{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

hvad kan man lave med et plag? {{forumTopicSubject}}

Jeg er den heldige hesteejer at Joy. Hun er lige blevet 1 år, her d 17 juni. Hun kan, syntes jeg, utrolig meget af sin alder.

jeg kan ikke finde udfordringer på tur, hun går stille og rolig kigger, men slapper af. Kan gå på forskelligt underlag og under tuneller. Hun kan løfte alle fire hove uden problemer og stå stille når hun bliver striglet.
Jeg vil ikke forlange for meget af hende, da hun jo ikke er ældre og hun skal have lov til at sige fra, eller ikke kunne.
Men nu er det sommerferie og min hoppe jeg rider, er syg så jeg går "bare" en tur med joy hver dag, MEN hvad kan jeg ellers lave med hende? uden at det blier for meget, selvfølgelig. Eller skal jeg bare forsat gå med hende, og give hende fred.

på forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad kan man lave med et plag?
  • #1   20. jun 2011 ...Du kan stille nogle små spring op og løbe over dem med hende. Lav nogle labyrinter af bomme, hegn eller noget og gå gennem det sammen med hende.. Vær lidt kreativ smiley
    Prøv at lære hende nogle små tricks smiley (Man kan jo godt lave nogle små tricks, som at smile. Det kræver jo ikke meget som f. eks. at stejle eller andet..)
    Held og lykke

• #2   20. jun 2011 tror du at man kan lære dem triks når de er 1 år :D?
    Det kunne være super fedt,
    Er det for tidligt at venne hende til at blive vasket med vandslange?

• #3   20. jun 2011 ..Det kan man sagtens, bare det ikke er for meget, og for svært i sådan en tidlig alder. At smile ville være fint smiley Men det tager nok lidt længere tid end normalt da du skal bruge gullerod/godbid, og det har sådan nogle små babyer lidt svært ved at tygge smiley Og de har lidt sværere ved at forstå tingene self. smiley
    Kan du berører hende over alt/kan hun strigles? smiley

• #4   20. jun 2011 hun kan løfte alle fire hove og strigles, imens hun står stille (men hun har da sine føl dag hvor alt andet er mere interessant, men det skal hun have lov til smiley )
    hun kan følge efter mig og hun kan, på tur, gå igennem smalle steder, under tunler, på på forskelligt undedrlag osv. Så hun kan mange ting, og jeg vil heller ikke overbelaste hende jo smiley

Men vi bruger godbider, jeg knækker den bare, så de ikke er så store. Men nogle gang tror jeg bare hun tænker " maaaaaaad" og ved slet ikke at det er en belønning xD haha

• #5   20. jun 2011 Miza
    hvilke tricks kan hun? : D

• #6   20. jun 2011 fedt : D

det må jeg lige gå i gang med smiley

• #7   20. jun 2011 ..Du kan jo, hvis i har et ridehus eller anden lukket ridebane, lægge en presenning og lade hende gå over den. Bagefter kan du tage den op på ryggen af hende smiley

• #8   20. jun 2011 ..Og prøv det med at vaske hendes hove, og put noget hovolie på f. eks, smiley

• #9   20. jun 2011 Trailer? smiley

• #10   20. jun 2011 vi har ingen hal, men når min den anden hoppe bliver rask, skal hun også have en hal og ride i, og så er det en god ide at tage Joy med smiley

-vi har ingen trailer, desværre, men lastbil.
    Men må lige høre om hun kan få lov til at gå op i den smiley god ide smiley

• #11   20. jun 2011 ...Nu har du i hvert fald nogle ting du kan.. du kan prøve, når du vasker ben på hende, at vaske under hovene også. Men hvis hun stritter for meget imod, så vent med det til næste gang igen, så hun ikke får dårlige oplevelser smiley ..Og husk endelig at rose hende, når hun gør noget godt smiley

• #12   20. jun 2011 Hvad med at gå ved siden af hende? (Evt bare tage en grime og et par tøjler på og så gå i saddellejet og styre lige som du ville gøre fra ryggen) smiley

• #13   20. jun 2011
    patricia B
    ja tak smiley der er lidt til sommeren til at gå i gang med. Tror jeg vil i denne sommer lære hende at få vasket ben, og så næste sommer kan jeg så evt tage kroppen.. smiley

| Horses in harmony. | » BURN LOVER! «
    hm ja, jeg er ikke helt sikker på havd du mener, men hvis det er det jeg tor så vil jeg også prøve det, haha :D!

• #14   20. jun 2011 ..Hun mener, at du kan begynde at styre hesten ved hjælp af stemme og tøjle fra jorden (Med grime i stedet for bid).
    Altså at gå til venstre: Tag i venstre tøjle
    Gå til højre: tag i højre tøjle
    Stoppe, tag i begge tøjler og sig wooow, eller andet
    At gå fremad igen: Sig fremaddrivende lyde smiley

• #15   20. jun 2011 jep det var det jeg tænkte på smiley
    det vil jeg også prøve smiley

• #16   20. jun 2011 Like that :
    (link fjernet)
    smiley

• #17   20. jun 2011 ...Så har du et projekt for sommeren smiley
    Vaske ben og inde i hovene, gå med hende i tøjler, lege med presenninger osv.. smiley
    Kan hun trave ved siden af dig, hvis hun er i snor?

• #19   20. jun 2011 Katrine P
    tak: )
    jeg vil jo heller ikke overbelaste hende eller tage hendes "føl tid" fra hende.
    Men til gengæld vil jeg gerne lære hende en masse.

Ville du mene at det er for meget at vaske hendes ben? : )

• #20   20. jun 2011 Evt lege med hende hvis hun syntes at det er sjovt, bare pas på ikke at det bliver for voldsomt, det har min basse det nemlig med :-).

• #23   20. jun 2011 Vi får også som minimun weekendfri her hjemme smiley og det er mest lige pt, da jeg har fået sommerferie og jeg havde jo regnet med at skulle bruge alt min tid på min hoppe, men hun lægger sig ned under ridning og har ændret adfærd 100 %. Først fik vi at vide at det var sadlet, men nu, uden sadel og rytter lægger hun sig, så snart hun kommer på ride bane. Så hun skal til Ansager Dyrhospital og tjekkes, og jeg er bange for, at hun enten har fået en dårlig vane med at lægge sig når hun ikke ride, ellers fejler hun jo noget..
    Så jeg går bare lige og kigger, og derfor ville jeg gerne stille min opmærksomhed på Joy, da hun fik lidt mere fri da jeg arbejde min min anden hoppe..

Men tror jeg vil forsat gå tur med hende, og så vende hende til vand fra vandslangen og alt efter hvordan hun tager det, prøve at vaske hendes ben.
    Så vil jeg også se om hun kan gå op i lastbilen, og så de andre ting kan jo evt også vente til vinter: D eller senere

• #25   20. jun 2011 undskyld, havde jeg ikke lige tænkt over, men tror jeg har de ting jeg har brug for;)

men ejg er opmærksom på det en anden gang; )

• #27   20. jun 2011 så jeg, tak for det : D!

• #28   20. jun 2011 jeg vil heller ikke springe hende før hun er 2-3 år: ) så det er heller ikke i tankerne: D

det var også det jeg tænkte, at gøre hende vant til så meget som muligt i en tidlig alder, så vi ikke skal bøvle med det, når hun bliver ældre smiley

• #29   21. jun 2011 det var skrevet forker, og i de andre samtaler har jeg også beskrevet at hun får som minimum weekend fri, og det er først nu her at jeg er begyndt at gå meget med hende, fordi min anden hoppe er syg så jeg mangler lidt at lave..

Men det er svært. Jeg har selv den holdning at de skal have lov til at have deres barndom, men på den anden side vil jeg også gerne lære hende ting, som ike stresset eller belaster hende.
    Men jeg tager begge ting til mig: )

• #30   22. jun 2011 det er i orden smiley
    vi har jo alle vores meninger, og Joy trives fint, og nogle her inde syntes jeg kunne lave mere, nogle synets jeg gør tilpas og nogle syntes jeg gør for meget.
    Men jeg oprettede jo også for at høre forskellige meninger, så det er fint nok du siger det, og jeg vil selvfølgelig tænke over at jeg skal huske hun skal have meget fri smiley

Kommentér på:
hvad kan man lave med et plag?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce