{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Underlig adfærd hos hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været ude at kigge og ride på en hest. Da jeg havde redet den og sat den i boks, begyndte den at skrabe i halmen, den blev ved, i mens den cirklede rundt om sig selv, først troede jeg det var fordi den ville rulle sig, men den blev ved uden at rulle. I mens den skrabede i halmen, var den henne og drikke vand flere gange, så skrabe lidt mere, drikke, og sådan fortsatte det.
Dens hårlag var lidt mat?
Den trak bagbenene lidt under sig?
- Så jeg gik jo ind og trak i den, fordi jeg troede det måske kunne være nyreslag, men nej.
Så jeg tænkte mavesår, måske?
I så fald, hvis den har mavesår, er der så et foder stof, eller noget tilskud foder mod det? Eller skal det tjekkes af dyrlægen inden, at vi kan konstatere at det simpelthen er mavesår den hest havde.
For der var ingen andre symptomer på anden sygdom.

Håber i kan hjælpe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig adfærd hos hest?
  • #1   11. sep 2011 den er sikkert ikke glad for at stå i boks.

• #2   11. sep 2011 Der var intet da vi kom?

• #3   11. sep 2011
    Stress smiley
    Boksvandring minder om det du beskriver og kommer af et stresset staldmilijø ( hesten kan ikke lide sidemakkerne, stalden er meget travl med mange menneske ), manglende foldtid, stresset hest i det hele taget, måske seperations angst.

Ikke noget jeg ville tage som positivt, men noget der kan løses hvis roden til problemet findes.

• #4   11. sep 2011 Synes det lyder som en hest med kolik.

• #5   11. sep 2011 Tak! smiley

• #6   11. sep 2011 Shella, den virkede ikke som en hest med kolik!

• #7   11. sep 2011 Min første tanke var også kolik, men hvis den ikke bider sig i maven eller smider sig, så er det jo ikke så sansynligt smiley
    Tror også det er fordi den føler sig stresset/presset over at stå på boks. Den føler sig nok begrænset og som krikken siger kan den måske ikke lide sine boks-kammerater o.s.v
    Hvis den står et sted i stalden hvor der sker en masse, er det måske et forsøg værd at rykke den et roligt sted hen i stalden smiley

• #9   11. sep 2011 Det var en hest som jeg skulle købe, så alt bliver jo lavet om, når den kommer ud til mig smiley
    Ida: Det ved jeg ikke? Nu var det som sagt, bare en jeg skulle ud at kigge på som køber.

Men tak for svar!

• #10   11. sep 2011 jeg synes det kunne lyde som en hest der synes kroppen klør, og gerne vil ned og rulle, men ikke tør pga manglende plads i boksen til at rulle (ikke mange heste bryder sig om at rulle i boksen, lige gyldig hvor store de er)...

Enten det, eller kolik... men kolik siger du jo det ikke er...

så min tanke er at den synes kroppen kløede

• #11   11. sep 2011 Min har haft forstoppelse, kunne være de samme symtomer her, skraben utilpas, mangler vand du har redet, der kommet gang i maven, ville klart tage ud og se den over flere dage. Og se om det var et enkelt tilfælde, hvis det er stress vil man normalt kunne mærke det på den, når den møder nye ting. stress kan give mavesår, og være super dyrt at behandle.

Og igen, nu hesten viser tegn på den er utilpas, så vær sikker på at kunne få den på prøve. Min var totalt mærkelig forleden, måtte ikke rense baghove, truede nærmest med dem, vi tænkte nok ondt i maven! (Måske lidt tegn på forstoppelse igen) så lidt halt idag suk, så måske har han vredet rundt ude i mudderet! var dog ikke halt forleden.
    Det virkeligt ikke nemt med heste. Så bedste bud, er den lidt det i søger, så giv den endnu en chance. dem der sælger, kan som jeg også ryste på hoved og ikke altid ane hvad hesten nu lige prøver at sige.

Kommentér på:
Underlig adfærd hos hest?

Annonce