26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Kød til min 18 års -.-' ? {{forumTopicSubject}}
Hey alle skønne vegetarer / veganere jeg har et lille sprøgsmål til jer !
Vi er så småt begyndt at tale om fejring af min 18 års og i går fik min mor og mig en mindre diskussion omkring maden... Jeg er vegetar og det ved hele familien godt - da jeg fyldte 16 og 17 spiste jeg vegetarmad og de andre fik kød, men det var jo også "kun" den aller nærmeste familie - til min 18års bliver vi en del flere end normalt og holder "fest fest" (hvis i forstår hvad jeg mener xD). Min mor spørger så efter hvad vi skal lave og jeg svarer, at jeg synes vi skal holde maden 100% vegetarisk og hendes reaktion er vist noget nær at hun får et føl på tværs...
Hun mener ikkeat bare fordi jeg er vegetar skal alle andre spise vegetarisk - "og da slet ikke til en fødselsdag" og at jeg slet ikkekan tillade mig ikke at servere kød.
Jeg mener at nu har jeg de sidste 2 år selv slæbt mad med til SAMTLIGE familiearrangementer - både store og små - fordi de ikke gider lave anderledes mad til mig, og det synes jeg egentligt også er fair nok... Men hvorfor skal jeg så servere mad, som jeg ikke kan lide og synes er dybt uetisk at servere til min fødselsdag? Er det kun i mine ører det lyder dumt at servere mad som man ikke selv vil spise for sine gæster?
... Nu skal det endelig ikke lyde som om at jeg er en lille, egoistisk teenager som bare mener, at det er 'øje for øje - tand for tand', men jeg synes virkelig ikke det kan være rigtigt, at jeg ikke kan servere vegetarisk mad for mine gæster, når de <b>gang på gang</b> serverer kød for mig? - Jeg snakkede med veninderne (som også kommer til festen) om det i dag og alle mente at jeg ikke skulle servere kød - og det på trods af, at de faktisk er nogle rigtigt kødædere alle sammen ! Det eneste de sagde var, at hvis jeg holdt grillfest ville de mene at der skulle være kød - men ellers syntes de faktisk heller ikke at jeg skulle servere kød.
Hvordan gør i andre ?
- Tilbereder i kød for jeres ikke-vegetariske venner eller gør i ikke?
På forhånd tak for svar
Knus Frederikke
maj 2007
Følger: 143 Følgere: 136 Heste: 3 Emner: 459 Svar: 2.262
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.304
Men kender min mor og det bliver hende der får det sidste ord (SUK!) - men sådan er det jo nok bare, når man ikke er den der råber højest -.-'' :b
apr 2008
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.285
apr 2008
Ak ja - tror liger jeg giver hende lidt tid til at tygge på den og så foreslår jeg (igen) at lave det hele selv - er sikker på at pigerne gerne vil hjælpe mig (om ikke andet så med at lave nogle drinks imens jeg laver maden xD), så må hun da give sig på et-eller-andet tidspunkt
apr 2008
apr 2008
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.642
Du er vel vegetar fordi du ikke vil støtte kødindustrien og ikke føler det etisk korrekt. Og man laver vel ikke selv mad man ikke kan lide, hvorfor skulle du så lave kød.
De mennesker der ville kunne få et problem med ren vegetarisk menu, kan jo bare komme efter maden, selvom jeg nu synes at nærmest alt det vegetariske mad jeg har smagt, har været fantastiskt
Kød til min 18 års -.-' ?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside