{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.773 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd hos brunstig hoppe {{forumTopicSubject}}

Ja i dag oplevede jeg noget jeg aldrig har set før og aner ikke lige hva det betyder !!

Min venindes hoppe blev lukket i stod med min hingst d 26 og der var intet problem. Hun var ikke i brunst så min hingst var ikke intr i hende.
I dag da jeg står op høre jeg skrig fra folden og styrter ud, min hingst jagter hoppen og vil bedække hende mens hun skriger og sprøjter ud bagtil med gult snask. jeg tror først at han er ved at voldtage hende og blev meget bekymret da det så virkelig voldsomt ud og de begge bed og sparkede hinanden men efter 5 min stod hun stille og han bedækkede hende. Efter han var færdig gik de hver til sit og græssede videre, blev stående for lige at se hva der nu sket og til min store overraskelse er det hoppen der opsøger hingsten, hviner af ham og smider bagparten mod ham og tisser og ja så startede de forfra med det voldsomme løb, spark og bid til hun stod stille og blev bedækket.

De gjorde de 3 gange og nu kan de ikke klare synet af hinanden!!!

Jeg har aldrig set eller hørt om denne underlige adfærd og ved ikke hva det betyder, hverken hoppe eller hingst er kommet til skade og det kan jo ikke være voldtægt når hoppen opsøger hingsten, så hvad betyder dette ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd hos brunstig hoppe
  • #1   29. maj 2011 det er altså nu meget normalt. hun gør sig bare til smiley

• #2   29. maj 2011 det er ikke unormalt...men hvis jeg va dig ville jeg begynde at håndbedække så der ikke kommer skader på hoppe eller hingsten...;-)

• #3   29. maj 2011 Jeg har aldrig set en hoppe være sådan før !!! men ja det er kun 2 sommer jeg har hopper inde til min hingst smiley

Jeg kan bedst lide metoden at de går i stod, det er mest naturligt og da jeg har dårlige led er det lettere for mig

• #4   29. maj 2011 jeg tror hoppen er i starten af sin brunst, og derfor har interesse i hingsten men alligevel ikke er helt klar til og tage imod, denne adfærd ses ofte lige inden hoppen lader sig bedække.

jeg tror om 1-2 dage så er hoppen meget mere villig til bedækning.

det er fint nok de selv skal ordne det, men du kunne jo vente med og lukke dem sammen til hoppen er i brunst og så tage ham fra til nat f.eks så du bedre kan følge med i hvornår hoppen slår fra igen, han kan jo bedække hende mange gange som du ikke ser ellers.

disse tegn hun viser kan også forekomme i slutningen af brunsten lige efter ægløsning, men da hun ikke var i brunst for 3 dage siden så er det nok opstart tror jeg.

• #5   29. maj 2011 Det er en hoppe jeg har fået ind til bedækning og ikke min egen !!!
    Har prøvet at tage dem fra hinanden også går hoppen totalt amok da hun vil ind til hingsten !!!

Der er faldet helt ro på igen hertil aften og de er faktisk totalt ligeglade med hinanden hva angår bedækning. Så ved ikke lige hva alt det i morges skulle til for !!

• #6   29. maj 2011 måske var det lige opstart så, og de bedækkes jo ikke hele tiden, så måske det starter forfrfa igen senere hvis han vil prøve til igen, eller også er hun gået så godt i brunst at hun frivilligt tager imod uden og dominere nu.

• #7   29. maj 2011 Ja jeg ved det ikke, syndes bare det var en ret så underlig adfærd !!! Men ved dog at hoppen i sin brunst kan være meget strid overfor vallakker og jagter dem rundt for at smide bagdelen i hoved på dem !!!
    Om min dreng bare ikke har accepteret denne adfærd ved jeg ikke men holder meget øje med dem og starter de forfra må hoppen jo ind, da jeg ikke ønsker skade på min hingst !!!

• #8   29. maj 2011 nej sådan kan det nemt gå hvis hun ikke acceptere ham, så er det måske bedre og bedække for hånd med neetop denne hoppe.

• #9   29. maj 2011 ja nemlig !!!

Men der har været ro hele aftenen så nu ser jeg lige tiden an. Går heldigvis hjemme så kan holde øje med dem hele tiden smiley

• #10   30. maj 2011 er det bedre idag?

• #11   30. maj 2011 Ja der er slet intet i dag smiley
    Ret underligt men det er jo kun godt smiley

Det har fået mig til at tænke lidt, hvis nu jeg får sådan en hoppe ind igen og hun gør skade på min hingst, er det så mig eller hoppe ejeren der skal betale ??

• #12   30. maj 2011 lyder som om det var fordi det lige var i starten af brunsten endnu.

Den regning tror jeg helt bestemt man selv hænger på som hingsteejer når man tilbyder en ydelse med sin hingst. Hopper skal du lave en kontrakt på står hos dig på egen risiko, ellers kan du komme til og hænge på hoppen også.
    Jeg har lavet en kontrakt med alle de hopper der kommer her om den er opstaldet på eget ansvar og det må tilkaldes dyrlæge hvis det bliver nødvendig.

• #13   30. maj 2011 Oki det var også min tanke at det foregik sådan smiley
    men ville lige være helt sikker da det jo kun er 2 sommer jeg har hopper inde smiley

Ja måske han bare blev træt af hun rendte ham i røven og dominerede smiley men dejligt der igen er ro og harmoni på folden smiley

• #14   30. maj 2011 jeg er også ret sikker på det er sådan det fungere ellers ville det hurtigt kunne blive en dyr fornøjelse og få ifolet sin hoppe, der mener jeg det er hingsteejers ansvar og sørge for det går bedst muligt til så ingen kommer til skade.

hvis du laver en kontrakt på du har taget hoppen ind i bedækning, hvad prisen er, de har den opstaldet på eget ansvar osv, så er du rimelig godt sikret.

• #15   30. maj 2011 Super det vil jeg da gøre smiley
    mange tak for hjælpen smiley

Har lige stået og kigget lidt på dem derude og hoppen kontakter stadig hingsten men nu siger hingsten fra og sparker ud efter hende hvis hun bliver ved med at vrinske og smide bagdelen op til ham !!! Han gider hende bestemt ikke mere !!!

Altså jeg er godt nok lidt forvirret af de to smiley

• #16   30. maj 2011 måske er hun ikke godt nok k brunst til han har interesse endnu?
    Eller har han været på fornylig?

• #17   30. maj 2011 Han har slet ikke været på siden deres voldsomme ture i går og hun ser også ud til at være gået ud af brunst igen da hun slet ikke tisser på samme måde mere !!!
    Men hun jagter ham stadig og det gider han ikke !!!

• #18   30. maj 2011 okay pas på de ikke ender med og skade hinanden når de går sammen og opføre sig sådan.

Held og lykke med bedækningen.

• #19   30. maj 2011 ja holder også meget øje med dem og hvis de skulle starte forfra bliver de skilt ad !!! Deres fold går op til mit soveværelses vindue så vågner med det samme hvis der er noget og kan se dem hele dagen smiley

Kommentér på:
Underlig adfærd hos brunstig hoppe

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce