Forståelse for hestens adfærd

Forståelse for hestens adfærd

Medlemmer: 1.767
Forside Forum Medlemmer Annoncer Heste
1.025 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Hvorfor løber hun? Hvorfor løber hun?

Altså det er fordi jeg ville prøve at springe og komme op på 120 cm igen. Så er begyndte med de lave og hun gjorde det rigtig godt så satte jeg det 10 cm op, og så begyndte hun at løbe hen imod springet i stedet for at have en samlet galop, og vi nedrev self, jeg kunne få hende til at galopper samlet når vi var væk fra springet men så snart vi red hen mod det satte hun farten op og fik en lang galop som ikke dur til springning!

Så ville gerne vide hvorfor hun gør det smiley og hvad jeg skal gør (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor løber hun?
  • #1   10. jun 2011 Hun bliver måske for ivrig, så er det bare træning træning og atter træning =)

• #2   10. jun 2011 mener det samme hun er garanteret for ivrig smiley

• #3   10. jun 2011 Tak smiley
    men det ligner hende bare slet ikk, og det er det jeg ikk forstår hun plejer at være den pony det lytter efter det mindste vink, og har aldrig prøvet at hun løber med mig (:

• #4   10. jun 2011 altså springer hun så godt og sikkert når hun så springer?

• #5   10. jun 2011 heey min pony er verdens dovenste pony men nu hvor det er så varmt som det er, er han helt oppe og køre ;D hvilket er mærkeligt fordi han aldrig er sådan smiley

• #6   10. jun 2011 Du kan evt prøve at holde hende igen når hun begynder på det og evt sætte dig tungt i sædet.. Det er noj fordi hun bliver ivrig kender jeg flere heste der gør. Og de gør det med at holde hesten igen og sætte sig tungt i sædet smiley

• #7   10. jun 2011 Anne og Nattgjola
    Ja hun springer som en drøm hvis man har den rigtige galop, hvis ikke går det ikk lige så godt (:

¤Johanne Mulvad Groot¤ & Parten ¤Gismoe¤ .
    Hvad gør du ved det? er glad for at høre at jeg ikk er den eneste med det problem smiley

• #8   10. jun 2011 Pernille R
    tak det vil jeg prøve smiley

• #9   10. jun 2011 så vil jeg sige det er fordi hun måler afstanden, det kan hesten jo godt, jo højere det er jo mere fart skal hesten jo have.

• #11   10. jun 2011 Du kan enten træne det igen og igen, hvor du følger hende og hjælper hende ved at støtte med sæde og ben og ikke piller i hende så hun selv sætter fart og lærer at sætte korrekt tempo og afstand..

Eller du kan fodre hende afstanden med et spring før, med enten et eller to galop spring imellem, så du er sikker på det passer, så kan det næsten ikke gå galt..
    Det første spring, skal selvfølgelig være lavere smiley

• #12   12. jun 2011 hmm altså engang trænede vi seriøst i nogen uger og der kom jeg jo op på 120 efter det har jeg bare hygge sprunget en gang imellem smiley

Jeg dømmer ikk hvor vi skal sætte af, det lader jeg hesten om, for den har meget nemmere ved det end mig smiley

• #13   12. jun 2011 Baekdalen .

Det lyder godt mht afstand smiley
    Måske er hun så bare ikke helt klar til at du sætter den op endnu..

Hun skal jo også lige have chancen for at komme tilbage i "springform" igen smiley
    Tag nogle uger hvor i springer den samme højde og sæt den så op, så burde hun absolut have styrken til det, øv også gerne tempo hen til springet, altså rolig og balanceret tilgang til springet, hver gang smiley

Det er jo også, hvordan du træner..
    Hygge spring engang imellem, så kan det være svært at ride baner på 120 smiley
    Men hvis du bare ønsker at springe ét spring på 120, så kan et par ugers træning vel sagtens gøre udfaldet..

• #14   12. jun 2011 tak men det var nu også den taktik jeg bruger smiley men jeg fik hende over i dag men det var med fart på men samlet smiley

Tak til alle jer der gad at hjælpe med det her smiley

Kommentér på:
Hvorfor løber hun?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce