{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

ændret adfærd i trav {{forumTopicSubject}}

Når jeg beder min hest sætte i trav ved siden af mig, for at løbe, side om side, bliver han helt tændt og en smule "agressiv" - sådan føles det, han bliver voldsom og meget ukoncentreret..
Har hørt rigtig rigtig mange snakke om, at de har samme problem, at deres hest bider ud efter dem osv når de løber sammen..

Undrer mig meget over hvad det er, der kan forårsage den adfærd.

Blev først rigtig opmærksom på det i går, da vi trænede synkron og han fuldstændig skiftede adfærd, humør og træningen tog en helt anden drejning. ret trist..... DERFOR:

Nogle gode idéer til, hvordan jeg kan afvende ham med det?

Eller nogen der har en forklaring på, hvad den adfærd betyder, eller hvorfor den opstår - det er jo et udbredt problem for flere mennesker og deres heste.

Tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændret adfærd i trav
  • #1   22. jun 2011
    Skulle mene at det er en hest der viser utilfredshed.

Når hesten er fri har vi mindre at give signaler med = svære at give signaler hesten forstår, det kan resultere i en frusteret hest der ikke er sikker på hvad vi beder den om.

Løber vi med hesten ind mod hegnet og ved siden af, så hesten er i midten kan vi også skabe en situation hvor hesten føler sig mast og presset fordi der ingen plads er.

Vi kan også meget nemt når man træner fri komme til at være agressive i vores kropsprog og dette vil påvirke en hest.

Følsomme heste bliver super let påvirket - Maja er meget ligeglad på alle måder imens Tulle let føler sig truet, presset o.a ....

• #2   24. jun 2011 Tænk rigtig meget over hvad signal du giver, tænk meget over hvor meget plads han har imellem dig og evt hegn. Og så husk ikke at løbe for meget med store arm bevægelser.
    smiley

Kommentér på:
ændret adfærd i trav

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce