{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kød til heste
  • #1   21. aug 2008 Øhhh en hest er vegetar og ikke en kødædende!!!!!

• #2   21. aug 2008 de spiser ikke kød.. smiley tror slet ikke de tager det i munden smiley

• #3   21. aug 2008 tak cammila.. jeg ved godt de ikke er kødædere..

men spørgsmålet var sådan set, om der kan ske noget ved at servere en bøf for en hest...
    får den forstoppelse eller noget i den stil...

STADIG IKKE FORDI VI VIL GI EN HEST EN BØF :o)

• #4   21. aug 2008 hmm ved jeg ikke.. kommer an på hesten smiley tror ikke der sker så meget andet ind lidt tynd mave smiley

• #5   21. aug 2008 Ved ikke om en hest villle få forstoppelse af en bøf, men tror, at de fleste heste ville værge sig ved at spise den og tror også, at det kunne skade, da hestes tarmflora jo skal vænnes langsomt til anderledes foder. Jeg har arbejdet hos hestehandler engang og han skiftede ofte fodertyper. Det var ekstremt svært at vænne hestene til at æde deres foder, hvis der blev tilsat bare en anelse kød-og-benmel i det mens det gik ret hurtigt med at vænne dem til fiskemel og de fleste heste kan faktisk blive ret vilde med fiskemel. Har hørt, at heste på øer ofte supplerer deres proteinindtag ved at æde døde fisk på stranden.

• #7   21. aug 2008 Hih.. ;P Man har jeg aldrig tænkt på smiley Ved faktisk ikk om de kan lide det.. Måske ;D xD

• #8   21. aug 2008 nej så får det pølseforgiftning. som først bliver opdaget når det gå i udbrud og når det sker er der ingen vej tilbage så dør den

• #9   21. aug 2008 Pølseforgiftning kommer jo af råddent kød, eller tager jeg fejl?

• #10   21. aug 2008 Griner!!

Lige netop en bøf ville nok ende i et dødsfald. Hele tarmsystemet er indrettet til optagelse af grøntfoder. Tarmen er slet ikke i stand til at nedbryde kød såsom en bøf.

Tilgengæld dræber du næppe din hest ved et stykke rugbrød, hvor der var et stykke pølse på, men jeg ville under ingen omstændigheder forsøge mig. Ligesom mennesker er heste forskellige hver især, og nogle mere sarte end andre.

Louise

• #11   21. aug 2008 fæhesten: En hest får altså ikke pølseforgiftning af at spise et stykke kød... pølseforgiftning er en sjælden bakterie der kan være i kød...

Jeg tror ikke heste ville tage skade af at spise et stykke kød, så længe det ikke var noget de fik hver dag.. havde en hest engang der spiste rødepølser..
    Og en der engang spiste en rå fasan, min far havde været på jagt og havde lagt den fra sig uden at tænke på hesten, for heste spiser jo ikke kød.. da han kom tilbage stod hesten og knavede af den med blod og fjer i hele hoved... det tog den ikke skade af..

• #12   21. aug 2008 altså der står i bogen om hestesygdomme at heste for pølseforgiftning af kød og når det kan opdages er det forsent.

Heste kan som regel ikke lide lugten og smagen af blod.. og har heller aldrig nogensinde set en hest der har spist kød frivviligt.. men der døde en i den første stald jeg var i af det. og det er ikke rart for de kolapser bare og er væk og så ånder de ud... så nej ingen kød til mine heste eller andet menneske mad..

• #13   21. aug 2008 hmm, altså min gamle pony åd engang en spegepølsemad - det døde hun ikke af. Men det er nok også kun i store mængder.

• #15   21. aug 2008 fæhesten: jeg tror du har læst forkert.. der står nok de kan få.. pølseforgiftning kræver at den bakterie der giver det er til stede.. har gået på kokkeskole og lært om det(og bor sammen med en kok)... vi kan jo også få det... og ja det er dødeligt..
    Men nej du kan ikke bare få det uden at bakterien er der..
    Heste kan også få det af wrap hvor der er et dødt dyr i..

• #16   17. apr 2009 jeg havde engang en pony der tiggede da jeg spiste en frikadelle...
    han fik den... OG DYRET KUNNE LIDE DEN Ö...

ponyen har jeg desværre ikk længere... R.I.P. og nej det er ikk frikadellen der var skyld i det...

jeg er selv vegetar i dag...

jeg tror ikk at råt kød er det bedste at give sin hest... men hvis det er tilberedt kan der ikk ske noget... xD

Kommentér på:
kød til heste

Annonce