{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Meget nervøs hest!!! {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
(Min veninde har bedt mig om at skrive dette indlæg, så jeg har ikke nogle personlige erfaringer med hesten, jeg skriver bare det hun har fortalt mig)

Min veninde har en heste som simpelt hen er hunderæd for alting.
Hver gang der er noget noget der siger den mindste lyd, fare hun op og hopper nærmest ind i én.
Hun prøver at berolige den, både med klap og godbidder for at få opmærksomheden rettet mod hende.

Hesten har noget med både hovene og ryggen, så den må ikke løbe rundt på banen her for tiden + at banen ligger omkring 250 m. nede af vejen og hesten er meget nervøs, hvilket også gør min veninde nervøs, da det er en stor hest, så når den reagere som den gør er det jo lidt voldsomt.

Både min veninde og jeg ser frem til hvad i har at sige smiley

Hilsen Astrid

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget nervøs hest!!!
  • #1   5. jun 2011 Gå evt med en gammel hest (( som self ikke er nervøs) som ellers bare gå afslappedet. Hvis din veninde begynder at spænde op kan hesten lige med det sammen mærke det !. Få evt en rolig person til at gå lidt med den og se hvordan den reager smiley ( Evt hestehvisker)

• #2   6. jun 2011 Nogle trænere vil sige at det er det typisk forkerte hun gør ved at klappe den og fodre den, da det blot vil gøre dens angst større. At hesten har brug for en "leder" de kan lytte til og rette sig efter, og som de kan stole på træffer de rigtige beslutninger. Og en "svag leder", ville jo selv gøre sig mindre og give hesten medlidenhed og klappe den og sige det er okay når hesten bliver bange, men i hestens øjne vil det blot gøre at den tænker "nå hun er svag, så må jeg selv bedømme om det her e farligt", men en "stærk leder" vil være rolig, og hvis hesten ikke lytter til "lederen" og begynder at hoppe og synes det er farligt skal den have en fast hån af "lederen" som fortæller den hvornår den skal blive bange osv... Så vil hesten kunne hvile i sig selv, til "lederen" synes der er noget der er faligt og måske burde kræve hestens opmærksomhed. Så i stedet for en kærlig og blød hånd når den bliver bange, skal den have en fast hånd som fortæller den hvad den skal, så den kan stole på at lederen vil fortælle den hvis der er noget den burde fare op for.
    Jeg ved ikke om det lyder helt som volapyk, det er ret svært at forklare, men har haft flere forskellige trænere ude som alle har sagt noget i stil med det.
    Det er ikke meningen at det skal lyde som om dy skal slå din hest og alt muligt, overhovedet ikke!
    Men et godt råd ville være at ringe til en horsemanshiptræner/træning på hestens præmisser, som kan komme ud og hjælpe, det tror jeg virkelig ville gøre meget! Da mange af de trænenere (Kan blandt andet nævne Torben Andersen, Shane Mosele, Christina Ericson, Ute Lehman og mange andre...) har sat sig ind i hvordan hesten tænker. Men hver af trænerene træner forskellig og på hver sin måde, så man må tage det fra hver af dem som man synes passer til ens egen træningsmetode.

• #3   7. jun 2011 Hun kunne gå på et horsemanship kursus? Eller bare et kursus, med en professionel træner.
    Hun kunne også få en hestehvisker ud på kigge på hetsen, og træne dem begge.

• #4   7. jun 2011 Det var hvad jeg lige havde i hovedet smiley

• #5   11. jun 2011 gå evt. nogle ture hvor i går og slår og sparker til podtkasser skralde spande tailer osv. og se om det hjælper??:)

-lene'

Kommentér på:
Meget nervøs hest!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce