Erfaringer med slidgigt? {{forumTopicSubject}}
Kære Hestefolk,
Har nogle af jer erfaringer med slidgigt?
Min dejlige shetlandspony Nadia har endelig fået en diagnose (og ikke af Kolding Dyrehospital!!!!).
Hun har slidgigt i begge forben. Min gode gamle dyrlæge Palle Bæk fra Klovborg Dyrlægepraksis var ikke i tvivl. Han anbefalede glucosamin, MSM og condrotin og akupunktur ved Tove Due.
Har nogle af jer erfaringer her? Jeg vil rigtig rigtig gerne høre dem - og har I erfaringer med, hvad der ellers kan gøres for heste med slidgigt?
HUn går på en lille sandfold - ca. 10-15 cm. tyk og skal fra i dag på græs i ti min. igen.
Hun skal motioneres langsomt op og er desuden på slankekur.
Jeg tager i mod alle input med kyshånd!!
Kh
Lise
aug 2008
Følger: 43 Følgere: 46 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 1.158
aug 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 19
Jeg kan anbefale at købe det i englang, så sparer du lidt penge.
MVH. Sofie
jan 2009
Følger: 136 Følgere: 145 Heste: 7 Emner: 470 Svar: 2.517
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
Det gækder blandt andet.
- fed fisk
- gurkemeje
- avokado
- nødder
- ingefær
Om det kan burges til heste, det vedjeg desværre ikke.
Men at bruge Tove Due er absolute ikke en dårlig ting. Hun er virkelig dygtig. i har brugt hende meget til galophestene... Men er sikker at Jenny som flere af os bruger, også vil kunne hjæpe...
Og som Pauline skriver - back on track - kender mange som har brugt det med og fået rigtige godeerfaringer med det, både til mennesker og dyr...
okt 2006
Følger: 28 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 88 Svar: 229
jan 2009
Victoria - min gamle tøs på 32 går meget meget målrettet efter præcis de ting hun har brug for. Vi har ofte lukket hende ud, så hun selv kan bestemme hvad hun skal have. Jeg lagde mærke til, at hun går meget målrettet efter 'quick-græs' og spurgte en ekspert om dette, han fortalte, at netop quick-græsset havde rygte for at være meget godt mod gigt og ømme led...
mar 2008
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 19
Vejr og vind, Barbara - hvornår var det værst og bedst for din gamle hoppe?
Jeg tror, hendes slidgigt er middel. Jeg har fundet ud af, at MSM, glucosamin og condrotin er det helt rigtige - men det må kun gives i 6-8 uger og så skal der holdes et års pause - hvis ikke kan hun få forkalkninger med smerter til følge
Nadia får i forvejen forskellige nødder og olier i sin kost, men jeg vil bestemt overveje både total eclipse (især til vinter - lige nu får hun en lille smule linamix sammen med sine vitaminpiller og lignende) - hvordan er det nu, I får fat i det? og de nævnte fødevarer.
Hvad er quick-græs - hvordan ser det ud?
Nadia er en udpræget naturhest, der ved, hvad hun vil ha. I dag bad hun selv om at komme ind på sandfolden igen - og hun ER en shetlandspony, og hun VAR på græs!!!
Hvem er Jenny? Har I en hjemmeside?
Endnu en gang tusind tak for jeres input. Det hele er blevet noteret.
jan 2009
Quick-græs er det græs der vokser ret hurtigt, med brede blade. Det er en helt alimindelig græssort som enhver haveejer HADER. De ligner lidt nu-opvokset korn. Børn bruger det ofte til at 'blæse/trutte' med... Giver det mening?
http://www.havenyt.dk/artikler/dyrkningsmetoder/ukrudt/315.html
Hvis du laver en google på: Elytrígia répens vil du finde en masse billeder
Erfaringer med slidgigt?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside