{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

Vil HELE tiden græsse :-) {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg har et enormt problem med min hest, som har gjort at jeg næsten ikke har redet hele foråret. hun bliver ekstremt nemt forfangen, og går derfor næsten ikke på græs. Det gør hende EKSTREMT græssyg når jeg skal ud og ride.
Vores ridebane er der græs på, og jeg kan ikke ride der inden uden hun hiver tøjlerne ud og græsser.
Jeg kan gøre lige hvad jeg vil, men INTET hjælper. Hun bliver oftes bare sur, sparker og spiser videre. Samme problem har jeg når jeg rider tur.

Jeg søger nogle råd. Alt modtages med kyshånd, håber virkelig at finde noget der hjælper. Jeg rider bidløs og vil ikke piske hende smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil HELE tiden græsse :-)
  • #1   26. jun 2011 Tak for forslaget, men tror ikke lige det er noget jeg vil bruge smiley

• #2   26. jun 2011 Line N: Tak smiley Det er bare som om hun ignorere ALT når der er græs. Og hvis jeg klemer og drejer hendes hovede bider hun efter mig eller sparker..

• #3   26. jun 2011 Skal prøve, men tvivler på den store effekt. Men kan jo også forstå hende, når hun næsten ikke går på græs vil hun nok gerne have græs... hvis det stod til mig kunne vi bare lade være med at ride, men den går ikke hjemme ved mor og far smiley

• #4   26. jun 2011 Har desværre ikke nogen, som kan hjælpe mig. Og longering vil jeg ikke rode mig ud i. Har desværre haft nogle lidt dårlige oplevelser, og tror det er bedst hvis jeg bare holder mig fra det indtil nogen kan lære mig det.

Men hvis nu jeg får en til at hjælpe, hvordan skal jeg så øve det med longering? smiley

• #5   26. jun 2011 okay tak smiley

• #6   27. jun 2011 Kan se på dine billeder at du rider uden spore, kunne være en god ide at prøve dem synes jeg.
    Har selv en hest jeg ridder bidløs og hun bliver også mega forfangen af for meget græs (har heldigvis fundet en metode så hun ikke mangler men heller ikke bliver syg så problemet er ikke så stort mere)
    Sidste år gik min hoppe på jordfold og var også ekstremt græssyg, men du skal huske at det jo ikke er en porcelænsdukke du har at gøre med. Det med at hun bare dykker og er ligeglad med dine signaler er også et tegn på respektløshed fra din ponys side.
    Så prøv med spore.
    Jeg kunne godt tænke mig at hjælpe dig med at longere, men ved ikke hvor du bor og har ikke en bli hvis det var.

• #7   27. jun 2011 Ligså så snart hun tager hovedet ned, så skal du dreje hende, men du skal være hurtig, evt også klemme, sparke lidt til hende, ja så må hun altså blive sur, færdig punktum!
    Det hjælper ikke at sidde og hive, der er hun absolut den stærkeste, hvis hun får hovedet ned, så er det små nøk, hvis hun ikke reager så er det kraftigere nøk, altså ikke hiiiiiiiiiive, men små hurtige tag hele tiden, evt samtidig med at du genere med schenkler, lige så snart hun går frem eller tager hovedet op, så stopper du!

Det er meget vigtigt at du stopper lige så snart hun tager hovedet op!
    I starten skal du måske lige "snakke" med lidt store ord for at trænge ind, altså bruge ben og være lidt voldsommere med dine nøk, men efter lidt tid, så vil hun lære at det er fy og at du holder op lige så snart hun gør som du gerne vil have smiley
    Hvis hun bliver sur, så rider du bare videre, det må hun heller ikke!! Hun må ikke stoppe før du siger til osv osv smiley

• #8   30. jun 2011 Kan se at du kun rider med Grime&Træktov..
    - Prøv evt. med en hackamore, da der næsten ikke er signal forstærkning i grime&træktov..
    Rider også selv med Grime, men kun til hygge:)

Kommentér på:
Vil HELE tiden græsse :-)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce