{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.104 visninger | Oprettet:

Hest sparket i maven :( {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Min lille krikke på 175 kiglo blev sparket igår af en "stor" fjordhest, liiige på maven med begge bagben! smiley Han gik væk fra det hele som om at det gjorde ondt og hang med hovedet, og gik stift og stille..

Han ville intet spise det første 10-15 minutters tid.. Men efter det, spiste han helt fint, og så ud til at have det godt og ville rigtig gerne hygge i boksen som han plejer.

Så jeg gik derfra i håb om at der intet var sket andet end at han har fået en lille mavepumper der gjorde ondt i et kort stykke tid.

- Kan sådan et spark gået gå hen og blive til kolik, et "langt" stykke tid efter.

Eller er det bare størst chance for, at det var en lille mavepumper, og han bare er lidt øm?

Fik godt nok ondt af min lille krikke smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hest sparket i maven :(
  • #1   3. jun 2011 Jeg ved det ikke men du kunne jo ringe til dyrlægen og spørge

• #2   3. jun 2011 Tror bare han er lidt øm, kunne ikke se hvordan det skal gå hen og blive til kolik ihvertfald =)

• #4   3. jun 2011 tror ikke kolik, for det er helt andre ting der spiller ind der. men hvis den har ramt ribennene kan den godt have bukket dem, hvilket kræver ro og smertestillinden

• #5   3. jun 2011 nej det giver ikke kolik, han er nok bare øm, og hvis der ikke er gået hul og han i øvrigt spiser normalt er der ingen grund til bekymring

• #6   6. jun 2011 Du skal være obs på ribbene har før hørt om de kan brække. uden man rigtig kan se det på hesten. men den kan sagtens være øm og hvis de forstuet eller brækket, kan det jo måske give udslag i den ikke syntes ridning gjorden osv er særlig rar for en tid. de heler normalt selv op igen. Og ja mange af disse skader ser dyrlægerne først, når hesten aflives og de åbner op og kigger. hvis han bevæger sig rundt, spiser osv, ville jeg bare prøve og tænke på noget andet. hvis der er ændret adfærd, ville jeg nok give en pause, og evt tage nogle dage med hygge træning fra jorden og leg i stedet.

Kommentér på:
Hest sparket i maven :(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce