Min lille kat er død {{forumTopicSubject}}
Ok, det er så en af ulemperne ved en udekat, de kan tabe til en bilist:-( heldigvis ser det ud til at den "bette mørk'" døde på stedet.
Kraniet var slået ind og han var lagt til siden, så han ikke blev mere skadet.
Nu har jeg hans bror "den broged" og en ragdoll mix ved navn Kean tilbage, men overvejer lidt en indekat næste gang!
Det er så træls at man søger ned mod vejen, hvis en af misserne ikke er hjemme til aftensmaden:-(
Er selv opvokset på landet med kombikatte, dvs både ude og inde katte, så mit eget syn på indekatte er trist. På en måde vil jeg hellere sige "lev stærkt, dø ung", men på den anden side.... You know, man vil gerne beholde dem, men selvfølgelig ikke på kattens bekostning.
Hvis man skal have en indekat, skal katten også kunne trives med det.
Så hvis jeg nu fik fat i en racekat, der mest af alt hellere vil ligge på sofaen indendørs, og måske fik overtalt kæresten til at bygge et kattesikret løbegård, så kunne min dårlige samvittighed over at ville lukke min kat inde måske dale lidt?
Er udemærket godt klar over, at de to, vi har nu, elsker deres liv og vil aldrig kunne omvendes til indekatte. Men hvis jeg nu engang fik en ny kat.....
Hvad gør I med jeres?
jan 2009
Følger: 51 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 201 Svar: 1.948
men det er selvfølgelig trist når en kat bliver kørt ned.
En af mine veninder havde en stor main coon kat, den havde kostet 4000 kr og var rigtig fin, men den blev kørt ned.. s-;
men de synes at katte skal have ret til at komme ud.
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Vores resterende 6 katte er 100% indekatte, da vi simpelthen er for bange for, de skal blive kørt ned eller på anden vis komme til skade. Ingen af dem har nogensinde prøvet andet end at være indekat, og de trives storartet med det. De har hele vores 160 m2 store hus at boltre sig på (lige med undtagelse af gæsteværelset), og vi har indrettet med stort gulv-til-loft kradsetræ i stuen og masser af legetøj til at stimulere deres jagtinstinkt osv. Så når blot katten ikke har oplevet andet, mener jeg ikke, det er synd at holde den som indekat.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 120 Svar: 402
Og jeg er en, der plejer at giv en 50 kr for en kat, så det var noget nyt for mig, at give så meget;-)
Nej, hvis man vil hav den rigtige vare, så må man også punge ud:-)
På den anden side, så kan man vel finde en brugt indekat på www.vildkat.dk, hvor neutralisering og vacc er klaret. De har også racekatte.
Men udover ragdollen, hvilken kat er så bedst egnet som indekat?
aug 2007
Vigtigere end race er imidlertid temperament. Så du kan sagtens finde en huskat også, som vil egne sig fint til indelivet. Hvad med www.hittekilling.dk?
F.eks. har jeg i øjeblikket 3 hittekillinger til salg (de er ikke kommet på hjemmesiden endnu, men det gør de snarest); en langhåret rød hunkilling til 1800 kr., en trefarvet, korthåret hunkilling til 950 kr. og en rød makreltabby med hvidt hankilling til 950 kr. (du kan se dem i mit fotoalbum med hittekillinge-killinger, hvis du er nysgerrig). Alle priserne er inklusiv første vaccination, neutralisering og øremærkning, og pengene går ubeskåret til at redde andre killinger i nød.
Alle hittekillinger vokser op som indekatte og som en del af familien, uanset hvilken plejefamilie, du evt. måtte vælge at købe hos, så her vil du altså også få en indekat. Selvfølgelig er nogle hitter mere livlige end andre, men der har du jo mulighed for at snakke med den enkelte plejefamilie og finde præcis den rigtige killing til dig.
Ellers er www.vildkat.dk, som du selv foreslår, også et glimrende bud på et godt sted at finde en indekat, hvis du ikke har noget imod, at den er voksen, når du får den.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 120 Svar: 402
Men men selvom jeg ønsker mig en hyggekat, den bette mørk' var nemlig min sengekammerat, når kæresten var taget afsted på arbejde. Ssssshhh, don't tell him that;-), så har jeg desværre lavet en aftale med kæresten om, at hvis vores katte skulle være kombikatte, så skulle vi kun have to. Men da vi havde tre i aftalens stund, så understregede han, at hvis kat nr tre forsvandt, så ville den ikke blive erstattet.
Men vil lige prøve at stikke lidt til ham alligevel, men tror, det bliver for besværligt med en 100 % indekat, da døren tit står åben lige i tiden og hvad med introduktion til de andre to katte, vores OCD hund og min lille kattedræbende pony?
Ok, Luna har ikke haft held med at slå en kat eller hund ihjel endnu, men hun forsøger ihærdigt, hvis de vover sig ind på folden.
Jeg må lige tage en snak med kæresten, men er ret sikker på et nej fra ham...
aug 2007
Nå, jeg må i øvrigt lige "korrigere" en lille ting... Det der med, at hunkatte er mere lunefulde, er en skrøne. I hvert fald hvis hunkatten bliver neutraliseret. Jeg har mødt fertile hunkatte, som har været lidt nogle gimper, det indrømmer jeg, men det er altid gået af dem, når de er blevet neutraliseret. Så er de i langt de fleste tilfælde lige så søde og godmodige, som drengene er. Men selvfølgelig findes der undtagelser for enhver regel - også når det gælder katte - og meget afhænger også af kattenes individuelle sind og opvækst. Enhver kat har jo sin personlighed.
Men jeg har både hankastrater og hunkastrater, og de er lige søde og kælne alle sammen. Astrid, min trefarvede hunkat, har lige et gear ekstra i forhold til de andre. Hun er en vaskeægte bandit, som ALTID formår at lave gale streger (hænger i lysekronen og gardinerne, tømmer køkkenskabene, vælter potteplanterne eller graver dem op af skjulerne, masakrerer morgenavisen osv.), men der er intet sippet eller hys over hende - hun modtager alle vores hittekillinger med stor nysgerrighed og imødekommenhed, og så er hun en af husets største kælepotter.
Nå, men nu kommer jeg vist lidt for godt i gang... *GG* Min interesse for katte er lige så stor, som min interesse for heste, og jeg er tidligere opdrætter af racen Hellig Birma, men nu har jeg helliget mig arbejdet som plejemor og konsulent i Hittekilling i stedet for, da jeg synes, der var lidt for meget fnidder i racekatteverdenen, og mit hjerte desuden bløder for de mange små killinger, der hvert år bliver smidt ud i papkasser og skraldeposer, eller forladt i vejsiden, fordi de er uønskede, og folk ikke har taget det ansvar at neutralisere deres hunkat, hvis de ikke vil have killinger.
I øvrigt synes jeg, det lyder som en god plan at tage en snak med din kæreste, før I eventuelt anskaffer jer en ny kat i stedet for den, I har mistet. Et nyt familiemedlem - uanset om det er tobenet eller firbenet - er jo noget, man helst skal være enige om.
Min lille kat er død
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside