores ridehal er lukket, grundet oversvømmelse i fredags) var der INGEN forbindelse til indspændingerne, hovedet var bare HELT i sky og hun ville INTET og hun skal jo ned med hovedet og op med ryggen:i så vi ville PRØVE med pessoaen, bare lidt i skridt nu her, og hun tog det faktisk RIGTIG pænt til hun aldrig har prøvet det før :i hun ville self. løbe for at komme væk fra det "tryk" bagfra i starten, men fandt MEGET hurtigt ud af at det ikke var farligt, og slappede så helt af, så prøvede lidt i trav, hvilket gik lige så fint + jeg skulle massere hendes ryg hver dag :i
Så nu håber jeg at hun vil acceptere bummene i morgen ;i
mar 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 46
jun 2007
Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.252
Og ja men hun virker ikke rigtig så øm mere
mar 2009
Følger: 51 Følgere: 49 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 46
Min lille musse i pessoa:D
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside